لایحه فرجام خواهی طلاق از طرف زوج


امروز با موضوع ارائه نمونه لایحه فرجام خواهی طلاق از طرف زوج (مرد) همراه شما هستیم.

فرجام خواهی نوعی اعتراض به رأی دادگاه می‌باشد که در آن شخص اعتراض خود را نسبت به رأی صادر شده در دیوان عالی کشور انجام می‌دهد.

ریاست محترم دیوان عالی کشور

با سلام و احترم

به وکالت از ……..نسبت به آرای صادره از شعبه …… به تبع آن حکم صادره از  شعبه …دادگاه تجدید نظر به شماره…… بنا به دلایل زیر اعتراض داشته و تقاضای نقض دارم : 

الف : عدم توجه دادگاه به دلایل و  مستندات

دادگاه محترم بدوی (نخستین) و همچنین دادگاه تجدیدنظر بدون وجود دلایل اثبات کننده نسبت به رای صادره اقدام نموده اند.

در این خصوص ضمن تاکید بر لایحه تجدیدنظرخواهی که به طور مشروح عنوان شده است.

باید به استحضار برساند در جلسه دادگاه تجدیدنظر اینجانب تقاضای معرفی موکل به پزشکی قانونی نموده اما متاسفانه قضات محترم تجدیدنظر به این موضوع بی اعتنایی (توجه) نموده و نسبت به انشای رای صادره اقدام نموده اند.

در این خصوص اقدامات دادگاه با نقص جدی و اساسی مواجه بوده و از این حیث تقاضای نقض رای صادره را دارم.

لایحه فرجام خواهی طلاق از طرف مرد (زوج)

ب: نقض تحقیقات و عدم اعتبار  مستندات ارائه شده به دادگاه ( بند 5 ماده 371 ق . آ. د . م)

دادگاه بدوی (نخستین) و تجدیدنظر به مدارکی استناد نموده که مورد تردید و انکار توسط موکل بوده و صرفا یک گواهی از یک مرکز خصوصی که نامه مذکور مورد تردید می باشد نمیتواند اثبات کننده ادعای واهی (بیهوده) خواهان قرار گیرد.

چه بسا که حتی اگر نامه مذکور حقیقی و واقعی باشد (که نیست ) هم نمیتواند مثبت (اثبات کننده) ادعای خواهان باشد چراکه مطابق نامه مذکور موکل اگر هم اعتیاد داشته با بستری شدن در آنجا اعتیاد خود را ترک نموده و در حال حاضر اعتیاد ندارد.

اولین مستند دادگاه گواهی مرکز خصوصی ترک اعتیاد ……. می باشد که در این گواهی که در تاریخ … صادر گردیده است کاملاً سفید و بدون هیچ گونه اسم یا متن یا تاریخ ورود یا خروج و یا بستری و یا نوع مصرف مواد می باشد.

این در حالی است که اصولاً در تاریخ فوق چنین مرکز صوری (غیرواقعی) و جعلی وجود فیزیکی و یا قانونی نداشته است که بتواند مجوز ترخیص صادر نماید.

چگونه یک مرکز خصوصی که یک سال قبل از تاریخ صدور مجوز ترخیص غیرقانونی فوق توسط بهزیستی استان لغو مجوز و لغو پروانه گردیده بوده است و محل اجاره ای مرکز پلمپ و تعطیل و تغییر کاربری به گلخانه و فروش لوازم گلخانه گردیده است؛

بنا بر گفته موکل توانسته است با جعل سربرگ و مهر و امضای غیرقانونی و غیرمجاز، گواهی ترخیص صادر نماید؟

لذا دادگاه محترم می توانست از کلانتری محل استقرار صوری (غیرواقعی) این مرکز و ترک اعتیاد، تحقیق نماید که آیا اصولاً چنین مرکزی دایر و فعال می باشد و یا وجود دارد یا خیر؟

همچنین  دادگاه محترم می توانست از بهزیستی و ستاد مواد مخدر نسبت به وضعیت این مرکز خصوصی و مدیر سابقه دار آن تحقیق و استعلام نماید.

که چگونه خواهان توانسته است از مرکزی که لغو مجوز و تعطیل و برچیده گردیده است و وجود خارجی نداشته است نامه ترخیص بیمار بگیرد و بابت حیله و تقلب و فریب دادگاه و سوء استفاده از سربرگ مهر و امضاء صوری و ساختگی مورد مواخذه قرار نگرفته است؟

همچنین مدیر دستگیر شده و برکنار شده این مرکز خصوصی ( سعید …) بنا بر گفته موکل دارای سوابق متعدد کیفری، سرقت و اخاذی و پرونده کیفری می باشد.

نامبرده از موکل اینجانب هم قبل از طرح دادخواست خواهان درخواست … میلیون تومان نموده است.

همچنین بنا به اقرار کتبی خواهان، در نزد داور منتخب دادگاه جناب آقای… و نیز در محضر دادگاه محترم مبنی بر درخواست خواهان و تماس با مدیر سابقه دار این مرکز خصوصی ترک اعتیاد، و درخواست از وی برای تهیه فیلم صوری و معرفی شهود دروغین به وی جهت ارائه به دادگاه گردیده است، حتی به دروغ به داور اعلام نموده است که فیلم مصرف مواد مخدر از موکل من دارد که به دادگاه ارائه می نماید که با درخواست دادگاه از ارائه فیلم به دادگاه خودداری نمود..

همچنین مستند بعدی دادگاه ، شهادت شهودی می باشد که شهادت نامبردگان قابل قبول نمی باشد.

 چه یکی از شهود اصلا از موکل شناختی نداشته و شخص دیگر نیز دارای موارد جرح (زخمی شدن) بوده و شهادت متناقض و متعارض را در دادگاه عنوان نموده که در لایحه تجدیدنظر خواهی نیز این امر تشریح شده است.

لایحه فرجام خواهی طلاق از طرف مرد

ج: عدم وجود زندگی مشترک

اصولاً اعمال وکالت در شرط ضمن عقد، درباره همسری اجرا می گردد که نامبرده نسبت به اصل عقد ازدواج و  پایداری و استمرار زندگی مشترک و ادامه نسل، از همسر شرعی و قانونی خود تمکین نماید.

و الا چگونه زن ناشزه ای (ناسازگاری) که به حکم الزام به تمکین (انجام وظایف زناشوئی) دادگاه و نیز اجراییه صادره مبنی بر تمکین وی و نیز الزام مشاور کلانتری خانواده به بازگشت به زندگی در منزل مشترک توجهی نمی کند، چنین همسر ناشزه ای (ناسازگار) حق اعمال شروط ضمن عقد را ندارد. 

زیرا وی اصل تمکین از شوهر و زندگی در منزل مشترک را خدشه دار و نقض نموده است پس چگونه مدعی زندگی مشترک و عسر و حرج (در سختی غیرقابل تحمل) می باشد.

د : مغایرت و تناقض در مستند سوم حکم دادگاه مبنی بر گزارش پلیس مواد مخدر

در صدر گزارش پلیس مواد مخدر  به عدم شناخت همسایگان و اطرافیان از موکل اینجانب و عدم هر گونه اطلاعی از موکل را  گواهی نموده است.

اما ناگهان به یک باره در ذیل همان گزارش، برخلاف صدر نامه که به عدم شناخت و آگاهی از موکل دلالت دارد، به سکونت  در تهران و انتقال توسط پدر وی به ………و بستری نمودن در مرکز خصوصی اشاره نموده است.

چگونه امکان دارد که همسایگان و اطرافیانی که به اقرار (اعتراف) گزارش مامور پلیس مواد مخدر هیچگونه شناخت و اطلاعی از موکل  نداشته اند و از حضور وی در تهران خبر دارند؟

و اینکه پدر وی  را از تهران جهت بستری به………آورده است؟

آیا گزارش متناقض تر از این امکان دارد؟

هم چنین حسن رفتار اجتماعی و حسن معاشرت و عدم اعتیاد موکل اینجانب توسط مامور تحقیق کلانتری بررسی و حسن رفتار موکل اینجانب کاملاً مورد تایید و عدم اعتیاد  وی  به دادگاه گزارش شده بود و در پرونده مضبوط است؟

همچنین بر فرض اعتبار آن دلالت بر ترک اعتیاد موکل داشته و نه اعتیاد وی به مواد مخدر.

ه : اعلام نظر ماهوی (ماهیت و حقیقت پرونده) قضات محترم قبل از شروع دادرسی

قبل از بررسی دلایل و مدارک و شنیدن دفاعیات موکل اینجانب و تبعیض و عدم رعایت اصل انصاف و عدالت قضایی توسط قضات.

در دادگاه تجدید نظر قضات محترم ضمن شرح جلسه دادرسی که مکتوب شده است موکل  اینجانب را  به قبول طلاق خلع (طلاق بدون حق رجوع و بازگشت) و پرداخت 200 میلیون تومان به همسر ناشزه (ناسازگار) اعلام کردند که یا باید قبول کنی که 200 میلیون را به او بپردازی و طلاق خلع توافقی بگیری.

یا اینکه ما حکم طلاق همسرت را صادر می کنیم که با اعتراض موکل اینجانب مبنی بر اعسار (نداشتن توانایی مالی) از پرداخت مهریه موضوع منتفی گردید.

در مجموع با عنایت به دفاعیات مذکور در سطور قبل ولوایح تقدیمی و  با توجه به وضعیت تاسف انگیز جریان این پرونده استدلالات غیرواقعی، استناد نادرست عدم انتساب کوچکترین خطا به موکل، نقض دادنامه مورد استدعاست.

 با تجدید احترام

لایحه فرجام خواهی طلاق از طرف زوج (مرد)

قبول وکالت در پرونده های فرجام خواهی طلاق از طرف زوج

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان تحت نظر دفتر وکالت محمدرضا مهری و مسعود تیموری هیچ شعبه دیگری در تهران ندارد.

جهت هماهنگی با موسسه حقوقی مهرپارسیان و همچنین با دفتر وکالت دکتر محمدرضا مهری و مسعود تیموری وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

شماره تلفن دفتر وکیل فرجام خواهی طلاق از طرف زوج

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل آنلاین فرجام خواهی طلاق از طرف زوج

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با دفتر حقوقی محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله
مشاوره حقوقی ازدواج در ترکیه

4 دیدگاه

  • من آقایی هستم که قرار بود با همسرم توافقی جداشیم در قبال قبال بخشیدن کل مهریه را ولی وکیل زوجه دادخواست طلاق یک طرفه در قبال بخشیدن کل مهریه را ثبت کرده..با این اوصاف اگر با طلاق یک طرفه در قبال بخشش کل مهریه موافقت کنم آیا برای من مشکلی ایجاد میکنه؟؟

    • سلام و عرض احترام
      خیر، طلاق توافقی خواهد بود اگر در دادگاه حاضر و موافقت خود را اعلام نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *