شکایت از مدرسه‌ غیرانتفاعی

شکایت از مدرسه‌ غیرانتفاعی

شکایت از مدرسه‌ غیرانتفاعی


با موضوع نحوه شکایت از مدرسه‌ غیرانتفاعی همراه شما هستیم.

معمولا در فصل تابستان که با ثبت نام دانش آموزان در مدارس و همچنین نقل و انتقالات معلمان همراه است، میزان شکایات افزایش می‌یابد.

شکایات وزارت آموزش و پرورش سامانه پاسخگویی به شکایات که در راستای تحقق دولت الکترونیک و تسریع در پذیرش انتقادات و رسیدگی به شکایات از سوی اولیای دانش آموزان و فرهنگیان در سال گذشته آغازبکار کرده است در حال حاضر قابل دسترسی است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف در مدارس، در سامانه طرح شکایت کنند. شکایت‌ها معمولا ظرف 2 هفته رسیدگی می شوند و نتایج در سامانه قابل مشاهده خواهد بود. در واقع با مکانیزه شدن ثبت و ارسال شکایت از مدرسه تا حوزه ستادی، فرآیند پاسخ‌دهی به شکایات کوتاه و در اعلام نتایج تسریع خواهد شد، دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان می‌توانند با ورود به سامانه، نسبت به ثبت شکایت و درخواست خود اقدام و مدارک و مستندات خود را نیز ضمیمه شکایت کنند.

وکیل خانواده در الهیه

در سراسر دنیا مسئله تحصیل و آموزش موضوع بسیار مهمی به شمار می‌رود.

نکته قابل توجه آن، کیفیت آموزش است که برای دانش‌آموزان سرنوشت‌ساز می‌باشد.

والدین بسیاری هستند که ترجیح می‌دهند فرزندان خود را به جای مدرسه های دولتی، در مدارس غیرانتفاعی ثبت نام کنند.

آنها با هدف این که فرزندشان تحت آموزش با کیفیت تر قرار بگیرد از مدارس رایگان دولتی چشم پوشی کرده و برای امر آموزش هزینه می‌کنند. بنابر این می‌توان تأسیس مدرسه‌ غیر‌انتفاعی را پر سود تلقی کرد.

اگر تصمیم دارید مدرسه‌ غیرانتفاعی تأسیس کنید در قدم اول نیاز به مجوز خواهید داشت.

مجازات حبس برای والدین کودک آزار

طبیعی است که اگر بدون آگاهی‌های لازم برای دریافت مجوز اقدام کنید ممکن است با اتلاف وقت و هزینه، متضرر شوید.

در این میان مشاوره حقوقی دریافت مجوز، این فرایند را کوتاه‌تر و مطمئن‌تر خواهد کرد و می‌توانید زود‌تر به هدفتان برسید.

اولین مرحله‌ دریافت مجوز، دریافت موافقت های اصولی است که پس از تصویب شورای نظارت استان، تایید و ابلاغ می‌گردد. در مرحله بعد پس از اینکه موافقت اصولی را دریافت کردید، نوبت به دریافت مجوز می‌رسد که لازمه ی صدور آن فراهم کردن امکانات لازم شامل فضا، تجهیزات و نیروی انسانی برای حداقل یک سال تحصیلی بر طبق ضوابط می‌باشد.

نکات مهم شکایت از مدرسه‌ غیرانتفاعی

چجوری از مدرسه غیر انتفاعی شکایت کنیم

مجازات شهریه زیاد گرفتن چیه

چجوری مدرسه غیر دولتی تاسیس کنیم

چجوری مدرسه غیر انتفاعی ثبت کنیم؟
خدمات دفتر حقوقی و وکالت محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری در این زمینه چیست؟

شرایط دریافت مجوز برای تأسیس مدرسه غیرانتفاعی طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی

دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد‌ و التزام عملی به مبانی و احکام اسلامی باشد و حسن‌شهرت داشته باشد.

به قانون اساسی و ولایت فقیه التزام عملی داشته باشد.

هیچ گونه سابقه کیفری و وابستگی به رژیم گذشته و گروه‌های منحرف غیرقانونی نداشته باشد.

حداقل مدرک کارشناسی یا معادل آن را داشته باشد.

حداقل ٣٠ سال سن داشته باشد.

شرط تأهل برای آقایان الزامی است.

اقدامات لازم برای دریافت مجوز تأسیس مدرسه‌ غیر‌انتفاعی

١_ دریافت مجوز رسمی از وزارت آموزش و پرورش جهت تأسیس مدرسه‌ غیر‌انتفاعی

مرجع تأسیس مدارس غیرانتفاعی وزارت آموزش و پرورش است که در هر استان ادارات کل و مناطق آموزش و پرورش اجازه صدور مجوز را دارند. شما در قدم اول باید موافقت‌های اولیه را کسب کرده و بعد برای دریافت مجوز به اداره آموزش و پرورش در منطقه خود مراجعه کنید.

٢_ تضمین منابع مالی لازم جهت تأمین هزینه‌ها‌ی‌ مدرسه حداقل برای یک سال

وکیل شکایت از آموزشگاه رانندگی

تأمین سرمایه موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنید. سعی کنید روش های تخصیص اعتبار را در آغاز کار خود مورد بررسی قرار‌دهید. بانک ها و مؤسسات مالی موظف شده‌اند تا به متقاضیان تأسیس مدارس تسهیلات ویژه اعطا کنند. به کمک مشاوره حقوقی دریافت مجوز در این زمینه، آگاهی‌های لازم را کسب خواهید کرد. تیم حقوقی لامینگو آماده است تا با مشاوره تخصصی در این زمینه شما را با این نوع تسهیلات آشنا‌ کند.

٣_ تأمین فضای مناسب، منابع انسانی، و امکانات مورد نیاز طبق ضوابط آموزش‌ و‌‌ پرورش

پس از دریافت موافقت های اولیه و ارائه مدارک مورد نظر، باید ساختمان مناسبی را به اداره آموزش‌ و‌ پرورش منطقه معرفی کنید تا کارشناسان مربوطه در صورت واجد‌ شرایط بودن مکان، ساختمان شما را تأیید کنند. در این مورد مشاوره حقوقی دریافت مجوز می‌تواند از اتلاف هزینه جلوگیری کند.

مجازات شرکت در مهمانی مختلط

شکایت از مدرسه‌ غیرانتفاعی

۴_ پیشنهاد دو فرد واجد شرایط برای مدیریت مدرسه به آموزش و پرورش

افرادی که قرار است برای مدیریت پیشنهاد کنید باید دارای ویژگی‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود باشند:

دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد‌ و التزام عملی به مبانی و احکام اسلامی باشد و حسن‌شهرت داشته باشد.

به قانون اساسی و ولایت فقیه التزام عملی داشته باشد.

هیچ گونه سابقه کیفری و وابستگی به رژیم گذشته و گروه‌های منحرف غیرقانونی نداشته باشد.

حداقل مدرک کارشناسی یا معادل آن را داشته باشد.

حداقل ٣٠ سال سن داشته باشد.

شرط تأهل برای آقایان الزامی است.                                                        

نداشتن مانع از نظر نظام وظیفه ی عمومی برای آقایان.

سلامت کامل روانی و نداشتن نقص‌عضوی که مانع انجام وظیفه است.

صدور موافقت اولیه تأسیس مدرسه‌ غیرانتفاعی از سوی آموزش‌ و‌ پرورش، با دریافت مجوز متفاوت است و فقط بعد از دریافت مجوز است که می‌توان اقدام به نصب تابلو و یا شروع کار کرد.

ویزای گاردین استرالیا

خرید‌و ‌فروش و واگذاری مجوز تأسیس مدارس غیر‌انتفاعی در ایران غیرقانونی است و هر‌شخصی فقط می‌تواند مجوز را به نام خود دریافت کند. البته می‌توان از طریق مشارکت با افراد واجد شرایط نیز اقدام کرد که بهتر است بدون مشاوره حقوقی دریافت مجوز از این عمل خودداری شود.

شرایط تعریف شده برای ساختمان استاندارد مانند متراژ آن در هر استان متفاوت بوده و حتی مدت زمان طی شدن پروسه دریافت مجوز نیز در استان‌های مختلف مشابه نیست.

کلیه مجوزهای صادره مدارس غیر‌انتفاعی پسرانه بنام آقایان و مدراس دخترانه به نام خانم‌های متقاضی صادر می‌گردد، که البته زن و شوهر واجد شرایط از این قاعده مستثنی می‌باشند.

قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی

ماده۱ـ در راستای ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت کشور ضمن تأکید بر ارتقای کمی و کیفی مدارس دولتی به منظور بهره گیری از مشارکت همگانی مردمی در امر آموزش و پرورش و تأسیس مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی و بهره گیری از ظرفیت قوانین بالادستی و مستند به سیاست های کلی ابلاغی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور از سوی مقام معظم رهبری و راهبردهای کلان و راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، همچنین سند نقشه جامع علمی کشور با حفظ کارکردهای سیاستگذاری و نظارتی نظام، «سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی» وابسته به وزارت آموزش و پرورش تأسیس می گردد. رئیس این سازمان، معاون وزیر است.

 مشکلات آزمایش‌های قبل از عقد

شکایت از مدرسه‌ غیرانتفاعی
تبصره۱ـ اصلاح اساسنامه سازمان یادشده ظرف مدت سه ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش به تصویب هیأت وزیران می رسد.

شکایت کیفری ترک نفقه در دوران عقد

تبصره۲ـ وزارت آموزش و پرورش می تواند با رعایت قوانین و مقررات مربوط در استان ها و در صورت ضرورت در شهرستان ها واحد سازمانی ایجاد کند.

ماده۲ـ مدرسه، مرکز پرورشی و مرکز آموزشی غیردولتی طبق تعاریف زیر توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی (مؤسسات آموزشی ـ شرکت تعاونی آموزشی ـ نهادهای عمومی غیردولتی با کارکردهای فرهنگی و آموزشی) یا مشارکت آنها با دولت مطابق اهداف، ضوابط و دستورالعمل   های عمومی وزارت آموزش و پرورش در داخل یا خارج از کشور تحت نظارت وزارت مذکور براساس این قانون تأسیس و اداره می شود:

الف ـ مدرسه: واحد آموزشی و پرورشی که آموزش های رسمی را از دوره پیش دبستان تا پایان دوره متوسطه ارائه می کند.

تبصره ـ واحدهای آموزشی که بر اساس برنامه   های مصوب وزارت آموزش و پرورش برای آموزش تمام وقت یا بخشی از موضوعات درسی دوره های تحصیلی به صورت حضوری، نیمه   حضوری و غیرحضوری و با ارائه مدرک تحصیلی فعالیت می   کنند، مشمول تعریف فوق می   باشند.

ب ـ مرکز پرورشی: واحدی که در زمینه امور پرورشی و تربیت بدنی فعالیت می کند، از قبیل کانون فرهنگی، تربیتی و ورزشی، اردوگاه دانش آموزی و مرکز مشاوره

پ ـ مرکز آموزشی: واحدی که به منظور افزایش توان علمی و تخصصی و یا کسب مهارت   های فنی و حرفه   ای بدون ارائه مدرک تحصیلی رسمی فعالیت می کند، از قبیل آموزشگاه علمی آزاد، آموزشگاه زبان خارجی، آموزشگاه فنی و حرفه ای و کار و دانش

تبصره۱ـ تنها مرجع صدور مجوز فعالیت آموزشگاه علمی آزاد و آموزشگاه زبان خارجی، جهت آموزش افراد زیر بیست سال و مراکز آموزش پیش دبستانی (به استناد مصوبه ۴۲۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ ۱۳۷۷/۴/۱۶ و مصوبه جلسه ۶۹۹ شورای عالی آموزش و پرورش مصوب ۱۳۸۲/۱۱/۲۸)، وزارت آموزش و پرورش و مرجع صدور مجوز فعالیت های آموزشی آزاد در قالب «دوره های فراگیری مهارت های آموزشی شغلی» به استناد ماده (۵) مصوبه (۴۸۳) شورای عالی انقلاب فرهنگی و ماده (۱۱۱) قانون کار مصوب ۱۳۶۹/۸/۲۹ و اصلاحات بعدی آن، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می باشد.

شکایت از مدرسه‌ غیرانتفاعی

ماده۱۴ـ منابع مالی مدارس غیردولتی به شرح زیر است:

الف ـ شهریه دریافتی از اولیای دانش آموزان

ب ـ کمکهای دریافتی از اشخاص خیّر، مؤسسات خیریه و نهادها و سازمان   های غیردولتی

پ ـ کمکهای دریافتی از وزارت آموزش و پرورش

ت ـ کمکهای دریافتی از سازمان ها و نهادهای غیردولتی با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش

وکیل خانواده مرزداران

ماده۱۵ـ الگوی تعیین شهریه مدارس و الگوی تعیین شهریه مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی با توجه به دوره تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی، برنامه سال تحصیلی، فعالیت   های فوق برنامه، فضای فیزیکی و تجهیزات و شرایط منطقه   ای و نرخ تورم رسمی کشور که از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می   شود، توسط شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی تهیه می   گردد. این الگو پس از تأیید وزیر آموزش و پرورش قابل اجراء است.

ماده۱۶ـ هر یک از مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی موظفند با توجه به الگوی تعیین شهریه مدارس و مراکز یادشده اعلامی یا ابلاغی آموزش و پرورش، میزان شهریه سالانه را برای بررسی و تصویب به شورای تعیین شهریه مرکب از افراد زیر در آموزش و پرورش شهرستان، منطقه یا ناحیه پیشنهاد کنند تا به تأیید شورای نظارت استان برسد:

الف ـ مدیر یا رئیس آموزش و پرورش (رئیس شورا)

ب ـ کارشناس مسؤول مدارس و مراکز غیردولتی (دبیر شورا)

پ ـ معاون یا معاونان دوره تحصیلی مربوط

ت ـ مسؤول انجمن اولیاء و مربیان

ث ـ منتخب شورای مؤسسان مدارس غیردولتی

ج ـ منتخب شورای مؤسسان مراکز غیردولتی

تبصره ـ مؤسس می تواند اعتراض خود را نسبت به نرخ شهریه تعیین شده ظرف مدت بیست روز از ابلاغ آن، برای بررسی مجدد به کمیته تخصصی شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی تقدیم نماید. تصمیم کمیته لازم است به تأیید رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی برسد.

وکیل شکایت از آموزشگاه زبان

شکایت از مدرسه‌ غیرانتفاعی

ماده۱۷ـ وجوه مربوط به شهریه مدرسه و مرکز غیردولتی با تشخیص مؤسسان یا نماینده حقوقی ایشان مطابق دستورالعمل های وزارت آموزش و پرورش هزینه می   شود. سایر وجوه دریافتی مدارس و مراکز موضوع بندهای (ب) و (پ) ماده (۱۴) این قانون زیر نظر شورایی مرکب از نماینده مؤسسان، مدیر، دو تن از نمایندگان انجمن اولیاء و مربیان و نماینده معلمان مدرسه هزینه می   شود.

ماده۱۸ـ کلیه درآمدها و هزینه های مدارس و مراکز غیردولتی در دفاتر رسمی ثبت می   شود و مورد بازرسی آموزش و پرورش قرار می   گیرد. تراز مالی این مدارس و مراکز همه ساله توسط مدیر مدرسه یا مرکز تنظیم و پس از تصویب مؤسسان جهت رسیدگی و تأیید نهائی به اداره آموزش و پرورش و اداره امور اقتصادی و دارایی ارائه می   گردد.

تبصره ـ مشاهده و اثبات دفاتری به غیر از دفاتر رسمی، تخلف محسوب شده و شهریه دریافتی اضافه بر قانون به اولیاء مسترد می گردد و در صورت تکرار برابر همین قانون برخورد می شود.

ماده۱۹ـ مدارس غیردولتی در برخورداری از کلیه تخفیفات، ترجیحات و معافیت   های مالیاتی و عوارض در حکم مدارس دولتی هستند.

گواهی عدم امکان سازش

ماده۲۱ـ مدیر مدرسه و مرکز آموزشی و پرورشی باید دارای شرایط زیر باشد:

الف ـ شرایط عمومی:

۱ـ تابعیت جمهوری اسلامی ایران

۲ـ اعتقاد و التزام عملی به مبانی و احکام اسلام، ایمان و برخورداری از حسن شهرت

۳ـ التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه

۴ـ عدم وابستگی به رژیم گذشته یا گروهک های منحرف و غیرقانونی

۵ ـ نداشتن پیشینه کیفری مؤثر

۶ ـ سلام روانی و نداشتن نقص عضوی که مانع انجام وظیفه است.

۷ـ نداشتن مانع از نظر نظام وظیفه عمومی برای مردان

۸ ـ تأهل برای مردان

۹ـ حسن سابقه فرهنگی، آموزشی و پرورشی

۱۰ـ تطابق جنسیت مدیر مدرسه با دانش آموزان

ب ـ شرایط اختصاصی:

شرایط اختصاصی مدیر مدرسه غیردولتی همانند مدیر مدرسه دولتی است و شرایط مدیر مرکز آموزشی و پرورشی توسط شورای عالی آموزش و پرورش تعیین می   شود.

تبصره۱ـ مدیران مدارس مختص اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باید متجاهر به نقض احکام اسلامی در انظار عمومی نباشند و توسط مراجع رسمی خود که تابع و مقیم ایران هستند یا نمایندگان مورد تأیید ایشان به وزارت آموزش و پرورش معرفی می شوند.

تبصره۲ـ مدیر مدرسه و مرکز آموزشی و پرورشی غیردولتی خارج از کشور باید مجوز اقامت قانونی کشور مورد نظر را دارا باشد.

دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

شکایت از مدرسه‌ غیرانتفاعی

دفتر وکالت مجازی وکیل آنلاین در ایران خدمات زیر را ارائه خواهد نمود.

ارائه منظم اطلاعات و مشاوره حقوقی رایگان صرفا از طریق درج مقالات علمی حقوقی.

امکان مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در همه ساعات شبانه روز.

مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی پس از تعیین وقت قبلی.

قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل.

خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران.

خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی.

معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر.

معرفی بهترین وکیل اعاده دادرسی کیفری و حقوقی در تهران

معرفی بهترین وکیل دعاوی بانکی و پولی.

معرفی بهترین وکیل ملکی.

معرفی بهترین وکیل قراردادهای مشارکت در ساخت.

معرفی بهترین وکیل دادسرای جرایم امنیت اخلاقی، اقتصادی و پولشویی

نشانی و تلفن بهترین وکیل فرهنگی ورزشی

تهران- میدان ونک- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد9.

02188663925

02188663926

02188663927

02188799562

02188796143

شماره موبایل وکیل تخصصی امور آموزشی فرهنگی

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

شماره واتس آپ جهت ارسال پیام تعیین وقت با وکیل تخصصی آموزش و پرورش

09120067664

09120067665

09120067669

پس از ارسال پیام حداکثر ظرف 24 ساعت وقت مشاوره با برترین وکلای ایران تعیین خواهد شد.

دفتر وکیل شکایت از مدرسه‌ غیرانتفاعی

5/5 - (25 امتیاز)

نکات حقوقی و کیفری

وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.