آدرس جدید دادسرای امنیت اخلاقی تهران


امروز با موضوع آدرس جدید دادسرای امنیت اخلاقی تهران در همراه شما هستیم.

دا‌دسرای ارشاد یا همان دادسرای امنیت اخلاقی یکی از مهم‌ترین دادسراهای واقع در شهر تهران است. این دادسرا برای برخورد جدی با جرایم فرهنگی و‌ مفاسد اجتماعی و اخلاقی ایجاد شده است و به جرایم منافی عفت و جرایمی مشابه خرید و فروش مشروبات الکلی و محصولات مستهجن و مبتذل رسیدگی می‌کند.

نکات مهم دادسرای امنیت اخلاقی تهران

  • دادسرای امنیت اخلاقی به چه اموری رسیدگی می‌نماید؟ ‌
  • اطلاعات تماس با دادسرای ارشاد چیست؟

دادسرای امنیت اخلاقی در کجا واقع شده است؟

دادسرای امنیت اخلاقی دادسرای ناحیه ۲۱ سابق و ناحیه 38 فعلی تهران، است که سابقاً در خیابان مطهری رو‌به‌روی خیابان سلیمان خاطر واقع شده بود که اخیراً به آدرس تهران، خ شهید بهشتی، خ احمد قصیر، جنب بیمارستان آسیا منتقل شده است.  

ضابطین دادسرای امینت اخلاقی چه افرادی هستند؟

ضابط این دادسرا اداره کل اجتماعی ناجای تهران بزرگ و پایگاه‌های اول تا دهم اطلاعات و آگاهی و تمام کلانتری های تهران است

روند رسیدگی در دادسرای ناحیه 38 چگونه است؟

دادسرای ناحیه ۲۱ تهران دارای چندین شعبه دادیاری و بازپرسی می‌باشد که بعد از تحقیقات و تکمیل پرونده، صدور قرار جلب به دادرسی و نهایتاً صدور کیفرخواست  توسط دادستان (معاون دادستان یا دایره اظهارنظر) پرونده به مجتمع قضایی ارشاد جهت صدور حکم ارسال می‌گردد.

مجتمع قضایی ارشاد دارای ۷ بازپرس، ۶ دادیار و ۴۰ نفر کارمند است که در قالب ۷ شعبه بازپرسی و ۶ شعبه دادیاری فعالیت می‌کنند و تمام شعبه‌ها تخصصی است.

متهمان در دادسرای امنیت اخلاقی از چه حقوقی برخوردارند؟

متهمین دادسرای ناحیه 38 تهران (دادسرای ارشاد) همچون سایر متهمان، حق همراه داشتن وکیل دادگستری دارند.

حق همراه داشتن وکیل دادگستری می‌بایست در برگ ابلاغیه (احضاریه) قید و به متهم یادآوری گردد.

حضور وکیل متهم به همراه متهم در دادسرا، می‌تواند متهم را با حقوق خود آشنا ساخته کمک مهمی به وی نماید و از تضییع احتمالی حقوق متهم جلوگیری به عمل آورد.

چه اموری در صلاحیت دادسرای امینت اخلاقی است؟

یکی از این دادسراهای تخصصی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 38 تهران ویژه رسیدگی به جرایم منافی عفت است.

شهروندان جهت حل مشکلات مربوط به پرونده‌های اخلاقی خود در هر سطحی می‌توانند به آن مراجعه کنند.

قانونگذار ایران در گذشته و حال، تعریفی از جرم علیه عفت و اخلاق عمومی ارایه نکرده و فقط به ذکر مصادیق آن اکتفا کرده است.

بنابراین به نظر می‌رسد برای دست یافتن به تعریف جامع و کامل از این جرایم، لزوماً باید اعمال و رفتار جنسی ناشی از علاقه و تمایل میان دو جنس مخالف به یکدیگر را در گستره موازین اخلاقی متعارف اکثریت افراد جامعه مورد ارزیابی قرار داد.

بر این اساس، هرگاه روابط بین زن و مردی در خارج از حد و مرز متعارف ارزش‌های مورد قبول در جامعه برایی ارضای تمایلات جنسی انجام گیرد، از منظر قانون جرم علیه عفت و اخلاق عمومی محقق شده است.

موضوع جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی عبارت است از:

حیثیت، اعتبار، آبروی فردی و خانوادگی اشخاص که از نظر اکثریت افرادی که در یک جامعه معین زندگی می‌کنند، رعایت آنها الزامی است و عرف و قانون از این ارزش‌ها با واژه‌هایی هم‌چون  عصمت، عفت و اخلاق جنسی یاد می‌کند.

بر این اساس، هر رفتاریکه مغایر با اینگونه ارزش‌های معتبر اجتماعی باشد به عنوان جرم علیه عفت و اخلاق عمومی، مستحق تعقیب و مجازات است.

وکیل مجرب دادسرای امنیت اخلاقی تهران

تهران- میدان ونک- گاندی جنوبی – خیابان 14 – پلاک14 – طبقه 4 – واحد 9 – دفتر وکالت دکتر مهری

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راه‌های ارتباطی با دفتر وکیل محمد رضا مهری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88795408

021-88796143

شماره های همراه وکیل دادسرای ناحیه 38 تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق شماره های اعلامی امکان پذیر است.

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

5/5 - (49 امتیاز)
دانستنی های ازدواج موقت

8 دیدگاه

  • سلام روزتون به خیر
    پرونده شما به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه 38 تهران ارجاع شد. در صورت نیاز به حضور اطلاع رسانی خواهد شد.
    این متن پیامک برای من اومده. نه از کسی شکایتی کردم و نه کسی از من شکایت کرده. نمیدونم این چیه و چه خطری ممکنه برای من داشته باشه.
    لطفا راهنمایی کنید

    • سلام روز شما هم به خیر
      این پیامک برای افرادی ارسال خواهد شد که پرونده ای در دادسرای ویژه امنیت اخلاقی تهران به عنوان متهم و یا شاکی تشکیل شده باشه.
      اگر شما تا حالا برای پرونده ای طرح شکایت نکرده باشین و مطمئن هستین که کسی ازتون شکایت نکرده ممکنه شماره تلفن همراه شما به اشتباه در سامانه دادسرای ناحیه 38 تهران ثبت شده باشه.
      برای اینکه مطمئن بین پرونده برای شماست یا نه دو راه دارین.
      یکی ثبت نام در سامانه ثنا قوه قضاییه هست که میتونین به سایت عدلیران مراجعه و ثبت نام کنید.
      یکی هم مراجعه به واحد رایانه دادسرای ناحیه 38 تهران ویژه امنیت اخلاقی هست که با ارائه کارت ملی میتونین از پرونده استعلام بگیرید.
      اگر هم تمایلی به حضور در دادسرا یا ثبت نام در ثنا ندارین، توسط وکیل پایه یک دادگستری پیگیری موضوع بعد از اعطای وکالت و پرداخت هزینه توافق شده امکان پذیر هست.
      در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تخصصی پیگیری پرونده در دادسرای امنیت اخلاقی تهران با شماره زیر تماس بگیرید.
      09120067661
      09120067662

    • سلام شاید برای بدحجابی تو ماشین باشه و یا اینکه از شماره حساب شما برای سایت های شرط بندی استفاده شده باشه

      • بله دوست عزیز ممکنه که برای هر نوع پرونده ای که در صلاحیت دادسرای امنیت اخلاقی تهران باشه پرونده تشکیل و پیامک ارسال شده باشه.
        اما راه استعلام همونی هست که تو پاسخ به خانم مارال عرض کردیم.

  • سلام وقت بخیر پلاک ماشینم شکایت داره و شکایتش از طرف پلیس امنیت اخلاقیه الان می‌خوایم ماشینو بفروشیم ولی نمیشه بخاطر شکایت،از شکایتش ۴سال میگذره و بخاطر مشغله کاری نشده که مراجعه کنیم،الان بریم اونجا ماشین و میخوابونن یا تعهد میگیرن یا باید جریمه بدیم؟

    • سلام
      معمولا چند روزی ماشین رو به پارکینگ منتقل می کنند و با اخذ تعهد از مالک و پرداخت خلافی اتومبیل نامه آزادی رو صادر می کنن و رفع شکایت میشه از ماشین

  • با سلام و عرض ادب خدمت شما . پیامکی برای بدحجابی و بی حجابی در خودرو دریافت نموده ام با این عنوان که در خودرو شما جرم کشف حجاب صورت گرفته است. لذا ضمن اخطار مبنی بر عدم تکرار، ابلاغ می گردد حداکثر ظرف 72 ساعت جهت رسیدگی به پلیس امنیت اخلاقی محل سکونت خود مراجعه کنید . میخواستم بدانم که اگر به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه نکنم چه عواقبی دارد ؟ و اینکه آدرس پلیس امنیت اخلاقی در شهر شیراز کجاست ؟ ممنون از راهنماییتون .

    • سلام وقت بخیر خدمت شما . چنانچه تخلف شما در سیستم پلیس امنیت اخلاقی توسط مقامات ثبت شده باشد عدم مراجعه شما در مهلت مقرر موجب توقیف خودرو توسط پلیس خواهد بود که در این صورت پس از توقیف خودرو حداکثر به مدت ۱۴روز با پرداخت خلافی از خودرو رفع توقیف خواهد شد ،ارتکاب این نوع تخلفات موجب سوءپیشینه برای شخص نیست صرفا در پرونده پلاک خودرو این تخلف ثبت و در صورت عدم توقیف خودرو توسط پلیس در هنگام نقل و انتقال خودرو می بایست با پرداخت خلافی و توقیف خودرو طبق ضوابط پلیس امنیت از این تخلف با پرداخت خلافی و توقیف خودرو حداکثر به مدت ۱۴روز رفع اثر شود. ادرس پلیس امنیت در استان فارس ،شیراز ، قصر دشت ، شهید آوینی ، 9 آوینی میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *