نکات مهم درباره حضانت فرزند


 

امروز با بررسی نکات مهم درباره شرایط حضانت اطفال با شما هستیم.

نکته بسیار مهمی که در تقدیم توافقنامه دادخواست طلاق توافقی و یا پرونده طلاق به درخواست زوج یا زوجه باید مد نظر قرار گیرد، تعیین تکلیف حضانت فرزندان پس از طلاق است.

البته بنا به تجربه حقوقی دفتر گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، گاهی نیز ممکن است به دلیل اینکه والدین بدون طلاق، جدا از همدیگر زندگی کنند، باز هم موضوع حضانت اطفال به موضوع قابل چالشی تبدیل شود.

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل متخصص خانواده در تهران، با رویکردی عملی به مباحث خانواده و حضانت فرزندان، به بررسی شرایط حضانت فرزندان خواهد پرداخت.

نکات مهم در موضوع نکات مهم درباره شرایط حضانت اطفال

  • در صورت طلاق والدین تکلیف حضانت فرزندان زیر هجده سال چگونه تعیین می شود؟
  • آیا هنگام طلاق توافقی می توان شرط عدم حق ملاقات فرزندان را قید نمود؟
  • برای مشاوره حقوقی درباره حضانت فرزندان چه اقدامی لازم است؟

?به طور کلی حضانت فرزندان بر عهده والدین خواهد بود. مگر در شرایط خاصی که عدم صلاحیت یکی از والدین و یا هردوی آنها برای شرایط حضانت فرزند به صورت قانونی تائید شود.

شرایط حضانت فرزند بعد از طلاق زوجین چگونه خواهد بود؟

?پس از طلاق زوجین از یکدیگر اولویت نگهداری از فرزندان تا سن ۷ سالگی دختر و پسر بر عهده مادر خواهد بود. پس از سن ۷ سالگی فرزندان حضانت آن‌ها به دست پدر خواهد بود. در صورتی که والدین بر سر حضانت فرزندان با یکدیگر با مشکل مواجه شوند، دادگاه در مورد شرایط حضانت فرزند به صورت قانونی تصمیم خواهد گرفت.

وکیل خانواده خیابان باهنر

?لازم به ذکر است در صورتی که پدر به (اعتیاد و…) دچار باشد،شرایط حضانت فرزند بعد از سن ۷ سالگی نیز به مادر واگذار خواهد شد و این حضانت تا زمان به بلوغ رسیدن فرزندان ادامه می‌یابد. پس از به بلوغ رسیدن فرزند، خودش می‌تواند مادر و یا پدر را برای ادامه زندگی انتخاب نماید. البته پدر موظف است در تمامی مدتی که فرزندان تحت حضانت مادر هستند، هزینه‌ها و مخارج مرتبط را تامین نماید.

شرایط حضانت فرزند بعد از طلاق توافقی چگونه خواهد بود؟

?با استناد به ماده ۲۹ قانون حمایت از خانواده، دادگاه موظف است در مورد حضانت فرزندان در هر نوع طلاقی تصمیم گیری کند. چنانچه زوجین به دنبال طلاق توافقی باشند و دختری کمتر از ۹ سال سن و پسری کمتر از ۱۵ سال داشته باشند باید در مورد حق حضانت فرزندان، میزان ملاقات طرف مقابل با فرزندان، پرداخت نفقه فرزندان و میزان نفقه به توافق برسند.

?البته لازم به ذکراست که دادگاه موظف است در تعیین حضانت فرزندان بعد از طلاق، مصلحت آن‌ها را در نظر داشته باشد.

?در قوانین طلاق و حضانت فرزندان، حضانت طفل از مادری که مجددا ازدواج نماید، گرفته می‌شود و به پدر داده می‌شود. اما درطلاق توافقی با توافق زوجین، فرزندان می‌توانند پس از ازدواج مادر نیز کماکان تحت حضانت وی قرار داشته باشند.

شرایط حضانت فرزند بعد از فوت والدین چگونه خواهد بود؟

?بر طبق قانون در صورت فوت یکی از والدین، حضانت فرزند بر عهده والد زنده خواهد بود. یعنی در صورت فوت پدر، مادر حضانت طفل را بر عده خواهد گرفت. البته در صورتی که دادگاه پس از دادخواست ولی قهری، مادر را دارای صلاحیت لازم برای حضانت از فرزند نداند، حضانت از وی گرفته می‌شود.

وکیل تخصصی طلاق در شیراز

وکیل متخصص پرونده حضانت اطفال

برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

شماره های تماس با دفتر محمدرضا مهری

021-88795408

021-88796143

شماره های همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *