امروز با موضوع وکالت حضانت و ملاقات طفل با شما سخن خواهیم گفت.

در مواقع بسیار نادری ممکن است سازمان بهزیستی کشور در قالب امداد اجتماعی، نسبت به طرح دعوای سلب حضانت والدین که مرتکب کودک آزاری و سوء رفتار شده اند اقدام نماید.

تعریف حضانت تقریبا برای همه افراد کاملا شناخته شده است و در اصطلاح به معنی سرپرستی و نگهداری فرزندان به کار می رود، تفاوت اساسی در حضانت و ملاقات طفل، در این است که در صورت جدایی والدین از یکدیگر، یکی از آنها سرپرستی و حضانت طفل را به عهده می گیرد و دیگری نیز حق ملاقات با فرزند را طبق توافق و یا حکم دادگاه اخذ خواهد کرد.

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی حضانت و ملاقات طفل به بررسی موضوع وکالت حضانت و ملاقات طفل پرداخته و در نهایت، پاسخگوی سوالات شما عزیزان در این باب خواهد بود.

 

نکات مهم در موضوع وکالت حضانت و ملاقات طفل

  • در صورتی که حق ملاقات فرزند برای یکی از والدین تعیین شده باشد و دارنده حضانت مانع این امر شود تکلیف چیست؟
  • برای انتخاب بهترین وکیل حضانت و ملاقات طفل چه باید کرد؟
  • آیا در صورت بدرفتاری والدین با فرزندانشان، حضانت آنها لغو خواهد شد؟
  • در چه مواردی می توان بدون بخشیدن مهریه حضانت فرزند را به دست آورد؟

ممانعت از ملاقات طفل تحت حضانت

ضمانت اجرای ممانعت از حق ملاقات طفل توسط کسی که حضانت فرزند به عهده اوست، محکومیت به حبس و بعضا جزای نقدی خواهد بود.

ضمن اینکه این عمل ممکن است قرینه ای بر عدم صلاحیت وی در سرپرستی و نگهداری طفل و با طرح دعوای سلب و لغو حضانت در دادگاه خانواده، از موارد صدور رای به سلب حضانت از او باشد.

در هر صورت در صورت نداشتن شاکی خصوصی در پرونده های کودک آزاری، سازمانهای دولتی و ان جی او ها می توانند نسبت به اعلام جرم در دادسرا اقدام نموده تا دادستان به عنوان مدعی العموم به پرونده ورود پیدا کند.

آیا می توان کودکی را که تحت حضانت است از کشور خارج نمود؟

خروج فرزند از کشور منوط به رضایت کتبی ولی قهری داشته و در مواردی که حضانت فرزند با مادر است و مشارالیها خواستار خروج فرزند از کشور به هر دلیلی باشد، اخذ رضایت ولی ضرورت داشته و در مواقعی که لزوم آن توسط دادستان احراز شود، امکان خروج طفل از کشور با دستور دادستان و پس از اخذ تامین از مادر وجود دارد.

دفتر تخصصی وکالت حضانت و ملاقات طفل

برای دریافت مشاوره حضانت و ملاقات طفل با وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر، همه روزه از ساعت‌های 19 الی9 و پنجشنبه‌ها15 الی9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • 021-88795408
  • 021-88796143
  • 09121281014
  • 09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

موسسه حقوقی مهر پارسیان

4 دیدگاه

  • سلام روز بخیر میشه لطفا راهنمایی کنید من و همسرم 1 سال جدا شدیم و ما 1 فرزند 5 ساله داریم دخترم خیلی به من وابسته است و من حضانت به خانومم دادم ولی یک روز در هفته اجازه ملاقات دارم اما ایشون نمیزاره دخترم ببینم آیا من میتونم حضانت از ایشون بگیرم ؟

    • سلام دوست عزیز
      ضمانت اجرای ممانعت از حق ملاقات طفل توسط کسی که حضانت فرزند به عهده اوست، محکومیت به حبس و بعضا جزای نقدی خواهد بود. ضمن اینکه این عمل ممکن است قرینه ای بر عدم صلاحیت وی در سرپرستی و نگهداری طفل و با طرح دعوای سلب و لغو حضانت در دادگاه خانواده، از موارد صدور رای به سلب حضانت از او باشد. ولیکن در این مورد نیاز به مشاوره با وکیل متخصص امور خانواده می‌باشد، شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و رزرو تایم مشاوره با وکیل متخصص امور خانواده با شماره 09120067661 تماس حاصل فرمایید.

  • سلام خسته نباشید
    من حضانت پسرم با خودم و الان متوجه شدم پسرم مبتلا به یک نوع بیماری خونی که باید به خارج از کشور ببرمش و پدرش نیست که بخوام ازش رضایت بگیرم آیا میتونم بچه رو برای مداوا ببرم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *