شرایط طلاق به درخواست زوج

شرایط طلاق به درخواست زوج

شرایط طلاق به درخواست زوج


امروز با مبحث شرایط طلاق به درخواست زوج در خدمت شما مخاطبان گرامی هستیم.

بسیاری از زوجین که با هم ازدواج می‌کنند هیچوقت حاضر نیستند تا آینده‌شان را با جدایی و طلاق تصور کنند و همیشه قبل از ازدواج و یا در ابتدای زندگی مشترک به این فکر می‌کنند که آنها همیشه زندگی شیرین و عاشقانه‌ای خواهند داشت و هیچوقت امکان ندارد که زندگی آنها هم مانند زندگی خیلی از زوجین به سمت جدایی و طلاق کشیده شود.

ولی واقعیت این است که، بسیاری از زوجینی که زندگی پر شور و شوق و عاشقانه‌ای را با هم شروع می‌کنند، بعد از گذشت چند سال به محض این که زندگی مشترک آنها از هیجان و آن شور و شوق اولیه خود فاصله بگیرد و طعم واقعی زندگی را همراه با مشکلات و اختلاف نظرهای یکدیگر تجربه کنند، متاسفانه صحبت از طلاق و جدایی میان طرفین به وجود می‌آید و هر کدام از زوجین در دادگاه خانواده به دنبال دریافت حق خود از طرف مقابل می‌افتند.

گرفتن حضانت فرزند به صورت دائم

پس چیزی که متاسفانه ما بسیار شاهد آن هستیم این است که با اینکه بسیاری از افراد حتی فکر این را نمی‌کنند که روزی با همسر خود به مشکلی برخورد کنند که برخورد کردن با آن مشکل منجر به طلاق و جدایی گردد، ولی بعد از گذشت مدتی زندگی مشترک، با سخت شدن شرایط زندگی که معمولا به همراه اختلاف نظرها می‌باشد، متاسفانه تصمیم به جدایی می‌گیرند. چیزی که ما نیز در این مقاله قصد داریم تا با شما عزیزان در میان بگذاریم شرایط و نحوه درخواست طلاق می‌باشد.

طلاق عاطفی به دلیل خیانت همسر

پس لطفا با ما همراه باشید.

سوالات مهم شرایط طلاق به درخواست زوج

۱. شرایط دادن دادخواست طلاق به درخواست زوج و یا زوجه چیست؟
۲. چه مراحلی را باید برای طلاق توافقی طی نمود؟
۳. آیا با دادن حق طلاق به زوجه، باز هم مهریه به او تعلق خواهد گرفت؟
۴. در چه صورتی زوجه می‌تواند دادخواست طلاق ده ؟

مفهوم کلی طلاق چیست؟

طلاق از نظر لغوی به معنای رها کردن و آزاد کردن است اما از نظر حقوقی به معنای انحلال ازدواج دائم با شرایط خاص از جانب مرد یا نماینده قانونی او است، پس از این‌ رو این نوع جدایی تنها مخصوص ازدواج دائم است ؛ به گونه‌ای که انحلال ازدواج موقت از طریق بخشش مدت باقیمانده ازدواج از سوی مرد یا به پایان رسیدن مدت تعیین شده ازدواج، صورت می‌گیرد. توجه به این نکته لازم است که طلاق «ایقاع» مى باشد. و آن عبارت است از لفظى که بر انشاء مخصوص از سوى طرف واحد دلالت دارد. به عبارت دیگر، عقد نیازمند ایجاب و قبول است و ایقاع نیازى به قبول ندارد.

طبق ماده ۱۱۳۹ قانون مدنی:
طلاق مخصوص عقد دائم است و زن منقطعه به انقضای مدت یا بذل آن از طرف شوهر از زوجیت خارج می‌شود.

امام صادق (ع) فرمودند:
ما من شى ء مما احله الله عزوجل ابغض الیه من الطلاق؛ هیچ چیز از آنچه خداوند متعال آن را حلال قرار داده است، نزد او منفورتر و ناپسندتر از طلاق نیست.

شرایط طلاق به درخواست زوج چیست؟

بر اساس ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی سابق، مرد می توانست هر وقت که اراده کند زن خود را طلاق دهد.

رویه دادگاه خانواده در طلاق توافقی

مطابق این ماده که در واقع طلاق از طرف مرد را به صورت کاملا یک طرفه پیش بینی نموده بود ، مرد می توانست بدون ارائه هیچگونه دلیل و مدرکی به دفاتر ثبت طلاق مراجعه کند و با معرفی نمودن دو شاهد عادل و پرداخت کلیه حقوق مالی همسرش، او را طلاق دهد و زنان نمی توانستند هیچ نقشی در جلوگیری از این طلاق ایفا کنند. ولی این امر باعث شد تا بسیاری از مردان از این شرایط سوءاستفاده کنند و یا اینکه بسیاری از طلاق‌ها به واسطه عصبانیت مردان رخ میداد و همین امر باعث می‌شد تا بعد از مدتی رجوع از طلاق صورت بگیرد و همچنین باعث بی نظمی در دفاتر طلاق و نظم حقوقی کشور شود.

اجرت المثل زن شامل چه مواردی می شود؟

به همین دلیل ماده ۱۱۳۳ به صورت اصلاح شد:
مرد می تواند با رعایت شرایط مقرر در این قانون، با مراجعه به دادگاه تقاضای طلاق همسرش را بنماید.

و به دنبال آن ، قانون حمایت خانواده مراحل طلاق از طرف مردان را پیش‌بینی نمود که اکنون مردان برای طلاق دادن همسر خود ناگزیر از انجام آنها هستند.

دلایل زوج برای طلاق 

مرد برای دادن درخواست طلاق ممکن است دلایل موجهی داشته باشد؛ از جمله عدم تمکین زن، سوءرفتار زن، محکومیت خانم به حبس، ترک زندگی خانوادگی و عقیم بودن خانم و همچنین ممکن است دلیل موجهی برای این درخواست نداشته باشد. در هر صورت مرد چه دلیل موجهی برای طلاق داشته باشد و چه دلیل موجهی برای طلاق نداشته باشد، دادگاه تقاضای او را قبول خواهد نمود؛ زیرا طبق قواعد شرعی و فقهی، طلاق از اختیارات مرد است و حتی با مخالفت زن، باز هم امکان اجرای آن وجود دارد. فقط تفاوت بین این دو درخواست در آن است که اگر طلاق بدون دلیل باشد مرد باید حق و حقوق مربوط به زن را پرداخت کند.

دفتر وکیل زعفرانیه

حق و حقوق زن هنگام طلاق شامل چه چیزهایی می‌شوند؟

در صورتی که دادخواست طلاق از جانب مرد باشد، مرد باید حق و حقوق زن را پرداخت کند، که این حقوق شامل مهریه ، نفقه ، نحله ، حضانت فرزندان طبق قانون و انتقال نصف دارایی شوهر می‌باشد.

انتقال نصف دارایی در صورتی امکان‌پذیر است که طلاق از طرف مرد مطرح شده باشد و مرد نتواند ثابت کند که طلاق در اثر سوء رفتار و سوء معاشرت زوجه و یا عدم تمکین زن از وظایفش در قبال شوهر بوده است. پس شرط نصف اموال در صورتی شامل زوجه می شود که اولا زوجه تمکین کرده باشد و ثالثا شامل اموالی می شود که زوج بعد از تاریخ عقد به دست آورده باشد. پس چنانچه مردی قبل از ازدواج اموالی داشته باشد مشمول این شرط نمی شود.

شوهری که درخواست طلاق داده است ۳ ماه وقت دارد تا برای اجرای رای دادگاه و ثبت آن به دفترخانه رسمی طلاق مراجعه کند و اگر تا این مدت مراجعه نکند، رای دادگاه دیگر اعتباری ندارد. یعنی اگر بعد از ۳ماه از صدور گواهی عدم امکان سازش به دفتر رسمی طلاق مراجعه نکند، دیگر نمیتواند طلاق را ثبت کند.

آیا صیغه موقت در شناسنامه ثبت می‌شود؟

دفتر وکالت وکیل آنلاین خانواده و طلاق در تهران

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.

ارائه منظم اطلاعات و مشاوره حقوقی رایگان صرفا از طریق درج مقالات علمی حقوقی.
امکان مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در همه ساعات شبانه روز.
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی پس از تعیین وقت قبلی.
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.
وکیل خوب شرایط طلاق به درخواست زوج.
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.
معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر.
معرفی بهترین وکیل اعاده دادرسی کیفری و حقوقی در تهران
معرفی بهترین وکیل دعاوی بانکی و پولی.
معرفی بهترین وکیل ملکی.
معرفی بهترین وکیل قراردادهای مشارکت در ساخت.
معرفی بهترین وکیل دادسرای جرایم امنیت اخلاقی، اقتصادی و پولشویی

وکیل خانواده مهریه

نفقه عقد نکاح چیست شامل چه چیزهایی می شود

نشانی و تلفن بهترین وکیل خانواده شمال تهران
تهران- میدان ونک- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد9.

02188663925
02188663926
02188663927
02188799562
02188796143

شماره موبایل وکیل طلاق در تهران

09120067661
09120067662
09120067663
09120067664
09120067665
09120067669

شماره واتس آپ جهت ارسال پیام تعیین وقت با وکیل تخصصی طلاق

09120067664
09120067665
09120067669

پس از ارسال پیام حداکثر ظرف 24 ساعت وقت مشاوره با برترین وکلای ایران تعیین خواهد شد.
دفتر وکیل طلاق به درخواست زوج

5/5 - (31 امتیاز)

طلاقطلاق توافقی

آثار حقوقی طلاق به درخواست زوجاگر طلاق به درخواست زوج باشدتقسیط مهریه در طلاق به درخواست زوجحقوق زوجه در طلاق به درخواست زوجدادخواست طلاق به درخواست زوجدادگاه صالح طلاق به درخواست زوجدادنامه طلاق به درخواست زوجداوری در طلاق به درخواست زوجدرخواست طلاق به درخواست زوجدلایل و شرایط طلاق به درخواست زوجه (زن)رای طلاق به درخواست زوجشرایط صدور حکم طلاق به درخواست زوجشرایط طلاق به درخواست زوجشرایط طلاق به درخواست زوجهصدور حکم طلاق به درخواست زوجطلاق به درخواست زوجطلاق به درخواست زوج و اعسارطلاق به درخواست زوج و تقسیط مهریهطلاق به درخواست زوجهطلاق به درخواست زوجه به دلیل اعتیادطلاق به درخواست زوجه چه نوع طلاقی استطلاق به درخواست زوجه دادخواستطلاق به درخواست زوجه عسر و حرجطلاق به درخواست زوجه نمونه دادخواستطلاق به درخواست زوجه و تقسیط مهریهطلاق به درخواست مرد (زوج)طلاق توافقی به درخواست زوجلایحه دفاعیه زوج در پرونده طلاق به درخواست زوجهلایحه دفاعیه زوج در طلاق به درخواست زوجهلایحه دفاعیه طلاق به درخواست زوجلایحه طلاق به درخواست زوجماده قانونی طلاق به درخواست زوجمتن دادخواست طلاق به درخواست زوجمدت زمان طلاق به درخواست زوجمراحل رسیدگی طلاق به درخواست زوجمراحل طلاق به درخواست زوجمقاله آثار حقوقی طلاق به درخواست زوج لیلا اسدیمهریه در طلاق به درخواست زوجنمونه پرونده طلاق به درخواست زوجنمونه حکم طلاق به درخواست زوجنمونه دادخواست طلاق به درخواست زوجنمونه دادخواست طلاق به درخواست زوج و اعسارنمونه دادخواست طلاق به درخواست زوجه به دلیل اعتیاد زوجنمونه دادنامه طلاق به درخواست زوجنمونه رای طلاق به درخواست زوجنمونه طلاق به درخواست زوجهنمونه لایحه دفاعیه زوج در طلاق به درخواست زوجهنمونه لایحه دفاعیه زوجه در طلاق به درخواست زوجنمونه لایحه دفاعیه طلاق به درخواست زوجنمونه لایحه طلاق به درخواست زوجنمونه متن دادخواست طلاق به درخواست زوجنوع طلاق به درخواست زوج

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *