نمونه رای طلاق به دلیل سوء معاشرت


 

امروز با موضوع بررسی نمونه رای طلاق به دلیل سوء معاشرت زوج با شما هستیم.

مصادیق سوء معاشرت زوج که موجبی برای درخواست طلاق از سوی زوجه شود، به عهده عرف و رویه قضایی گذارده شده است تا بتنانند با تفسیر و تطبیق موضوع نسبت به حل مشکل اقدام نمایند.

دفتر حقوقی و وکالت محمدرضا مهری بهترین وکیل خانواده در ایران، به همت وکلای متخصص خانواده اقدام بهه جمع آوری آراء قضایی در حوزه خانواده نموده است.

در نوشتار امورز به بررسی نمونه رای طلاق به دلیل سوء معاشرت زوج که در دیوان عالی کشور صادر شده است خواهیم پرداخت.

نکات مهم در بررسی نمونه رای طلاق به دلیل سوء معاشرت

  • آیا سکس از پشت (آنال) موجبی برای درخواست حق طلاق زن می شود؟
  • برای اثبات عسر و حرج بدون داشتن مستندات قانونی چه باید کرد؟
  • بهترین وکیل طلاق از طرف زوجه در ایران کیست؟

نزدیکی از دبر از موارد سوءمعاشرت زوج نسبت به زوجه بوده و موجب تحقق وکالت به استناد شروط ضمن عقد نکاح می‌شود

?تاریخ رای نهایی: 1393/07/12 ?شماره رای نهایی: 9309970906800790

وکیل شکایت آپارتمان ها

?مرجع صدور:  شعبه 8 دیوانعالی کشور

✅رای دیوان عالی کشور به عنوان نمونه رای طلاق به دلیل سوء معاشرت زوج

نظر به اینکه با توجه به وقوع عقد زوجیت فی‌مابین زوجین به تاریخ 22/1/1387 و شروع زندگی مشترک زیر یک سقف از تاریخ مذکور و تداوم آن تا اواخر سال 91 در حالیکه زوجه از زوج تمکین خاص و عام داشته است معهذا زوجه هنوز غیرمدخوله از حیث رابطه زناشویی متعارف یعنی از قُبُل باقی مانده است.

ادعای زوجه که زوج دچار اختلال جنسی و علاقه‌مند به برقراری رابطه از پشت یعنی دُبُر می‌باشد عمدتاً از حیث اختلال شخصیتی زوج مورد تأیید کارشناسان متخصص در پزشکی قانونی و روانشناسان قرار گرفته است.

از طرفی اوضاع و احوال حاکم بر زوجیت در قضیه مطروحه طبق نظر کمیسیون پزشکی قانونی دلالت بر این امر دارد که زوج علی‌رغم توانایی جنسی، زوجه را برای برقراری رابطه جنسی از نظر روحی و روانی تحت فشار به لحاظ عدم تلذذ زوجه از مقاربت با خویش قرار می‌دهد که در تداوم زندگی مشترک این وضعیت برای زوجه به‌عنوان یک زن جوان خطرناک بوده و این رفتار زوج از مصادیق بند 2 موارد 12گانه مندرج در ذیل شرط “ب” ضمن‌العقد محسوب می‌گردد.

بنا به مراتب چون رأی فرجام‌خواسته مغایرتی با موازین شرع و قانونی ندارد و صحیحاً اصدار یافته است و از حیث رعایت اصول و قواعد دادرسی نیز به نحوه دادرسی اشکال و ایرادی که موجبات نقض رأی فراهم شود مشاهده نمی‌شود لذا رأی فرجام‌خواسته مستنداً به ماده 370 قانون آیین دادرسی مدنی ابرام می‌گردد.

?رئیس شعبه 8 دیوان عالی کشور – مستشار – عضو معاون

​​از تجاوز جنسی بدانیم

تجاوز جنسی ، یکی از مهمترین جرایمی است که علاوه بر آن که نظم عمومی و اخلاق حسنه را به خطر می اندازد، عواطف و احساسات نوع انسان را جریحه دار کرده و چه بسا تا سالیان سال، قربانیانش را در دام بیماریهای روحی و روانی سخت گرفتار سازد.

وکیل کیفری خانواده گاندی

در بیشتر موارد تجاوز جنسی را عملی که توسط مرد علیه زن انجام می گیرد تعریف کرده اند، ولی ذکر این مسئله ضروری است که بزه دیده تجاوز جنسی لزوما زنان نیستند و ممکن است مردان یا حتی کودکان نیز بزه دیده این نوع جرایم واقع شوند.

آیا سکس اجباری از پشت در شمار تجاوز جنسی شوهر قرار می گیرد؟

اگر در زمان ارتکاب جرم جنسی مرتکب برای جلب رضایت بزه دیده به برقراری رابطه جنسی از اعمال فشار روانی استفاده کرده باشد و در واقع او را اغفال کرده باشد عمل او جزو تهاجمات جنسی می باشد اما اگر ازطرفی چون فشار فیزیکی مثل کتک زدن یا استفاده از اسلحه و… جهت بی دفاع کردن بزه دیده برای وا داشتن وی به انجام عمل جنسی استفاده کند ، عمل او تجاوز جنسی محسوب می شود.

هرچند در عمل به هر دوی این جرایم تحت عنوان کلی جرم جنسی یا سوء استفاده جنسی نگریسته می شود و قربانیان آن به یک اندازه زخم می خورند.

در نهایت باید گفت تجاوز جنسی شدید ترین مصداق جرایم جنسی غیر کشنده است که علیه شخصی ارتکاب می یابد و زمانی تحقق پیدا می کند که مردی با مردی دیگر یا زنی بدون رضایت آن ها، مقاربت جنسی داشته باشد.

وکیل پرونده اثبات سوء معاشرت زوج

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل طلاق و خانواده در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • 021-88795408
  • 021-88796143
  • 09120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل متخصص طلاق نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

وکیل تضمینی شرب خمر

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

امتیاز دهی به مقاله

2 دیدگاه

  • زمانی که با همسرم ازدواج کردم سکه بود 800 هزار تومان و بنده هم با توجه به وضعیت مالی و توان پرداختم , 14 سکه برای مهریه در نظر گرفتم که همسرم هم قبول کرد .
    الان که قصد جدایی از یکدیگر را داریم سکه شده 10 میلیون تومان , بنده از کجا این همه پول رو باید جور کنم.همسرم هم حاضر به توافق نیست و در طول 4 سال زندگی بارها و بارها ازم مبالغی تحت عنوان مهریه و حق و حقوقش مطالبه کرده و داشتم بهش پرداخت کردم .

    الان میگن هرچی پرداخت کردی فقط به صورت ریالی محاسبه میشود و نه معادل ارزش ریالی سکه , تا به الان حدود 5 برابر ارزش ریالی سکه در سالی که ازدواج کردیم ازم پول گرفته که میگن باید ازش رسید میگرفتی و این حرف ها . آخه من بدبخت از کجا میدونستم هر پولی که بهش دادم باید از رسید بگیرم یا ببرمش دفترخونه و داخل عقدنامه ثبت بشه و این حرفا یا اگر روزی به مشکل بربخوریم فقط ارزش ریالی محاسبه میشه نه معادل سکه در زمان پرداخت !!!.

    ای کاش قانونی بود که هر کس در هر سالی عقد کرده و هر چندتا سکه مهر گذاشته در زمان های بحران اقتصادی و شرایط خاص به همان میزان ارزش ریالی اش را پرداخت کند تا از سواستفاده بعضی از زنها جلوگیری شود .

    یا هر مبلغی که طی سالیان به همسر پرداخت شده است معادل ریالی سکه در همان زمان پرداخت , در نظر گرفته شود .

    یا برای پرداخت مهریه ارز دولتی برای افرادی که ناتوان در پرداخت مهریه هستند در نظر گرفته شود( برای جلوگیری از سواستفاده , خوده بانکها سکه ها رو به زن تحویل دهد و مرد فقط مبتفاوت ریالی آن را به بانک به صورت نقد یا اعسار پرداخت کند )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *