مجازات شرکت در مهمانی مختلط

وکیل خانواده در خیابان جمالزاده

وکیل خانواده در خیابان جمالزاده


بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی مجازات شرکت در مهمانی مختلط پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

مجازات شرکت در مهمانی مختلط

مجازات شرکت در مهمانی مختلط؛ این روزها شرکت در مهمانی مختلط و پارتی شبانه، در بین جوانان و نوجوانان، امر متداولی شده است. دختران و پسران زیادی به بهانه های مختلف از جمله جشن تولد، قبولی در دانشگاه و امثالهم اقدام به تدارک مهمانی مختلط می نمایند. در این میان، گاهی مهمانی مختلط و پارتی های دوستانه با ارتکاب جرم همراه می‌ شود. گروه وکلای مهر به عنوان تخصصی ترین دپارتمان حقوقی با بهره مندی از وکلای پایه یک دادگستری یادداشتی در خصوص  جرائم مرتبط با مهمانی مختلط، مجازات شرکت در مهمانی مختلط، دادگاه صالح به رسیدگی، صلاحیت دادسرای ارشاد تهران، شرایط بازداشت در بازداشتگاه وزرا توسط پلیس امنیت اخلاقی تهران، تهیه و تنظیم نموده است که در ادامه خواهد آمد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص مجازات شرکت در مهمانی مختلط با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

جرم انگاری شرکت در مهمانی مختلط

شرکت در مهمانی مختلط و پارتی دوستانه تمامی اقشار و گروه های مختلف را در برگرفته است. حتی ورزشکاران و هنرمندان از این قافله عقب نمانده و هر چند وقت یک بار اخباری در خصوص دستگیری هنرمندان یا ورزشکاران از رسانه های خبری منتشر می‌ شود. اما سوال اصلی اینجاست که آیا اساسا شرکت در مهمانی مختلط جرم است و اگر جرم است مجازات شرکت در مهمانی مختلط و پارتی دوستانه چیست؟

طلاق به دلیل خیانت شوهر

در جواب باید گفت صرف اقدام به برگزاری مهمانی و پارتی مختلط در قانون مجازات اسلامی ایران جرم انگاری نشده است لذا چنانچه جمعی از جوانان در مهمانی مختلط حضور داشته باشند مرتکب جرم نشده اند و از این حیث مجازاتی به آن ها تحمیل نخواهد شد مگر آنکه در ضمن مهمانی مختلط مرتکب جرم شوند.

جرائم متداول و معمول در مهمانی مختلط

پرونده‌ های مطرح در دادسرا و دادگاه های کیفری در خصوص دستگیری اشخاص مبنی بر شرکت در مهمانی مختلط موید این مطلب است که در اکثریت این قبیل مهمانی ها جرایمی حادث می‌ شود که عبارتند از:

استعمال مشرو بات الکلی در مهمانی مختلط

جرم معمولی که در پارتی مختلط ارتکاب می یابد استعمال مشرو بات الکلی است که معمولا توسط میزبان مهمانی تهیه می‌ شود. قانون مجازات اسلامی در خصوص تهیه مشروبات الکلی و استعمال مشروبات الکلی مجازات تعیین کرده است. در خصوص استعمال مشروبات الکلی، مصرف کننده به مجازات حدی شرب مسکر که در قانون مجازات اسلامی 1392، هشتاد ضربه شلاق حدی محکوم می‌ شود. لازم به ذکر است که، چنانچه جرم استعمال مشروبات الکلی ثابت شود، مجازات شلاق حدی ساقط نمی‌ شود مگر آنکه مجرم از ارتکاب جرم توبه نماید که آن هم شرایط خاص خود را دارد.

تهیه کننده مشروبات الکلی برای مهمانان در پارتی مختلط نیز به حبس تعزیری درجه شش از شش ماه تا یک سال و شلاق تعزیری تا 74 ضربه و همچنین پرداخت جزای نقدی به میزان پنج برابر ارزش عرفی آن محکوم می‌ شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص مجازات شرکت در مهمانی مختلط با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

جرم رابطه نامشروع در مهمانی مختلط

در مهمانی مختلط امکان وقوع جرم رابطه نامشروع و حتی زنا بسیار محتمل و شایع است. مستند قانونی جرم زنا، فصل اول از بخش دوم قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 است که البته در زنا حتما باید آمیزش جنسی و دخول آلت تناسلی به اندازه ختنه گاه ثابت گردد. اما در مهمانی مختلط امکان ارتکاب جرم رابطه نامشروع زیاد است چرا که حتی بوسیدن مرد و زن نامحرم و هرگونه تماس فیزیکی از روی شهوت از مصادیق جرم رابطه نامشروع است. در خصوص دیگر مصادیق رابطه نامشروع میتوانید به مقاله ای که توسط گروه وکلای مهر در همین سایت منتشر شده است مراجعه بفرمایید. لازم به ذکر است که مجازات رابطه نامشروع در صورت اثبات، شلاق تعزیری تا 99 ضربه است. البته در برخی پرونده ها مشاهده شده است که دادگاه های بدوی در جرم رابطه نامشروع حکم به بیش از 99 ضربه شلاق تعزیری صادر کرده اند که اینگونه احکام قابل تجدیدنظر در دادگاه های تجدیدنظر می‌ باشد.

حق طلاق به دلیل بیماری زوج

جرم استعمال مواد مخدر در مهمانی مختلط

در خصوص ارتکاب جرائم استفاده از مواد مخدر در پارتی مختلط میبایست به قانون مبارزه با مواد مخدر مراجعه نمود که برای استعمال هر یک از مواد مخدر صنعتی یا سنتی مجازات خاص در نظر گرفته است که گروه وکلای مهر به برخی از آن ها اشاره می نمایند:

بند 5 ماده 1 قانون مبارزه با مواد مخدر استعمال مواد مخدر صنعتی و سنتی را جرم می داند. علاوه بر استعمال مواد مخدر، تهیه مواد مخدر و حمل یا نگهداری مواد مخدر، فروش یا خرید مواد مخدر نیز جرم محسوب شده و مجرمین مطابق قانون مبارزه با مواد مخدر حسب مورد به مجازات حبس یا جزای نقدی به نفع دولت محکوم می شوند. امروزه در مهمانی مختلط معمولا از مواد مخدری همچون گراس و حشیش و قرص های صنعتی توهم زا استفاده می‌ شود برخی نیز مواد مخدری مانند آمفتامین (شیشه) و حتی در شمال تهران مواد مخدر گران قیمت مانند کوکایین استعمال می‌ شود که علاوه بر مجازات سنگین، خطرات جانی بسیاری دارد. لازم به ذکر است کلیه جرائم مربوط به مواد مخدر در صلاحیت دادسرا و دادگاه انقلاب است.

بهترین وکیل پایه یک دادگستری در پرونده‌ های کیفری

صرف شرکت در مهمانی مختلط، جرم انگاری نشده است لذا باید با توجه به اصل تفسیر مضیق که از آثار اصل قانونی بودن جرم و مجازات از اصول بدیهی حقوق جزا می‌ باشد چنانچه رابطه نامشروع یا استمعال مواد مخدر و روان گردد اثبات نشود، مقامات دادسرا قرار منع تعقیب صادر می نمایند چرا که در وقوع شک بین ارتکاب جرم و عدم ارتکاب جرم، حاکم میبایست به اصل برائت استناد نماید. در هر حال چنانچه شما عزیزان در خصوص مجازات مرتبط با شرکت در مهمانی مختلط سوالاتی دارید میتوانید با گروه وکلای مهر مشاوره نمایید. موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان با بهره مندی از گروه وکلای مهر که همگی از وکلای با سابقه در پرونده‌ های کیفری می باشند، مفتخرند به شما عزیزان مشاوره حقوقی ارائه نموده و قبول وکالت نمایند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص مجازات شرکت در مهمانی مختلط با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

نکات مهم طلاق توافقی

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دپارتمان حقوق کیفری خانواده گروه وکلای مهر

جرایم علیه تکالیف خانوادگی

امتیاز دهی به مقاله

15 دیدگاه

  • سلام ..خسته نباشید
    میخاستم بپرسم کسی سیستم نور پردازی و صوت ب مهمانی اجاره میدهد مجازات داره یا ن و اگر احیانا تو ی مجلس سبستم مارا گرفتند از چ طریقی میتونیم ازاد کنیم

    • سلام و عرض احترام
      کاربرد این گونه وسایل به عنوان وسیله ارتکاب جرم باعث توقیف آنها خواهد شد.
      اما اجاره دادن آنها اشکالی نداره
      دپارتمان حقوق خانواده گروه وکلای مهر

  • سلام ما حدود یکسال پیش در یک پارتی بودیم و البته بازداشت نشدیم و با انگشت نگاری و تعهد در پلیس امنیت اخلاقی رها شدیم. حالا بعد یکسال باز تماس گرفتند و خواستند به دادگاه مراجعه کنند همه افراد. در صورتی که هیچ جرمی جز شرکت متوجه من نشد. قضیه این احضار به دادگاه چیه بعد از یکسال؟ممنون میشم راهنمایی کنید

  • سلام ما در مهمانی خانوادگی از طرف پلیس امنیت دستگیر شدیم یه شب هم بازداشت بودیم. مشروب هم بود یه چند نفری هم تست الکل شدن که مثبت بود. خلاصه بعد بازپرسی همه با وثیقه ازاد شدن. یه پیام اومده مه عدم تعقیب پرونده شده اسم همه ما اونجاست که نوشته رابطه نا مشروع وجود نداره و هیچ مدرکی هم نیست. سوالم اینه که ما کلا تموم شدیم یا دادگاه دیگه برای کسانی که مشروب خوردن تشکیل میشه؟ ممنون راهنمایی بکنین

    • سلام هر گونه فیلمبرداری از مجالس غیر مجاز جرم محسوب میشه و برای اطلاعات بیشتر باید با وکیل صحبت بفرمایید

  • سلام مادر یک مهمانی مختلط شرکت کردیم امنیت اخلاقی فیلم برداری کرد و اونایی که تست الکلشون منفی بود رو ثنا گرفتند و چیزی نگفت
    حالا ممکنه که دادگاه تشکیل بدن برای منفی ها؟
    و اینکه جریمه نقدی که داره چقدره حدودا؟

    • سلام با توجه به اینکه شرکت در اون مهمانی در صورت وجود دلایل کافی مبنی بر ارتکاب جرم، اقابلیت تعقیب داره احتمال احضارتون از سوی دادسرای جرایم امنیت اخلاقی وجود دارد.
      یکبار دیگه مطالب مقاله رو بخونین براتون مفیده هست.
      قبل از تفهیم اتهام نمیشه درباره مجازاتش اظهار نظر کرد

  • ممنون از پاسخگوییتون
    مجدد خوندم
    اولین سطر اینکه که شرکت در مهمانی مختلط اگر مرتکب جرم نشده باشیم، جرم نیست
    با توجه به اینکه الکل و مواد مخدر استفاده نکردیم و تست منفی بوده بازهم ممکنه دادگاه داشته باشیم؟
    رابطه ی نامشروعی هم نداشتم و فقط لباس پیراهن داشتم
    چه مدت زمان طول میکشه تا احضاربشیم به دادگاه؟
    الان دوهفته گذشته و هیچ خبری نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *