گواهی عدم امکان سازش

بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی گواهی عدم امکان سازش پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

گواهی عدم امکان سازش

قوانین طلاق در ایران، برگرفته از محتویات فقه شیعه و حقوق اسلامی است. طلاق خلع و طلاق مبارات، دو نهاد حقوقی برگرفته از حقوق اسلامی محسوب می شوند. در طلاق مبارات، تنفر از هر دو طرف وجود دارد و این امر با مهر تائید قانون مدنی، رسمیت یافته است. اما در طلاق خلع، زن، به واسطه تنفری که از مرد دارد، تقاضای طلاق دارد. این امر نیز در قانون مدنی، پیش بینی و تائید شده است.

اگر طلاق به درخواست زن باشد، در قالب یکی از انواع طلاق خلع یا مبارات قابل طرح است و زن باید برای جلب موافقت مرد جهت طلاق، مبلغی به مرد پرداخت کند و یا از حقوق مالی خود صرف نظر نموده و با بذل آن، رضایت مرد را برای طلاق اخذ می‌ کند. مال پرداختی، میتواند عین مهریه، منفعت یا حق مالی، وجه نقد و یا هر مال دیگری باشد. حتی بری کردن ذمه مرد از پرداخت مهریه یا نفقه معوقه هم میتواند به عنوان پرداخت مال، مورد قبول قرار گیرد. در این نوشتار به موارد صدور گواهی عدم امکان سازش، پاسخ سوالات درباره مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش، موارد صدور گواهی عدم امکان سازش، نحوه ثبت و اجرای طلاق در گواهی عدم امکان سازش، امکان اعتراض به گواهی عدم امکان سازش و معرفی بهترین وکیل خانواده در ایران که توسط گروه وکلای مهر و موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان تهیه شده است، می پردازیم.

جهت دریافت مشاوره در خصوص گواهی عدم امکان سازش با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

موارد صدور گواهی عدم امکان سازش

مطابق قانون جدید حمایت خانواده مصوب 1396 در پرونده‌ های طلاق توافقی گواهی عدم امکان سازش صادر می‌ شود. گواهی عدم امکان سازش در واقع حکم دادگاه در اجازه ثبت طلاق در دفاتر اسناد رسمی طلاق محسوب می‌ شود. مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش به منظور اجرای صیغه طلاق، سه ماه از تاریخ ابلاغ رای قطعی دادگاه و پس از صدور گواهی عدم امکان سازش و یا سه ماه پس از قطعی شدن رای دادگاه می‌ باشد. در صورتی که زوجین، ظرف سه ماه از تاریخ قطعیت یا ابلاغ حکم قطعی دادگاه، گواهی عدم امکان سازش به منظور اجرای صیغه طلاق از درجه اعتبار ساقط می‌ شود. این موضوع در مواردی که ارائه دهنده گواهی عدم امکان سازش نسبت به تقدیم مدارک ظرف مهلت مقرر اقدام نکند هم می‌ شود.

چاقو کشی و ضرب و جرح اطفال

تفاوت حکم طلاق و گواهی عدم امکان سازش

همانطور که در بند قبلی موارد صدور گواهی عدم امکان سازش بر اساس قانون جدید حمایت خانواده، توسط بهترین وکیل خانواده در ایران توضیح داده شد، فقط در پرونده‌ های طلاق توافقی، حکم دادگاه خانواده در قالب گواهی عدم امکان سازش صادر می‌ شود که شرایط کامل اجرای آن توسط گروه وکلای مهر توضیح داده خواهد شد. در غیر موارد توافق و دادخواست های طلاق ترافعی، دادگاه خانواده پس از رسیدگی و در صورت احراز شرایط قانونی لازم، حکم طلاق صادر می‌ کند. مطابق قانون جدید خانواده، اعتبار حکم طلاق جهت ارائه به دفاتر رسمی طلاق شش ماه پس از تاریخ ابلاغ رای فرجامی یا انقضای مهلت فرجام خواهی خواهد بود. تفاوت دیگر گواهی عدم امکان سازش و حکم طلاق، در غیر قابل اعتراض بودن گواهی عدم امکان سازش است که توضیح داده می‌ شود.

اعتراض به گواهی عدم امکان سازش

با توجه به اینکه حکم طلاق دادگاه خانواده در پرونده طلاق توافقی در قالب گواهی عدم امکان سازش صادر می‌ شود و قانون حمایت خانواده نیز تعیین تکلیف در جهیزیه، مهریه، نفقه زوجه، تعین تکلیف اطفال و بارداری زن، اجرت المثل ایام زناشویی، چگونگی حضانت و سرپرستی فرزندان، چگونگی ملاقات و مکان ملاقات فرزندان و توافق در تادیه حقوق مالی زن، از لوازم صدور گواهی عدم امکان سازش است، بنابراین بعید به نظر می رسد که با توجه به تنظیم صورتجلسه توافقات در پرونده طلاق توافقی توسط خود زوجین و در بیرون از دادگاه، موضوع رای صادره در قالب گواهی عدم امکان سازش مورد اعتراض طرفین قرار گیرد، اما در صورت اعتراض به گواهی عدم امکان سازش، دادگاه تجدیدنظر استان و سپس دیوان عالی کشور صالح به پذیرش اعتراض و فرجام خواهی نسبت به گواهی عدم امکان سازش می باشند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص گواهی عدم امکان سازش با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

شرایط رجوع بعد از طلاق توافقی

تا قبل از اجرای صیغه طلاق توافقی، توافقات انجام شده بین طرفین، لازم الاجرا نیست. پس از اجرای صیغه طلاق توافقی این توافق نامه قابل گسست نیست. اگر زن در طلاق خلع که معمولا در طلاق توافقی از این نوع است، یائسه باشد یا هنوز باکره باشد، عده ندارد و طلاق و بذل مهریه قطعی و غیر قابل رجوع خواهد بود.

آدم ربایی طفل به خارج از کشور

اما اگر زن عده داشته باشد، مرد نمیتواند با رجوع بعد از طلاق توافقی، اجرای توافقات را متوقف کند، چون با قبول بذل مهریه یا دریافت مال، حق رجوع خود را از بین برده است. اما در طلاقی که زن موظف به نگاهداری عده می‌ باشد، در زمان عده خود میتواند به مهریه خود رجوع کند. در این صورت، طلاق باطل نشده، بلکه نوع آن از بائن به رجعی تغییر خواهد کرد. در صورت رجوع از بذل در زمان عده توسط زن، حق رجوع به زوجه برای مرد هم محقق می‌ شود. بنابراین، زن در هر صورتی نمیتواند به مهریه رجوع کند. بلکه در شرایطی امکان رجوع زن به مهریه بذل شده وجود دارد که فرصت رجوع برای مرد هم وجود داشته باشد. در غیر این صورت شرایط رجوع بعد از طلاق توافقی وجود ندارد. اما اگر طلاق توافقی، بدون پرداخت مالی به مرد و یا بدون بذل مهریه انجام شود، این طلاق توافقی قابل رجوع از طرف مرد است، البته شرط رجوع در طلاق توافقی بدون بذل مهریه، یائسه و باکره نبودن زن است، چرا که در این دو حالت، طلاق قطعی است و هیچ حق رجوعی وجود ندارد.

اجرا و ثبت صیغه طلاق توافقی

در مهلت اعتبار سه ماهه از تاریخ قطعیت گواهی عدم امکان سازش، و یا ابلاغ رای قطعی در قالب گواهی عدم امکان سازش، این گواهی جهت اجرا و ثبت باید به یکی از دفاتر رسمی طلاق، تحویل داده شود. در غیر این صورت گواهی عدم امکان سازش باطل است. پس از تسلیم گواهی عدم امکان سازش، ظرف سه ماه طرفین مکلف اند مدارک خود را تحویل نموده تا نسبت به ثبت و اجرای مفاد آن اقدام شود.

موارد سقوط ارث

در صورت عدم تسلیم و عدم ثبت ظرف سه ماه پس از تسلیم، گواهی عدم امکان سازش، به استناد قانون جدید حمایت خانواده باطل و تمامی توافقات کان لم یکن می‌ باشد. اجرای گواهی عدم امکان سازش و حکم طلاق، نیازی به حضور طرفین ندارد و توسط وکیل دادگستری قابل انجام است.

عدم حضور زن جهت اجرا و ثبت گواهی عدم امکان سازش

در صورتی که پس از قطعیت گواهی عدم امکان سازش، زوجه از حضور در دفتر رسمی طلاق خودداری نماید، مرد با تقدیم و تسلیم گواهی عدم امکان سازش، از زوجه می خواهد تا ظرف مدت یک هفته در دفتر طلاق حاضر شود. در صورت تمایل زوج به اجرا و ثبت طلاق، سردفتر به طرفین ابلاغ می‌ کند تا برای اجرای صیغه طلاق در دفتر حاضر شوند، در صورت عدم حضور طرفین ظرف مدت سه ماه، گواهی عدم امکان سازش باطل می‌ شود، اما با حضور مرد و ابراز تمایل وی برای اجرای صیغه طلاق، صیغه طلاق جاری و ثبت می‌ شود و مراتب به وسیله دفترخانه به زوجه ابلاغ خواهد شد.

عدم حضور مرد جهت اجرا و ثبت گواهی عدم امکان سازش

در صورتی که مستنکف از حضور در دفتر رسمی طلاق مرد باشد، و پس از اخطار سردفتر، مرد در دفتر حاضر نشود و زن تمایل خود را برای اجرای صیغه طلاق اعلام نماید، اگر در رای دادگاه قید شده باشد که زن یا وکیل وی، وکالت در اجرای صیغه طلاق دارند و یا زن وکالت رسمی از شوهرش جهت اجرا و ثبت صیغه طلاق داشته باشد، صیغه طلاق جاری شده و پس از ثبت به مرد ابلاغ خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص گواهی عدم امکان سازش با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل خوب طلاق توافقی در تهران

شکایت از پیامک های تبلیغاتی مزاحم

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663628

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی خانواده تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

امتیاز دهی به مقاله

6 دیدگاه

    • سلام
      گواهی عدم سازش یک گواهی است که عدم علاقه و تمایل زوجین برای بازگشت به زندگی مشترک را نشون میده و دادگاه به استناد اون حکم به طلاق صادر می کنه و شخص می تونه از حکم طلاق فرجام خواهی بکنه

  • با سلام چنانچه 3ماه از تاریخ حکم نهایی دادگاه گذشته وهیچ اطلاعی به مرد جهت حضور در دفتر ثبت طلاق داده نشود مرد باید چکاری انجام بدهد

  • باسلام ،اگر قاضی حکم عدم سازش صادرکرده باشد اما زوجه حکمی مبنی برگواهی عدم سازش دریافت نکرده باشدچه به صورت الکترونیکی چه بصورت دستی وزوج هم اطلاعی ازین بابت نداده باشد شرایط این حکم چگون است?ایا بعد از چندین ماه (بیشتر از سه ماه) میتوان دوباره به استناد همون حکم پیگیر برنامه طلاق شد یا تمامی مراحل باید ازاول طی شود?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *