بهترین وکیل دادگاه انقلاب


امروز با موضوع بهترین وکیل دادگاه انقلاب با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

دادگاه انقلاب به موجب قانون دارای صلاحیتی گسترده در خصوص رسیدگی به جرایم بعضاً امنیتی و قاچاق و .. است.

واژه امنیت در رسیدگی‌های دادگاه انقلاب آنچنان حایز اهمیت است که هر فعل (عمل یا کار) مجرمانه‌ای که مخل امنیت ملی باشد باید در دادگاه انقلاب بدان رسیدگی شود.

متاسفانه دایره مباحث امنیت گسترده است و در تقابل آزادی و امنیت برخلاف اصل تفسیر مضیق (محدود) قوانین کیفری در این خصوص مقنن (قانون‌گذار) گستردگی امنیت را گرفته است.  

بهترین وکیل دادگاه انقلاب دکتر محمدرضا مهری با سابقه‌ای درخشان در این حوزه فعالیت می‌نمایند.

نکات مهم بهترین وکیل دادگاه انقلاب

 در صورت تعارض صلاحیت بین دادگاه انقلاب و دادگاه ویژه روحانیت نظر کدامیک صاحب است؟

صلاحیت دادگاه به این معنی است که چه دادسرا یا دادگاهی (مثلا کیفری یک و انقلاب و یا دادگاه خانواده) یا دادگاه چه محلی، به موجب قانون اختیار و صلاحیت رسیدگی به چه جرایمی را دارد.

تعارض صلاحیت یا اختلاف در صلاحیت زمانی اتفاق می‌افتد که یک دادگاه خود را صالح به رسیدگی به آن جرم نمی‌داند و پرونده را در صلاحیت رسیدگی دادگاه دیگری تشخیص می‌دهد.

 در فرض در تعارض بودن دادگاه انقلاب و دادگاه ویژه روحانیت

براساس آیین‌نامه دادسراها و دادگاه‌های ویژه روحانیت مصوب ۱۳۶۹ و قانون آیین دادرسی کیفری، رسیدگی به جرایم روحانیون از وظایف دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت است.

پرسش این است چنانچه یکی از روحانیون مرتکب یکی از جرایم موجود در ماده ۳۰۳ قانون آیین دادرسی کیفری بشود تکلیف چیست؟

از طرفی دادگاه ویژه روحانیت به دلیل روحانی بودن شخص مرتکب، صالح به رسیدگی است و از طرف دیگر جرم ارتکابی از جرایمی‌ است که در صلاحیت دادگاه انقلاب قرار دارد مثل افساد فی‌الارض.

دادسرا و دادگاه‌‎های ویژه روحانیت که فلسفه تشکیل چنین دادگاهی را حفظ شأن و حیثیت روحانیت و به کیفر رساندن روحانیون متخلف ذکر شده است.

به نظر می‌رسد که به کلیه جرایم روحانیون، حتی جرایمی‌ که در صلاحیت دادگاه انقلاب قرار دارند، در دادگاه ویژه روحانیت رسیدگی خواهد شد و دادگاه انقلاب تا زمانی که شخص مرتکب، در کسوت روحانیت است، صلاحیت رسیدگی به جرایم وی را نخواهد داشت.

طبق اصل 49 قانون اساسی دادگاه انقلاب اسلامی نسبت به اموال چه اشخاصی اقدام می‌نماید؟

کارمندان ساواک شاهنشاهی

اشخاصی که عضویت یا فعالیت در فراماسونری دارند و یا ارتباط با سازمان‌های جاسوسی بین‌المللی داشته‌اند.

اعضا و صاحبان سهام در موسسات و شرکت‌های مصادره شده به حکم دادگاه انقلاب و یا چند ملیتی و شرکت‌ها و موسساتی که تابعیت آمریکایی و‌ اسراییلی و انگلیسی را دارند.

کلیه وزراء و معاونین آنان، استانداران، سفراء، وزیران مختار، روسای کل بانک مرکزی و مدیران کل بانک‌های خصوصی و دولتی، مدیران عامل‌سازمان‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت، مدیران کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و روسای گمرک در رژیم گذشته.

نمایندگان مجلس شورای ملی و سنای سابق.

روسای دیوان عالی کشور، دادستان‌های کل کشور، روسای دادرسی و دادستان‌های ارتش در رژیم گذشته.

امرای ارتش و ژاندارمری و شهربانی و جانشینان آنان در رژیم گذشته.

اشخاصی که در رژیم سابق مجری یا ناظر بر اجرای طرح مراکز و ساختمانهای اختصاصی نظیر زندان‌ها، مراکز   اطلاعاتی، پایگاه‌های سری،‌کاخ‌ها، مراکز ساواک بوده‌اند و کلیه مقاطعه‌کاران (پیمان‌کاران) و شرکتهای مهندسی مشاور که خارج از میزان مقرر و بدون رعایت ضوابط ظرفیت ارجاع کار در یک‌گروه یا درجه‌بندی خاص، ظرفیت ارجاع کارشان تغییر داده شده است.

صاحبان قمارخانه‌ها، کازینوها، کاباره‌ها و دایرکنندگان اماکن فحشا و فساد و مراکز تولید و توزیع مواد غذایی و کالای حرام.

صاحبان سینما و تئاتر و استودیو در رژیم سابق.

شرکت‌های پیمانکاری و ساختمانی، مهندسی مشاور، بازرگانی، صنعتی و امثال آن‌ها که از خانواده و اقربای (نزدیکان) پهلوی یا اقربای درجه یک مقامات‌مملکتی به شرح مندرج در قانون منع مداخله کارکنان دولت مصوب 1337 در آن صاحب سهم بوده‌اند.

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای نمایندگی انحصاری شرکت‌های بزرگ خارجی بوده و به امر صادرات یا واردات کالا بالمباشره (شخصا) یا‌ مع‌الواسطه (با واسطه) اشتغال داشته‌اند.

کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی که مبادرت به فروش یا تصاحب اراضی موات و مباحات اصلی نموده‌اند.

وکیل دادگاه انقلاب

قبول وکالت در پرونده‌های دادگاه انقلاب.

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان تحت نظر دفتر وکالت دکتر محمدرضا مهری و مسعود تیموری هیچ شعبه دیگری در تهران ندارد.

جهت هماهنگی با دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری و سایر وکلای موسسه حقوقی مهرپارسیان و دریافت مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره تلفن دفتر وکیل دادگاه انقلاب

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل آنلاین دادگاه انقلاب

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با موسسه حقوقی مهرپارسیان با مدیریت دکتر محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله
زنای زن شوهردار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *