پس گرفتن ملک توسط مرد پس از انتقال به همسر


بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی پس گرفتن ملک توسط مرد پس از انتقال به همسر پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

پس گرفتن ملک توسط مرد پس از انتقال به همسر

شروع زندگی مشترک زوجین، بر اساس رعایت حسن معاشرت و صلح و صفا صورت می گیرد. در صورت بروز اختلافات خانوادگی بین زن و شوهر، هر کدام از طرفین سعی در انتقام جویی و اثبات تقصیر طرف مقابل دارند.

گاهی در قبال مهریه زن، انتقال سه دانگ یا شش دانگ منزل مسکونی مشترک یا ملکی مورد توافق قرار می گیرد و هنگام عقد به نام همسر می‌ شود. در بعضی مواقع نیز، مرد سند ملک را بدون قید اینکه به عنوان مهریه باشد، به نام همسر منتقل می‌ کند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص پس گرفتن ملک توسط مرد پس از انتقال به همسر با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

به نام زدن سه دانگ خانه به همسر با سند رسمی

زمانی که قصد به نام زدن ملکی به نامه همسر می‌ شود، معمولا زوجین با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی، موضوع فوق را در قالب عقد بیع، امضاء می‌ کنند. مندرجات سندرسمی، برای طرفین و قائم مقام قانونی آن ها الزام آور بوده و ادعای اینکه قصد همسر، هبه و یا هر موضوع دیگری باشد، در دادگاه ها مورد پذیرش قرار نمی‌ گیرد. ادعای عدم دریافت وجه مبیع ثمن مبیع نیز هر چند امکان پذیرش از سوی دادگاه را دارد ولی نکته قابل ذکر این است که مبلغ قید شده در سندرسمی و بنچاق قیمت معاملاتی ملک است و نه مبلغ واقعی ملک.

اگر قیمت واقعی ملکی حدود یک میلیارد تومان باشد، قیمت معاملاتی بیش از بیست میلیون تومان نیست. بنابراین ادعای مرد یا زن مبنی بر اینکه هدف از انتقال ملک، هبه یا هر موضوع دیگری بوده و یا در قبال مهریه به زن تملیک شده است، خلاف مندرجات سندرسمی و غیرقابل پذیرش است. در صورت انتقال طبق سندرسمی و انکار خوانده، حکم به بی حقی مرد صادر خواهد شد.

به نام زدن ملک به نام همسر پس از تنظیم مبایعه نامه

حال اگر زوجین از ابتدا، ملکی که خریداری شده است را به صورت سه دانگ سه دانگ تملک نمایند و یا از ابتدا همه شش دانگ به نام همسر خریداری شود، چک های صادر شده و مدارک پرداخت وجه، میتواند ثابت کننده این موضوع باشد که وجه از سوی شوهر پرداخت شده و زن هیچ وجهی بابت خرید ملک پرداخت نکرده است. در این حالت، هر چند دادخواست ابطال سندرسمی یا استرداد مال منتقل شده مسموع نیست، طرف مقابل میتواند با تقدیم دادخواست مطالبه وجه ملک خریداری شده، نسبت به تقدیم درخواست تماین خواسته و توقیف همان ملک اقدام نماید و وجه پرداختی را وصول کند.

به نام زدن ملک به عنوان مهریه همسر

در صورتی که طرفین توافق نمایند که به جای پرداخت مهریه، ملکی به نام زن شود، ادعای این موضوع بدون داشتن شواهد و مدارک خارجی و یا اقرار نامه از زن کمی مشکل است. پاسخ به سوال آیا مرد میتواند پس از انتقال سند خانه به همسرش آن را پس بگیرد یا خیر؟ با دشواری حقوقی همراه است.

در بعضی موارد امکان مطالبه وجه وجود دارد و در بعضی موارد نیز امکان مطالبه وجه ملک وجود ندارد اما در هر حال امکان پس گرفتن ملک وجود ندارد مگر اینکه ثابت شود به نام زدن ملک برای همسر، مشمول عقد هبه بوده که قابل استرداد است.

جهت دریافت مشاوره در خصوص پس گرفتن ملک توسط مرد پس از انتقال به همسر با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

بهترین وکیل دعاوی ملکی در تهران

ورود به دعاوی ملکی و موضوعات خانواده، نیاز به تخصص در موضوعات حقوقی مختلف دارد. با کمی بی دقتی در طرح دعوای حقوقی و دعوای ملکی، امکان ورود ضرر و زیان جبران ناپذیری وجود دارد. گروه وکلای مهر با هدف انجام وکالت تخصصی و با قیمت های ثابت، بهره گیری از برترین حقوقدانان کشور را در اهداف خود پیش بینی نموده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره اینکه آیا مرد میتواند پس از انتقال سند خانه به همسرش آن را پس بگیرد یا خیر و یا اینکه زن در صورت انتقال سند خانه به نام همسرش امکان استرداد آن را دارد یا خیر، با گروه وکلای مهر مشاوره فرمایید.

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

وکیل خانواده ایرانیان مقیم خارج

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

موسسه حقوقی مهر پارسیان

4.6/5 - (412 امتیاز)

145 دیدگاه

  • آیا مرد می تواند پس از انتقال سند خانه به نام همسرش آن را پس بگیرد؟سلام با عرض معذرت من تو اینترنت خوندم که به هیچ عنوان نمیشه ملک منتقل شده رو پس گرفت پس شما چطور میفرمایید بعد از انتقال سند رسمی میشه ملکی که به نام همسر زدیم رو پس بگیریم؟ آیا میشه اجرت المثل ملک رو از همسر مطالبه کرد؟ ممنون میشم محمدرضا مهری خودشون جواب بدن

    • سلام
      بله امکان استرداد و پس گرفتن ملک از همسر هم می باشد حتی اگر به موجب سند رسمی انتقال پیدا کرده باشه ولی مشروط به اینکه ملک به موجب هبه انتقال داده شده باشه

  • سلام. در زمان عقد نکاح شرطی گذاشته شد که دو دانگ از منزل پدری بنده به عنوان هبه به زوجه تعلق گیرد و پس از ده ماه ایشان مطاله مهریه داشته و اداعا میکند باید اجاره دودانگ منل به ایشان داده شود با توجه به اینکه ایشان درخواست طلاق نیز دارد آیا امکان بازپس گیری ملک مهیا میباشد؟ سند دو دانگ به صورت تک برگی برای ایشان صادر شده است

    • سلام
      اگر در سند انتقال دو دانگ عنوان هبه باشه، امکان رجوع از ان هم همست در غیر این صورت ممکنه که بابت قیمت اون اقدام بشه

      • سلام زوج طبق مبایعه نامه شش دانگ یک واحد مسکونی را خریده و بعد از خرید سه دانگ آن را به نام همسرش زده الان همسرش از طریق اجرای مهریه اش را به اجرا گذاشته
        ما باید چه اقدامی حقوقی انجام بدیم
        ایا بگیم هبه بوده و رجوع کنیم به هبه
        یا بگیم بابت مهریه سه دانگ را انتقال دادیم و این مطلب که بابت مهریه بوده را فقط شاهد داریم
        یا بهتر این است که با توجه به اینکه ثمن‌ معامله تماما توسط زوج پرداخت گردیده دادخواست مطالبه وجه به نرخ روز بدیم

        • سلام و عرض احترام
          مدارک و مستندات شما پس از مشاوره با جناب دکتر مهری یا یکی از وکلای موسسه حقوقی مهر پارسیان بررسی و پاسخ مقتضی داده خواهد شد.
          تلفن هماهنگی وقت
          09120067661

      • با سلام بنده در سال ۹۳ یک قطعه زمین به مساحت ۲۰۰ متر خریدم که مقداری از پول را نقد پرداختم و الباقی را یک فقره چک به فروشنده دادم ولی چون مدارکم همراهم نبود و همسرم مدارکش بود قولنانه را بنام همسرم زدم و تاکید کردم که بعد از ساختن منزل باید قولنامه را بنام پسرم بزند ولی ایشان زمانی که ازش خواستم قولنامه را بنام پسرم انتقال دهد با بهانه ای گذاشت رفت منزل پدرش الان رفته ادعای مالکیت کرده و اصلا اسم بنده را توی پرونده نیاورده و اسم فروشنده را آورده و توانسته اثبات مالکیت بگیرد و بنده تازه متوجه شدم که همچین کاری کرده خواستم راهنمایی کنید چطوری میتونم رای صادره ابطال بشه و بتونم قولنانه ملکم رو بگیرم با تشکر

        • البته توی زمین مورد نظر یک واحد خانه ساختم که برای ساختن خانه زمین کشاورزی که ورثه پدری بود فروختم و مقداری از دوستان قرض گرفتم و همچنین حقوق و عیدی و پاداش های اخر سال خودم بود و خانمم خانه دار هست و هیچ گونه درامدی نداشته و همچنین من برای خرید مصالح چون اقساطی خریداری کردم از کارت عابر خودم و کارت همسرم استفاده کردم که پول توی کارت همسرم واریز کردم و عین همان مبالغ برای مصالح یا مزد کارگر و بنا استفاده شده

        • سلام وقت به خیر
          مدارک و مستندات رو اسکن کنید و برای ما بفرستین تا بتونیم دقیق تر راهنماییتون کنیم.

          • با سلام فرموده بودین مدارک را اسکن کنم و خدمتتان ارسال کنم ممنون میشم بفرمایید به چه شماره یا ایمیلی بفرستم

          • سلام وقت شما هم به خیر
            با شماره 09120067669 جهت هماهنگی دریافت وقت مشاوره، واریز هزینه مشاوره و ارسال مدارک هماهنگ بفرمائید.

    • من از همسرم طلاق گرفتم و مهریه ام رو واسه حق طلاق بخشیدم. یه خونه داریم که الان دست مستاجر هست و سه دانگ سه دانگ خریدیم و روش وام مسکن داره. الان همسر من رفته شکایت کرده و مدارک داره که همه پول خونه رو اون داده. اقساط وام هم تو این مدت خودش داده. ولی ما کلامی توافق کرده بودیم که این به جای مهریه من باشه. ولی مدارک مالی و اقساط رو راست میگه همه پول رو خودش داده. من به غیر از سند سه دانگ هیچ مدرکی ندارم. اگه شاهد بیارم تو دادگاه که این قول داده بوده این جای مهریه میشه دفاع کرد؟ چون موقع طلاق هم هیچ صحبتی از خونه نکردیم فقط خودمون با هم گفتیم حالا قرارداد اجاره تموم شد میفروشیم پولش رو نصف میکنیم. من میخوام ببینم چون هیچ مدرکی ندارم تنها دو تا شاهد جور کنم بیان شهادت بدن بهم حق میدن؟ چون اون مدارک و چک هاش کامل و مشخصه.

      • سلام ایشون فقط میتونن مبلغ رو مطالبه کنند و شما هم میتونین متقابلا مهریه رو مطالبه کنید
        البته بهتره که مفصل با وکیل متخصص مشاوره بفرمایید

  • باسلامسندملک را به نام کس دیگری بزنیم آیا مدت زمان معینی بایدازانتقال سندبگذردکه زن نتواند ازآن سندحقی ببرد؟

    • سلام اگه انتقال صوری باشه امکان استرداد هست
      ولی اگر انتقال و فروش واقعی باشد مشکلی نیست.
      تلفن های مشاوره با وکیل خانواده برای ساعات 6 الی 18 روزهای شنبه تا چهارشنبه و 9 الی 14 برای روزهای پنج شنبه به شرح زیر است.
      021-88663925
      021-88663926
      021-88663927
      021-88663628
      021-88799562

  • موقع گرفت وام مسکن زوجین، نصف خانه باید به نام همسر بشه، ایا میشه این رو به عنوان هبه سند زد که اگر بعدا مشکلی پیش اومد قابل پس گرفتن باشه؟

    • سلام بله امکانش وجود دارد.
      تلفن های مشاوره با وکیل خانواده برای ساعات 6 الی 18 روزهای شنبه تا چهارشنبه و 9 الی 14 برای روزهای پنج شنبه به شرح زیر است.
      021-88663925
      021-88663926
      021-88663927
      021-88663628
      021-88799562

  • سلام وخسته نباشید وی خانه بیشترندارم تمام داراییمه واون هم رهن بانکه چون وأم گرفتم اگه زنمو طلاق بدم اون ملک وبأید تقسیم کنم من بجزاین خانه ملک دیگری ندارم شنیدم که بزن تعلق نمیگیره یخانه داشته باشه مرد لطفا راهنمایی کنید تشکر

    • سلام خیر
      شرط تنصیف دارایی در این مورد قابل اجرا نیست.
      اگر ملک قبل از ازدواج تهیه شده باشد به هیچ عنوان شرط تنصیف وجود ندارد. البته شرایط کامل تر رو باید از وکلا در مشاوره سوال کنید

    • سلام وقتتون بخیر، بنده سال 98زمینی به صورت قولنامه ای خریداری کرده و مبلغ آنرا طی یک فقره چک بین بانکی از حساب خودم به حساب فروشنده انتقال دادم و از صاحب زمین خواستم قولنامه را به نام همسرم تنظیم کند، و بعدش وام برداشتم و زمین دیگری داشتم که فرختم و پولهایشان را جهت ساخت وساز روی این زمین خرج کردم، حالا پس از گذشت حدود 3سال اختلاف خانوادگی ایجاد شده و میخواهم قولنامه همسرم را ابطال و سند به نام خودم بگیرم، آیا امکانش هست، در ضمن بنده هیچ ملک دیگری هم ندارم ممنون میشم جواب بدین

  • سلام و عرض احترام
    با جمع شدن شرایطی که توضیح دادیم امکان استرداد منزلی که به نام همسر شده و یا مطالبه وجه ملک وجود دارد.
    تلفن های مشاوره با وکیل خانواده برای ساعات 6 الی 18 روزهای شنبه تا چهارشنبه و 9 الی 14 برای روزهای پنج شنبه به شرح زیر است.
    021-88663925
    021-88663926
    021-88663927
    021-88663628
    021-88799562

  • سلام خواستم سوال کنم که امکانش هست خانه ای که وام دارد کامل بنام مالک زده بشه یا حتما نصفش باید بنام بانک زده شود؟

    • خانه ای را بصورت قولنامه ای خریداری کردم و بنام همسرم کردم و تمامی پول آنرا تمام و کمال از حساب شخصی که حاصل دسترنج بنده بوده است نقدا پرداخت کردم و حالا به دلیل اختلاف و اینکه اخلاق و رفتارشان موجب آزار بنده شده است میخواهم پس بگیرم راه حل را بفرمایید
      با تشکر..

  • با سلام..ایا امکان پس گرفتن ملکی که مایحتاج اینجانب بوده ولی توسط داداگاه بابت مهریه به نفع زوجه رای صادر کرده و ۳ دانگ از ملک سند بنام زوجه انتقال داده شده وجود دارد؟،،لطفا راهنمایی کنید ممنونم

  • سلام، بنده برج ۲ سال ۹۷ یک دانگ ازواحد آپارتمانم رادرپشت قولنامه که توسط بنگاهدار نوشته شد رابه همسرم واگذارنمودم نوشته : اینجانب… مقداریک دانگ ازظهراین مبایعه نامه رادرکمال صحت وسلامت عقلانی وجسمانی واگذار نمودم به خانم…. فرزند… وکلیه ثمن آنرادریافت نمودم. ودوباره یک دانگ دیگرش رادربرج ۵سال ۹۷که درکل ۲دانگ واگذارنمودم رادرپشت مبایعنامه نوشته شد. سوال: آیا حالا که همسرم شکایت کرده ودرخواست کرده که فقط ۲دانگم رامیخواهم، آیا بنده چگونه میتوانم ثابت کنم که مبلغی به بنده پرداخت نکرده وآیا میتوانم اعلام کنم که به عنوان مهریه بوده است وآیا میتوانم اعلام کنم که هبه بوده است؟ متاسفانه سند ومدرکی ندارم، فقط خوده بنگاه دارشاهده که بنده پولی درحضورش دریافت نکردم. توروخدا دقیق جواب بنده رابدهید، بنده ازخانواده جانبازان هستم. ممنون

  • با سلام اگر مرد قبلا ملکی خریده باشد و بخواهد آن را به نام همسرش نمایید راه هایی وجود دارد تا این ملک را به نام همسر ثبت نماید

  • سالها قبل همسرم ملکی به نامم زدن . وجهی رد و بدل نشد . حرفی هم از هبه و مهربه نشد . به دلیل بدهی من ملک را فروختم و کل مبلغ را به حساب شوهرم ریختم و در ازا، یک ملک دیگه مبایعه نامه کردیم به نام من و نوشتیم ۱۰ میلیون که نقدا رد و بدل شده و ملک تحویل من شده . البته مبلغی که نوشته شده یک دهم ارزش واقعی ملک هست . حالا همسرم دادخواست داده که ملکی که به من داده تهاتر مهریه بوده است . ایا میتواند ثابت کند ؟ راهکار من چیه ؟

  • سلام من وکالت دادم که خانه بنام خانمم باشه بعد از وکالت 20 روز بعد همسرم بدون آنکه بمن بگه از فک در آورد و بنام خودش سند زد و این خانه دادن نه بعنوان مهریه بوده و نه هبه آیا امکان پس گرفتن وجود داره؟

  • سلام چهار سال پیش یک واحد اپارتمان خریدم اکنون که قصد جدایی از همسرم را دارم بیان میکنند که پول خانه را در خانه من جمع کردی چون خانه دار هستم و آن را بعنوان مهریه من تلقی میکند و میگوید خانه را پس مگیرم در صورتی که در خرید خانه هیچ نقشی نداشته با پول طلاهایم خانه را خریدم حالا چکار کنم؟

  • سلام من چند ماه پیش خانه ای خریداری نمودم و خانه به نام‌خانمم مبایعنامه شد که از مبلغ کل ۵۰ ملیون رو پرداخت کردم و مابقیه رو وام مسکن به نام خانم گرفتم و خودم ضامن شدم حال خانم بنده اقدام به مهریه کرده آیا بنده میتوانم خانه را پس بگیرم یا مبلغ پرداختی و اقساط پرداختی رو پس بگیرم ممنون

  • من به جهت وام بانکی زوجین ملک را سه دانگ سه دانگ مبایع نامه کردم. تمامی چک ها هم از حساب شخصی خودم پرداخت شده و کپی هاش رو دارم.تمام اقساط بانک هم تو این 6 ماه خودم دادم و ایشون هیچ پولی نداده.الان همسرم طلاق گرفته و میگه خونه رو بفروشیم پول سه دانگ رو بده به من. با توجه به این مدارک میتونم درخواست مطالبه وجه بدم و اینکه این پروسه چقدر زمان میبره؟آیا بیشتر از یکسال؟ تو این مدت من باید خودم دوباره الباقی اقساط رو بدم؟

  • من الان درگیر مشابه این وضعیت شدم و طلاق توافقی گرفتیم و زوجه مهر رو بذل کرده در قبال طلاق.
    الان میگه خونه ای که من طبق مدارک همه پولش رو پرداخت کردم و فقط به خاطر وام سه دانگ رو به نا همسرم زدم. طبق فرمایش شما می تونم پس درخواست مطالبه وجه بدم؟ اون نمیتونه بیاد بگه من اینو جای مهریه برداشتم چون هیچ جا و مدرکی در این مورد نداره همین لفظی بیاد بگه ممکنه قاضی قبول کنه؟؟

  • من به جهت وام زوجین سه دانگ را به نام همسرم زدم. الان ایشان سر ناسازگاری گذاشته و طلاق میخواد مهریه اش رو هم قبلا 14 سکه بوده که طبق سند محضری بهش دادم. میتونم الان درخواست مطالبه وجه ملک رو بدم؟ طبق مبایع نامه میشه یا به قیمت روز حساب میشه؟ چون همه پول رو از حساب خودم و طی یک فقره چک شخصی خودم دادم به فروشنده چقدر شانس اینو دارم که رای دادگاه به نفعم باشه. چون زنم کلا تو این 5 سال زندگی یک بارم حتی پولی به حساب من نریخته.

    • سلام بله مطالبه وجه امکان پذیر هست و از تاریخ مطالبه وجه تا تاریخ صدور رای امکان دریافت خسارت تاخیر تادیه نیز وجود دارد

  • سلام خسته نباشید من خانه ای را خریدم و به نام خودم قول نامه کردم و تمامی پولش را هم خودم دادم هم قولنامه را دارم و هم مدارکی که پول را پرداخت کرده ام ولی سند مستقیما به نام همسرم زده شد و او الان تقاضای خانه را کرده که مال خودم هست و باید تخلیه شود آیا راهی وجود دارد که بتوان خانه را برگرداند

  • سلام ۱۰ سال پیش در زمان عقد بنده ملکی را خریداری کردم و در همان زمان ۳ دانگ خونه رو در قولنامه و سند به نام خانومم زدم در حالی که تمام پول خانه رو خودم پرداخت کردم.الان همسرم میگه بجای مهریه ۳ دونگ خونه رو بهم بده تا طلاق بگیرم.میخاستم بدونم میشه مطالبه وجه کنم؟ و ایشون میتونه ۳ دونگ خودش رو به کس دیکه بفروشد والبته بر روی خونه ۳۰ میلیون وام گرفتیم و تمام قسطاشو خودم دادم با تشکر

  • با سلام و عرض ادب
    بنده تقریبا دو سال پیش خانه ای خریداری کردم و مبایعه نامه هم در ابتدا بنام خود بنده بود، چون پول کم داشتم به بانک مسکن مراجعه کردم جهت اخذ وام مسکن که اونجا متوجه شدم اگر وام زوجین بگیرم مبلغ وامم بیشتر خواهد شد که مجبور شدم به مبایعه نامه خریدم متمم اضافه کنم و در اون سه دانگ رو به همسرم منتقل کنم که وام زوجین بهم تعلق بگیره،
    الآن بدلیل ناسازگاری خانمم خواستار طلاق هستن و تهدید میکنن نه تنها سه دانگی که به اسمشونه حتی سه دانگ بنده رو نیز که هنوز در رهن بانک هست بجای بخشی از مهریه سلب میکنن،
    لطف کنید یه راهنمایی بفرمایید که اولا چون کل پول خرید خانه و پرداخت اقساط آن از حساب خودم صورت گرفته آیا میتونم با طرح شکایت کل شش دانگ رو بنام خودم بزنم
    و دوما تکلیف وامی که روش هست چی میشه آیا باید تسویه بشه بعد اقدام کنم یا بانک قبول میکنه با همون شرایط فقط به یک نفر منتقل بشه
    لازم به توضیح هم هست سه دانگ خونه در قبال هیچ چیزی بنامشون منتقل شده و نه چیزی بخشیدن نه پولی خودشون یا خانوادشون دادن
    داخل مبایعه نامه و اسناد هم خود کلمه هبه از جانب بنده نوشته نشده
    ببخشید طولانی شد
    ممنون میشم پاسخ بدید

    • با توجه به پرداخت کامل پول خرید ملک، میتونین قصد عدم تبرع خودتون را اثبات کنید
      البته حتما مدارک و پرونده باید توسط وکیل مطالعه بشه تا نظر قطعی بهتون بدیم

  • سلام
    من از همسرم طلاق گرفتم. منلی داشتیم که سه دانگ به نام من هست. الان ایشون از من شکایت مطالبه وجه کرده که این پول رو همه خودش داده. البته درستمیگه همه چک ها رو ازحساب خودش داده ولی من تقریبا به اندازه دو دانگ خونه طلا بهش دادم که فروخته و پول رو خوب ریخته تو حساب خودش. میخواستم ببینم الانمن چیکار میتونم بکنم که مخکوم نم. بعد اگه محکوم شم جون من پولی ندارم کهبهش بدم می تونه جای طلبش بیاد 3 دانگ منوبرداره و الباقیش رو بهم پول بده؟

  • سلام
    من چند سال پیش منزلی را بصورت سه دانگ و سه دانگ با پدر خانمم خریدم و کل مبلغ سهم خودم را خودم پرداخت کردم در همان موقع سه دانگ سهم خودم را بنام زنم کردم و در هیچ جا نام هبه و … نیامده است ولی بدلایلی امسال پس از امضا اسناد مربوطه در دفترخانه از مالکیت خانمم خارج و بنام خودم منتقل کردیم و سند قطعی صادر شده است آیا ایشان میتواند سه دانگ را مطالبه کند؟

  • سلام. اگه علاوه بر میزان مشخص سکه ،سه دانگ یه واحد مسکونی بعنوان شرط ضمن عقد برا مهریه زوجه باشه. ایا زوجه می تواند بعد از عقد دوباره بنام زوج به هر نحوی انتقال بده. یعنی بفروشه به زوج و در دفتر ثبت اسناد ثبت بشه. و بعدها آیا زوجه باز می تواند بعنوان مهریه مندرج در سند ازدواج به سه دانگ رجوع کرده و آن را بعنوان مهریه طلب کند یا خیر؟ با تشکر فراوان از زحمات شما

      • ممنون که پاسخ دادین. منظورم اینه که زوجه بصورت توافقی بعد از عقد دوباره سه دانگ رو در محضر بصورت وکالت بلاعوض بنام بنده بزنه، آیا بعدها می تونه در صورت اختلافات یا هنگام طلاق اونو با توجه به اینکه بعنوان مهریه ثبت شده مطالبه کنه؟ یا اینکه چون تو دفترخانه بنام بنده زده دیگه حق مطالبه بعنوان مهریه ضمن عقد رو نداره؟ با سپاس از وقتی که گذاشتین

          • من از خانم از هم جدا شدیم ،خانم مهریه خودش بهم بخشیده،ولی ملک دو دونگ به نامش زدیم جزو مهریه بوده،ایا الان مهریه بخشیددو دونگ ملک میتوتم ازش پس بگیرم طبقه قانون

          • سلام خیر قابل پس گرفتن نیست اما راهکارهای حقوقی برای مطالبه وجه هست.
            در صورت تمایل به مشاوره و بررسی راههای گوناگون تماس بگیرید
            09120067661

    • با سلام
      بنده در مبایعه نامه به صورت سه دانگ سه دانگ با همسرم ملکی رو خریداری کردم و تمامی ثمن های معامله را خودت به حساب فروشنده پرداخت نمودم و یک بخش از مبلغ وام مسکن زوجین بوده که هزینه اوراق و .. بانک را و اقساط آن را پرداخت کردم ، میتونم با شهادت شاهدین در مبایعه که هدیه بوده ، اثبات وقوع هبه و رجوع از هبه نمایم؟؟
      پیامک هایی که ایشان اظهار نموده من ملک رو بهش دادم تاثیر بر اثبات هبه هست؟

  • سلام . زمینی را به نام همسرم سند زدم . بعد از چند سال همسرم مهریه اجرا گذاشته . میتونم ثابت کنم اون ملک بابت پرداخت مهریه بوده؟ چون قیمت مهریه با قیمت ملک در اون سال تقریبا برابری میکنه .البته هیچ نوشته ای ندارم .

  • سلام هشت سال قبل وام مسکن بنام خانمم گرفتم ومستقیما واز همون اول قرارداد خرید مسکن رو از شرکت سرمایه گذاری مسکن به اسم خانم زدیم و یک سوم قیمت منزل رو خودم پرداخت کردم وفیشش رو هم دارم،،،الان داریم از هم جدا میشیم وایشون راه ورود من به منزل رو بسته ومیگه چون قرارداد بنام منه،پس منزل مال منه ونمیذارم تو بیای داخل،،،با اینکه کل اقساط رو از کارت حقوقیم پرداخت کردم،،،ایا راهی واسه گرفتن منزل هست،،،یا در صورت استرداد وجه،،،وجه به روز حساب میشه،،،در ضمن منزل هنوز بنامش سند نخورده ودر رهن بانکه

  • سلام و خسته نباشید. در مراسم خواستگاری خانواده زوجه شرط گذاشتن که علاوه بر 300 سکه مهریه. سه دانگ واحد مسکونی بنده به نام زوجه شود ودر قباله ازدواج ثبت شود. حالا سوال بنده اینه اولا واحد مسکونی سندش در رهن بانک هستش.دوما بعد عقد آیا با توافق شخص زوجه می توان سه دانگ رو پس گرفت؟ یا اینکه چون در سند ازدواج ثبت شده قابل استرداد نیست؟ خواهش میکنم پاسخ بدین

  • سلام بنده مشکلی دارم ک ممنون میشم کمکم کنید . من یک کارگر ساده هستم و سواد هم ندارم چون سربازی نرفته ام نمیتوانستم ملک مسکونی خودم رو ب نام خودم سند بزنم .بنابراین ب خاطر اسرارهای خانمم توافق کردیم من ملکم رو ب صورت صوری ب ایشان بفروشم ک بتوانیم برای گرفتن سند اقدام کنیم نا گفته نمونه من همان موقع برای خرید سربازی اقدام کردم تا در هنگتم تنظیم سند ان را ب نام خودم منتقل کنم .پیش یک بنگاهی رفتیم و مبایعه نامه ای تنظیم شد اما از آنجا ک قصد خرید و فروش نداشتیم و هیچ ثمنی هم دریافت نکردم ، ان بنگاهی از روی بیع نامه زمین ملک ک الان یک دستگاه دو واحدی در ان ساخته ام ،کپی برداری کرد و در بیع نامه ای ک تنظیم کرده ب جای اشاره به اپارتمان دو واحدی ک در انجا ساخت شده فقط ب ابعاد زمین اشاره کرده چون از روی بیع نامه زمین خریداری شده همان ملک چند سال پیش نوشته شده حتی قیمت را هم عینا از روی همان بیعنامه نوشته بدون هبچ تغییری . الان خانم من از من طلاق گرفته و شکایت کرده بر اساس همان مبابعه نامه ک صوری با توافق باهم نوشتیم و ادعا کرده خانه ام مال ایشونه و منو بیرون کرده از خونه .میخواستم کمک کنید و راهی رو ب من پیشنهاد بدید تا از طریق وکیلم بتونم اقدام کنم .چون سواد ندارم و سررشته ای هم ندارم اطفا کمکم کنید .

    • سلام طبق نوشته خودتون وکیل دارین
      میتونین موضوع رو با وکیل خودتون مطرح بفرمایید و در صورتی که مایل به مشاوره با وکلای ما هستین برای تعیین وقت مشاوره با شماره 09120067669 تماس بگیرید

  • سلام خسته نباشین بنده برای دریافت وام زوجین طبق گفته بانک مسکن باید سند ۳دانگ به نام زن زده شود وایت کار صورت گرفت و ستد تک برگی ۳دانگ به نام زنم زده شد حال جهت پس گرفتن ۳دانگ امکان دارد پس بگیرم البته فروشنده ملک شاهد قضیه میباشد که ملک را بنده از او به تنهایی خریدم.ممنون

  • با سلام
    من منزلمو با مبایعه نامه عادی به همسرم فروختم با فرض اثبات اینکه ثمنی دریافت نکردم اگر دادخواست مطالبه ثمن بدهم ایا همسرم می تواند آن ثمن را در مقابل مهریه خود تهاتر کند ایا ثمن من در اینجا جزء مستثنیات دین قرار می گیرد
    با این توضیح که من هیچ مال یا ملک دیگری ندارم

  • من الان 6 ماه هست که از همسر سابقم طلاق توافقی گرفتم و ایشون تو گواهی عدم سازش و دادگاه اظهار کردند و نوشتند که مهریه و اجرت المثل و نفقه را بخشیدند در قبال طلاق خلع.
    در حال حاضر ملکی داریم که به صورت سه دانگ سه دانگ به دلیل وام بانکی زوجین سند خورده و هنوز 10 سال از اقساط آن مانده است. کل پول خانه رو من دادم در زمان خرید و مدارک و تمام چک ها رو که از حساب شخصیم بوده دارم. ایشون الان ادعای اینو داره که اینو جای مهریه برداشته ولی هیچ سندی یا جایی ننوشتیم حتی توافق هم نکردیم در مورد این موضوع. اگه من الان شکایت مطالبه وجه کنم با توجه به مدارک من و اینکه ایشون یک ریال هم پول نداده اینکه فقط ادعای بابت مهریه از جانب خودش رو داره در دادگاه به چه شکل خواهد بود؟ چون شنیدم دادگاه حقوقی فقط به مدارک و مستندات توجه میکنه. این مدل شکایت تا رسیدن به نتیجه قطعی چقدر زمان می برد؟

  • سلام خسته نباشید
    من و همسرم ۳ سال پس از زندگی مشترک طی توافقی که بین خانواده ها شد، تمامی سکه های عقد و پول عروسی را به پدر شوهر دادیم تا ایشون چک های منزلی که خریدیم رو پرداخت کنه، و قرار شد به عنوان بخشی از مهریه من که ۱۰۰۰ سکه هست مبایعه نامه و سند منزل به اسم اینجانب(زوجه) بشه ؛ قابل ذکره که پول خونه توسط همسر من وارد حساب پدر شوهر شده ! حال به مشکل خوردیم و در پروسه ی طلاق هستیم، پدر شوهر شکایتی مبنی بر اینکه مبالغ چک ها رو به من قرض داده کرده که من پس نمیدم ! آیا اثبات اینکه قرض داده نیاز به سند و مدرک ندارد ؟ پس چرا در مبایعه نامه که خود شوهر و پدرشوهر هم به عنوان شاهد امضا کردن ننوشتن قرض بوده ؟ برای اثبات قرض در دادگاه میتونم بگم به عنوان بخشی از مهریه بوده ؟ …

    • سلام ایشون میتونن بگن که پرداخت وجه به قصد تبرع نبوده و حرفشون بر اساس قانون قابل پذیرش هست.
      مواردی که میفرمایید رو میتونین با شهادت شهودی که از ماجرا مطلع بوده و یا اینکه اگر توافق نامه ای دارین اثبات کنید

  • با سلام
    همسرم پنج سال پیش منزلى خریدارى کردن ک سه دانگ ب نام من و سه دانگ به نام مادرم هست ک وام منزل ب نام مادرم هست اما قرار بود همسر من پرداخت کنن که بعد سه سال سر باز زدن و الان مادر من وام رو پرداخت میکنن ، از طرفى ماشین هم ب نام من هست
    خواستم از خدمتتون بپرسم اگر من سه دانگ خونه و ماشین رو ب نام مادرم بزنم ، ایا همسرم میتونه خونه و ماشین رو از من پس بگیره چون از حساب ایشون پرداخت شده پول خونه و ماشین ؟ از طرفى مهریه ى من صد و چهارده تا بود ک صد تاى اون رو ب صورت محضرى بخشیدم ، اگر من الان ب نام مادرم کنم زمان سند خوردن مهمه ؟؟ و از طرفى سه سال هست ب من اصلا خرجى نداده , خونه و ماشین هم نه هبه شده و جاى مهریه من نیست ،

    • سلام مدارک رو برای ما ایمیل بفرمایید تا بتونیم پاسخ درستی بهتون بدیم ولی به صورت کلی اگر وجه رو ایشون پرداخت کرده باشن میتونن ازتون مطالبه و وصول کنن مگه اینکه شما مالی نداشته باشین

  • سلام شرط ازدواج بنده این بود ک شوهرم 4دانگ منزل رو ب نامم بزنه جدایی از مهریه و این کار رو هم کرد منزل رو بعد از پسندیدن خرید و بعد از یک ماه به نامم زد البته چون اون خونه ای ک ما خریدیم سندش گرو بانگ بود با قولنامه خریده بود تا قسط هاش تموم شه بریم سند رسمی بزنیم قسط ها هم ب عهده خودش بود تو قولنامه بنده ی قسمت نوشته هبه در کنارشم کلمه واگذار هستش بعد تو قسمت تو ضیحات هم نوشته ک بعد ار تحریر این قولنامه هیچ ادعایی ندارم اگر هم داشته باشم باطل یا رد است الان 6 سال هست ک تو خونه سوکونت دارم و تمام قسط هاشم خودم ریختم ن شوهرم مدارک و شاهد هم دارم ولی شوهرم بدون اینکه ب من اطلا بده 6 دانگ خونه رو برداشته فروخته ب شر خر نصف قیمت الان چنتا پرونده تشکیل شده …. بعدشم الان ادعا میکنه ک من رجوع کردم از هبه سوال من اینه ک مگه میشه با این ک تعهد داده ک بعد تحریر ادعایی ندارم مگه میشه رجوع کنه ؟؟؟؟؟؟

    • سلام سوالاتتون بسیار پیچیده است و بدون دیدن مدارک و مستنداتتون توسط وکیل امکان اظهارنظر وجود نداره
      در صورت تمایل بفرمایید تا وقت مشاوره تنظیم بشه

  • باسلام .اینجانب ملکی رو درسال ۹۳بنام همسر سابقم ومادر سه فرزندم که موقوفه بود انتقال دادم درقبال برگشت به زندگی .ولی ایشان نه تنها با من زندگی نکرد بلکه اینجانب را از خانه بیرون کرد چها واحد ۷۰ متری در اصل سرمن کلاه گذاشت .سند اجاره بود به نام ایشان تنظیم شد این انتقال بعد از طلاق بود .حالا اینجانب میتوانم استرداد مال کنم یا خیر متشکرم

    • سلام و عرض احترام مدارک انتقال ملک و سایر مدارک مربوط به پرونده باید توسط وکیل متخصص قراردادهای ملکی مطالعه بشه تا امکان اظهار نظر قطعی وجود داشته باشد بدون مطالعه مستندات جنابعالی امکان اظهار نظر وجود ندارد
      بنابراین در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل متخصص با ما در تماس باشید

  • سلام من به دلیل گم کردن مدارک اجاره نامه خانه وسند ماشینم را به نام همسرم کردم .ایا میتوانم انهارا پس بگیرم.ممنون

    • سلام اگر با عنوان انتقال قطعی غیر منقول باشه عنوان هبه نداره و سند رسمی تابع عنوانش هست
      اما اسناد عادی رو میشه به عنوان هبه تفسیر کرد
      بسته به نوع قرارداد متفاوت است

  • سلام
    من میخوام درخواست مطالبه وجه از ملک مشاع که با همسر سابقم سه‌دانگ سه دانگ هست بدهم. مدارک هم دارم که پول رو دادم.
    او الان درخواست افراز داده با توجه به در رهن بودن بانک میتونه دستور فروش بگیره؟؟ یا باید اول منو الزام به فک رهن کنه؟ چون میترسم قبل اینکه دعوای من نتیجه بده اون بتونه دستور فروش بگیره.

  • سلام عرض کردم
    پدرم ملکی را ۲ سال پیش شش دانگ به نام مادرم کرد حالا تقاضای برگشت ملک به نام خود را دارد آیا امکان پذیر می‌باشد مادرم هیچگونه پولی برای ملک مربوطه پرداخت نکرده و حاضر نیست ملک را برگرداند ممنون میشم جواب سوال را از شما بگیرم. متشکرم

  • سلام. من ده ساله ازدواج کردم. مهریه خانمم ۷۰۰ سکه هست. طی این ده سال من دو ملک خریدم که هنگام خرید یکی دو دانگ و دومی سه دانگ رو تو همون مبایعه نامه و سند اولیه بنامش زدم ولی همه پول و چک ها رو من پرداخت کردم. غیر از این چند ماه قبل حدود ۸۰۰ میلیون برای خرید زمینی که اونم نصفش بنام اون شده به حسابش واریز کردم. الان مشکل پیدا کردیم. ایا میتونم این پرداخت ها و اون ملک ها رو بعنوان مهریه اعلام کنم در مجموع از مهریه اش بیشتر هم هست.

  • باسلام وقت بخیر
    شوهرم به بهانه اخذ وام فریبم داد و خانه را به اسم او صلح کردم و بعداز مدتی طلاقم داد. میخواهم منزل را پس بگیرم آیا امکانش هست؟
    این ملک تمام سرمایه و برای آینده فرزندانم بود خواهش میکنم کمکم کنید

  • سلام وقت بخیر… همسرم ملکی رو با وکالتنامه بلاعزل و مبایعه نامه به بنده انتقال داده.در مبایعه مبلغی درج شده که من به ایشان دادم ولی در اصل وجهی رد و بدل نشده.. به دلیل اختلاف با ایشان من دادخواست الزام به تنظیم سند زدم. آیا دادخواست من به نتیجه میرسه

    • سلام بله
      اینکه مبلغ چه میزان اعلام شده باشه مهم نیست مهم اینه که ایشون با امضا اقرار به دریافت وجه کردند
      ولی اگر صوری بودن معامله در دادگاه اثبات بشه وضع متفاوت خواهد بود.
      بهتون پیشنهاد میکنم تهیه لایحه دفاعیه برای دادگاه رو حتما با وکیل متخصص قراردادها بسپارید

  • سلام
    من الان میخوام بابت مطالبه وجه ملک اقدام کنم چون همه پول رو خودم دادم و بعدم چون اون خانوم رفته درخواست فروش داده سپرده بزارم ملک رو توقیف کنم قبل اینکه دستور فروش بگیره. سوالم اینه که وقتی حکم به ضرر ایشون باشه من باید ۳ دانگ ایشون رو بزارم تو مزایده و بعد از پول فروشش پولم رو بگیرم. چون الان به زور البته تو اون خونه مشاع ساکن هست و من واسه خلع ید مشاعی هم میخوام اقدام کنم همزمان. اون ۳ دانگش که جزو مستثنیات دین نمیشه که نشه فروختش؟؟ چون حکم هم بگیرم پولی جز همین سه دانگ نداره که بتونم طلبم رو زنده کنم.

  • سلام یه خانمی بیسواد هس سند زمین خانه را اول ازدواج شوهرش به نامش کرده الان با هم اختلاف دارن و زنه میترسه شوهرش طوری که متوجه نشه سند خانه را به نام خودش کنه حالا چطور میشه طوری که زن نفهمه سند رو به نام خودش بزنه؟؟

    • سلام سوالتون واضح نیست لطف بفرمایید با شماره های موسسه تماس بگیرید وکلای ما راهنماییتون میکنن

      • سلام من ۱۰سال پیش ملکی را خریدم و همسرم اسرا کرد مبایعه نامه رو بنام ایشان بنویسم منم گفتم بشرط زندگی واینکه خدا نکرده اختلافی شد بدون اجازه من سند نزنی قبول کرد وتمام قیمت ملک که اون موقع۲۵ میلیون بود رو خودم پرداخت کردم والان اختلاف داریم منم میخوام عین ملک رو پس بگیرم یا بفروشیم عین مهریشو بدم مابقی مال من…. میشه؟؟؟

  • سلام خدا قوت
    من حدود دوسال است ک یک خانه ب نامم شده سند قانونی ب نامم خورده و اصلا من وجهی پرداخت نکرده ام ولی سند خانه هبه قید نشده و روی سندم قطعی خورده آیا صاحب ملک قبلی میتواند طی مراحل قانونی ملک را از من بگیرد

    • سلام در صورت انتقال قطعی سند به هیچ وجه امکان استرداد ملک وجود نداره.
      چون در ستون نقل و انقال و بنچاق مبلغ قید میشه

  • سلام من با استفاده از راهنمایی های پیج شما شکایت مطالبه وجه بابت سه دانگ همسر سابقم دادم و دادگاه رای به نفع من داد. حالا اون اعتراض زده بره تجدید نظر البته اعسار هزینه دادرسی هم زده. البته هیچ مدرکی نداره وکیلش هم هنوزلایحه دفاعیه نداده و کرونا رو بهونه کرده.با توجه به تجربه شما و اینکه من شنیدم معمولا رای بدوی تایید میشه امکان برگشت رای به نفع ایشون وجود داره؟؟چون هیچ پولی ندادن بابت ملکی که من خریدم و برای وام مجبور شدم سه دانگ به نامش کنم.

    • سلام زن برادر بنده پارسال قهر کرده بود رفته بود تو شهرستان خونه پدرش موقعی که میره دنبا همسرش پدر زنش میگه اگه میخوای بزارم بیاد باید سه دانگ خونه را به نام همسرت بزنی تو املاک دو داتگ میزنه به اسم زنش به مبلغ ۵۰ م نقدا پرداخت شده ولی پولی دریافت نمیکنه بعد دوباره تو خونه گبر میدن چرا دو دانگ زدی باید سه دانگ میزدی مجبور میکنند یک دانگ تو یه رسید جداگانه به دو دانگ اضافه کنند دوباره یک ماه است گذاشته رفته بود الان برگشته هم مهریه را گذاشته اجرا وهم سه دانگ خونه را میخواهد چون بابت فروش خونه وجعی دربافت نکرده حالا پدر خانومش میگه من بابت جهزیه دخترت ۶۵میلیون خرید کردم در حالی که ۵میلیون هدیه خریده بود حالا رفته تو اون شهرستان خودشان یه فاکتور گرفته البته دختر برادر من ۵سال پیش ازدواج کرده ایشان تازه رفته فاکتور گرفته ایا دادگاه اون فاکتور را قبول میکنه اصلا میتواند بابت پرداخت وجع خرید خونه بزنه لطفا راهنمایی کننید ممنون از زحمات شما

  • سلام و ادب
    بنده در دوران نامزدی ملکی خریداری کردم و ثمن معامله را پرداخت کردم و قولنامه نیز به نام خودم بوده در دفتر اسناد رسمی خواستم تا سند خانه به نام نامزدم منتقل شود حالا ایشان نامزدی را بهم زده اند آیا میتوانم تقاضای استرداد سند بدهم ؟

  • سلام – همسرم زمینی را با شرکا، اپارتمان ساخته اند و الان تفکیک کرده اند و تازه سند تک برگی دارند، و حالا می خواهند یک واحد (شش دانگ) را به نام بنده بکنند و یا سه دانگ از شش دانگ یک واحد – فقط ظاهرا، هم باید مالیات نقل و انتقال پرداخت کنند هم هزینه دفترخانه. حالا می خواهم بدانم برای انتقال سند به همسر معاف از مالیات هستند یا باید پرداخت کنند؟ و اینکه اگر باید پرداخت کنند و چقدر باید پرداخت کنند(یعنی برای انتقال سند به خانواده مالیات کمتری باید بدهند)؟

    • سلام مالیات نقل و انتقال ملک هیچ استثنایی نداره.
      میزان مالیات هم بر اساس قیمت منطقه ای که ادارات دارایی هر منطقه تعیین می کنند مشخص میشه

  • سلام
    بنده سال 96 برای خرید خانه وام مسکن خواستیم بگیریم که مجبور شدم سه دانگ خانه رو به نامش بزنم ، الان به دلایل اخالاف خانوادگی رفته شکایت کرده که سه دانگ از خونه که به نامش هست تصرف کردم
    و من نه بخشیدم نه پولی دریافت کردم
    حالا باید چه کار کنم که در دادگاه اثبات کنم که بابت وام مسکن صوری به نامش زدم ؟

    • سلام وقت به خیر
      اثبات اینکه معامله صوری و به قصد دریافت وام بود در دادگاه حقوقی و با داشتن مستندات قابل قبول امکان پذیر خواهد بود.
      در صورت نیاز به مشاوره با وکیل تخصصی این پرونده با شماره 09120067664 تماس بگیرید.

  • سلام
    ده سال پیش من و مادرم خانه ای شراکتی گرفتیم و سند هم رسمی به ناممان است از ان موقع هم من و همسرم و فرزندم در ان خانه زندگی میکنیم حالا شوهرم میگوید که ملک را خودش خریده و باید بفروشیم و پولش را میخواد (پول سهم من از کارکرد خودم و طلاهایی که پدرم بهم هدیه داده بوده ) (و همسرم در این مدت یخچال فریزر و تلوزیون و شاب حیاط و قبض اب و برق را پرداخت کرده) حالا اینها را و کالاهای دیگه که من در این مدت خریدم رو داخل دفتری نوشته همه جا میبرد و آبرو ریزی میکند و میگوید خانه را من خریدم پول یا وام خانه را میخواهم
    سوال من این است امکانش هست شکایت کنم و کرایه ی این ده سال زندگی در این منزل را از او بگیریم ،،هزینه شاب و خرید کالاها را از کرایه کم کنم و بهش بدم شاید متوجه بشه و دست بکشه

    • سلام امکان مطالبه اجرت المثل رو از ایشون تحت شرایطی دارید.
      اما قبل از هر اقدامی با وکیل تخصصی خانواده مشاوره بفرمایید.

  • سلام خسته نباشید
    در صورتی که مرد با پرداخت پول به شخصی ماشین را در همان ابتدا به نام همسرش بزند میتواند پس بگیرد؟یا باید حتما مال به نام خود مرد بوده و بعد ب نام همسرش زده تا هبه باشد و امکان پس گرفتن باشد؟

  • سلام وقت به خیر
    من ملکى به نام همسرم هبه کردم و شرایطى براش گذاشتم
    حالا رفتم براى استرداد با وکیل مشاوره کردم که بتونم رجوع از هبه دادخواست بدم ولى وکیل میگه نمیشه
    میخواستم مواردی که امکان رجوع از هبه شدنى نیست رو بدونم

    • سلام و عرض احترام

      موارد عدم رجوع از هبه

      1)درصورتی که متهب پدریامادریااولادواهب باشد.
      2)درصورتی که هبه معوض بوده وعوض هم داده شده باشد.
      3)درصورتی که عین موهوبه ازملکیت متهب خارج شده یامتعلق حق غیر واقع شودخواه قهرامثل اینکه متهب به واسطه فلس محجورشودخواه اختیارا مثل اینکه عین موهوبه به رهن داده شود.
      4)درصورتی که درعین موهوبه تغییری حاصل شود.
      ✔واهب فردی است که هبه کرده

  • سلام من سه دانگ از خانه را که خودم خریدم بنام همسرم کردم البته قول نامه ای خودم نوشتم براش وجدا گانه در یک برگ دیگر نوشتیم انتقال سه دانگ جهت مندرجات مهریه و سایر مطالبات قانونی و شرعی خانم می باشد و حتی نوشیتم درصورت پشیمانی طرفین معامله فسخ می باشد الان خانمم درخواست طلاق دارد من نم یخوام طلاق بدم و مهریه و سه دانگ خانه را هم می خوهد آیا حقش هست یا نه

    • سلام بحث مهریه ربطی به طلاق ندارد و ایشان می تواند مهریه رو مطالبه کنه.
      اما صدور یا رد حکم طلاق بنا به درخواست ایشون با دادگاه خانواده هست.

  • با سلام بنده زمینی به مساحت۲۰۰ متر مربع سال ۹۳ خریدم که ثمن معامله را با فروش ماشینم تهیه کردم یک مقدار را نقدی و الباقی را یک فقره چک دادم به فروشنده ولی چون سکونتم در یک استان دیگر بود و مدارکم همراهم نبود قولنانه را بنام همسرم زدم و ایشان جلوی شاهدین قول داد بعد از مدتی قولنامه را بنام فرزندم انتقال دهد ولی متاسفانه بعد از اینکه بنده خانه ام را توی زمین فوق ساختم و به داخل آن اسبابکشی کردم و از همسرم خواستم قولنامه را بنام فرزندمان انتقال دهد ایشان با بهانه ای به منزل پدرش رفت و الان ادعای مالکیت کرده و رفته اثبات مالکیت گرفته ولی دادگاه از من نخواسته که توی جلسه حضور داشته باشم در صورتی که بنده بعنوان کسی که پول زمین و ملک ساخته شده را دادم و در آن سکونت دارم میخواست توی جلسه باشم میخوام بدانم چطور میشه واسه این رای اعتراض کرد یا از هر طریقی من بتونم ملکم را پس بگیرم

    • سلام
      لطف کنید مدارکی که مدعی هستید رو اسکن کنید و برای ما بفرستین تا امکان اعلام نظر دقیق وجود داشته باشد

  • سلام وقتتون بخیر
    من در ساخت منزل به همسرم کمک کردم طلاهایم را به ایشان دادم و با فروشش زمین را ساختن. مهریه اینجانب ۳۰۰ سکه در ازای سه دنگ منزل می‌باشد. شاهدین عقد گفتن زمانی که سه دنگ منزل به نام من میشه مهریه من پرداخت شده لحاظ میشود. الان من از همسرم خواستم سه دنگی که کمک کردم را به نام من بزنن. از اونجایی که محضردار دوست همسرم هست میترسم طوری این انتقال انجام شود که مهریه به من تعلق نگیرد. آیا بندی را میتوان لحاظ کرد که این انتقال در ازای مهریه است یا به مبلغ سه دنگ از مهریه کم میشود. من میتوانم بندی را لحاظ کنم که این سه دنگ با توجه به کمک مالی من بوده(چون یکی از اقوام در جریان مهریه خانه ای که به نام خانمش بود را پس گرفت).

    • سلام و احترام
      قبل از هر اقدامی بهتره که موارد رو در مشاوره با ارائه مدارک و مستندات با وکیل متخصص این امر در میون بزارین و راهکار مناسبی دریافت کنید.
      قطعا شروطی وجود دارند که در صورت تنظیم توسط وکیل میتونه قابلیت اجرائی داشته باشه

      • سلام وقتتون بخیر، بنده سال 98زمینی به صورت قولنامه ای خریداری کرده و مبلغ آنرا طی یک فقره چک بین بانکی از حساب خودم به حساب فروشنده انتقال دادم و از صاحب زمین خواستم قولنامه را مستقیم به نام همسرم تنظیم کند، و بعدش وام برداشتم و زمین دیگری داشتم که فرختم و پولهایشان را جهت ساخت وساز روی این زمین خرج کردم، حالا پس از گذشت حدود 3سال اختلاف خانوادگی ایجاد شده و میخواهم قولنامه همسرم را ابطال و سند به نام خودم بگیرم، آیا امکانش هست، در ضمن بنده هیچ ملک دیگری هم ندارم ممنون میشم جواب بدین

        • سلام و احترام
          در صورت اثبات هبه بودن میتونین ملک رو پس بگیرین.
          البته با توجه به پرداخت بهای زمین میتونین مطالبه وجه هم به دادگاه درخواست بدین.
          در هر صورت با وکیل متخصص و محرب مشاوره بفرمائید

  • سلام وقت بخیر.بنده یک واحد آپارتمان وکالتی به میزان یک ونیم دانگ از شش دانگ خریدم که مباینامه خرید به نام خودم هست ولی زمان تنطیم وکالت از فروشنده ملک خواستم که این سهم رو به نام بنده وهمسرم وکالت بزند.وهر سهم به میزان ۷۵صدم وکالت انتقال دادن به نام بنده وهمسرم حال میتوانم سهم همرسم را به عنوان هبه پس بگیرم؟

  • سلام وقت بخیر.بنده یک واحد آپارتمان وکالتی به میزان یک ونیم دانگ از شش دانگ خریدم که مباینامه خرید به نام خودم هست ولی زمان تنطیم وکالت از فروشنده ملک خواستم که این سهم رو به نام بنده وهمسرم وکالت بزند.وهر سهم به میزان ۷۵صدم وکالت انتقال دادن به نام بنده وهمسرم حال میتوانم سهم همسرم را به عنوان هبه پس بگیرم؟

    • سلام وقت به خیر
      در صورتی که بتونین اثبات کنید به عنوان هبه به همسرتون انتقال دادین امکان رجوع از هبه با باقی ماندن اصل و عین وجود دارد.

  • سلام یک سال پیش یک واحد آپارتمان به نام خودم داشتم که فروختم و واحد بزرگتری خریدم ولی طی توافقی با همسرم که واحد رو به نامش کنم و مهریه رو ببخشه انجام دادم ولی بعد از بنام کردن آپارتمان همسرم زیر حرف خودش زد و مهریه رو نبخشید،تمام قبض های واریزی رو دارم که پول ملک رو بنده داده ام ولی قولنامه و سند به نام همسرم هست و وام مسکن که بنده قسط وام مسکن رو دارم پرداخت میکنم،الان خانمم تهدیدم میکنه که طلاق میگیره و ملک رو میبره و مهریه رو اجرا میزاره اگر من دست از پا خطا کنم،میتونم ملک رو قانونی پس بگیرم ؟؟؟؟

    • سلام روز به خیر
      خب شما هم دست از پا خطا نکنید. ولی میتونین فقط مبالغی که پرداخت کردین رو به شرط اثبات عدم قصد تبرع از ایشون مطالبه کنید.
      پیشنهاد میکنیم حتما با وکیل تخصصی در این موضوع مشاوره کنید تا راهکارهای قانونی برای استرداد مالتون بررسی بشه.

  • با سلام،
    همسرم ۶ دانگ‌ یک آپارتمان را به نام من کرده اند به عنوان هبه. اگر این آپارتمان را به نام دخترم بکنم و بعد دخترم دوباره آپارتمان به من برگرداند آیا همسرم هنوز حق مطالبه آن را از من خواهد داشت؟
    متشکرم از راهنماییتان

  • با درود خدمت شما اینجانب 6ماه قبل منزلی رهن کامل کردیم به مبلغ 180 میلیون تومان که 140 م را من مبلغ 40 میلیون تومان را خانومم گزاشته در واقع 140 میلون از حساب خود من برداشت شده ولی املاک اجاره نامه را به سهم 50 -50 زده الان خانوم ازخانه رفته منزل پدری و ادعا دارد نصف اجاره نامه به نام اوست و نصف پول را او داده من چگونه مبلغ 140 میلون تومان خود را پس بگیرم چک بانکی و پرینت گردش حساب بانکی که از حساب من برداشت شده این مبلغ برداشت و به صاحب خانه منتقل شده موجود است و فقط مبلغ 40میلیون تومان چک بانکی همسرم موجود است مبالغ و شماره های چک در اجاره نامه نوشته شده ولی سهم 50 -50 است ممنون میشم راهنمایی بفرمایید باتشکر

  • با سلام
    ممنون از پاسختون. سوال دیگری داشتم ممنون میشم اگر پاسخ بدین.
    در صورت درخواست مطالبه آپارتمانی که به عنوان هبه داده شده، آیا کل آپارتمان مطالبه خواهد شد یا فقط مبلغی که پرداخت شده بوده برای خرید آپارتمان؟
    ممنون از راهنماییتون

    • سلام وقت به خیر
      اگر آپارتمان به عنوان هبه داده شده باشه مسلمه که آپارتمان مطالبه خواهد شد و نه وجهی که پرداخت شده.

  • سلام وقت به خیر
    من در طول دورانی که کار کردم و با شوهرم زندگی مشترک داشتیم برای اینکه حس غرورش جریحه دار نشه هر چی درآمد داشتم به نام شوهرم ملک و ماشین خریدم.
    ماشین الان زیر پای خودمه ولی سند به نام شوهرم زدم.
    ضمن اینکه خونه رو من پولشو دادم البته کمی هم شوهرم تو قسط کمک کرد ولی بیشتتر پول خونه رو من دادم.
    تو همون آپارتمان تو نیاوران ساکن هستیم و فرزندی ندارم.
    چند روز پیش تو اپل واچ شوهرم دیدم که با زن دیگه ای رابطه داره و از روابط نامشروع اونها از روی ساعت عکس و فیلم تهیه کردم.
    چند تا سوال دارم از آقای دکتر مهری
    1- من میتونم رابطه نامشروع مادون زنا رو با این فیلم و عکس از روی گوشی علیع همسرم و اون خانم اثبات کنم؟
    2- میتونم ملک و ماشین رو از همسرم پس بگیرم و بعدش مهریه مو اجرا بزارم بفرستمش زندان؟
    چون هیچ پولی نداره و پول تو جیبی خودشم از من میگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *