وکیل پایه یک مهریه در شیراز


امروز با موضوع وکیل پایه یک مهریه در شیراز با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

قبل از هر چیز اگر درگیر پرونده و دعاوی خانواده مانند مطالبه مهریه در ازدواج موقت و یا مطالبه مهریه ازدواج دائم هستید جهت دسترسی به بهترین وکلای پایه یک دادگستری در شیراز از طریق شماره تماس های درج شده در این مقاله با ما در تماس باشید.

مطالبه مهریه در ازدواج موقت و دائم هیچ فرقی با یکدیگر ندارد.

در عقد (ازدواج) موقت، هم مهریه و هم مدت باید تصریح شده باشد و برای هر دو طرف معلوم باشد.

هنگامی که صیغه عقد موقت جاری می‌شود و موقعی که صیغه محرمیت میان پسر و دختر برای آشنایی طرفین پیش از ازدواج جاری می شود، باید مهریه مشخص گردد و حتما در هنگام صیغه محرمیت مقدار و میزان و نوع مهریه تصریح شود.

نکات مهم وکیل پایه یک مهریه در شیراز

1) برای مطالبه مهریه در ازدواج موقت چه اقداماتی لازم است؟

2) در صورت خودداری مرد از پرداخت مهریه زن چگونه باید برای احقاق حقوق خود اقدام کند؟

مطالبه مهریه در ازدواج موقت و دایم

همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم، مطالبه مهریه در عقد (ازدواج) دائم و موقت تفاوتی با هم ندارد.

یعنی در مواردی که ازدواج موقت در دفتر ازدواج و با استناد به سند رسمی ثبت می‌شود، دقیقاً مانند یک ازدواج دائم می‌توان از طریق واحد اجرای ثبت و از طرف زن اقدام به تقدیم دادخواست مطالبه مهریه شود.

در مواردی که عقد موقت در دفتر ازدواج ثبت می‌شود،‌ زن این امکان را دارد که همراه با وکیل خانواده با مراجعه به دفتر ازدواج و به استناد به سند رسمی قانونی، مهریه خود را مطالبه نماید.

سردفتر ازواج اقدام به صدور اجرائیه و ابلاغ به مرد می کند که با پیگیری وکیل مطالبه مهریه متخصص می‌تواند این ابلاغیه شامل این باشد که ظرف مهلت مقرر در اجرائیه، مهریه زن از سوی مرد پرداخت شود.

شما در صورتی که درگیر پرونده‌های مرتبط به دعاوی خانواده مطالبه مهریه در عقد (ازدواج) دائم هستید نیز می‌تواند به بهترین وکلای شیراز دسترسی داشته باشید و درخواست معرفی وکیل خوب مهریه در شیراز را از کارشناسان حقوقی ما انجام دهید و با تماس تلفنی اقدام به هماهنگی اولیه نمایید.

در صورت نپرداختن مهریه زن چه اقداماتی می‌تواند انجام دهد؟

اگر مرد از پرداخت مهریه خودداری کند، زن همراه با وکیل خود می‌تواند از طریق اجرائیات ثبت اسناد، می تواند با بهره گیری از وکیل خانواده با اقداماتی مانند ممنون الخروج کردن شوهرش و یا توقیف حساب‌های بانکی و توقیف خودرو و املاک که به صورت رسمی به نام مرد است (البته با در نظر گرفتن مستثنیات دین (اموالی از محکوم علیه که برای اجرای حکم متوقف نمی‌شوند) اقدام به دریافت مهریه و حق قانونی خود کند.

در چه مواردی مهریه نصف می‌شود؟

زمانی که عقد نکاح (ازدواج) میان زن و شوهر منعقد می‌شود،‌ زن مستحق دریافت مهریه است. در صورتی که رابطه زناشویی میان زن و شوهر واقع نشده باشد، زن نیمی از مهریه را می‌تواند مطالبه کند.

مهریه و باکره بودن و عدم تمکین

گاهی پیش می‌آید که پس از عقد منعقد شده میان و زن و شوهر به دلیل موارد گوناگون زن باکره می‌ماند و نیاز به طلاق دارد. اینکه این موارد شامل چه چیزهایی است در تشخیص قاضی است.

اما چیزی که باید دانست این است که پس از عقد دائم مهریه حق زن است.

اگر زن و شوهر در این مدت عمل زناشویی انجام نداده باشند یا زن باکره باشد، زن می‌تواند نیمی از حق قانونی خود (مهریه) را با درخواست مطالبه مهریه به دست آورد.

یکی از دلایل اثبات دعوی در چنین مواردی، ارجاع به پزشکی قانونی است، که در صورت تایید باکره بودن زن توسط پزشکی قانونی، زن می‌تواند از تمکین (انجام وظایف زناشوئی) امتناع (خودداری) نماید.

آیا در صورت خیانت زن، مهریه به او تعلق نمی‌گیرد؟

این یکی از نادرست ترین اشتباه‌های رایج در میان مردم است.

این‌طور نیست که اگر زن یا همان زوجه به زوج یا همان شوهر خیانت کند زن از مهریه محروم می‌شود.

در کل مهریه یک حق است که حتی با بالاترین جرایم نیز از زن گرفته نمی‌شود باکره بودن زن نیز تنها در صورتی که طلاق انجام شود به نصف شدن مهریه منجر می‌شود اما در صورتی که زن باکره باشد و طلاق نگرفته باشد این مهریه به صورت کامل باید پرداخت شود.

همچنین همان طور که در بالا اشاره کردیم عدم تمکین (انجام ندادن وظایف زناشوئی) نیز مهریه باید به زن داده شود. در صورتی که شرایط تمکین فراهم بود و زن از تمکین خودداری کند موضوع نفقه (هزینه‌ها و مخارج زندگی) است که از حقوق زن کاسته می‌شود.

وکیل پایه یک دادگستری مهریه در شیراز

قبول وکالت در پرونده های خانواده در شیراز

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان تحت نظر دفتر وکالت دکتر محمدرضا مهری و مسعود تیموری هیچ شعبه دیگری در تهران ندارد.

جهت هماهنگی با دفتر وکالت دکتر محمدرضا مهری و مسعود تیموری و سایر وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی موسسه حقوقی مهرپارسیان تماس بگیرید.

شماره تلفن دفتر وکیل پایه یک مهریه در شیراز

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88799562

021-88795408

021-88796143

شماره همراه وکیل آنلاین پایه یک مهریه در شیراز

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با موسسه حقوقی مهرپارسیان با مدیریت دکتر محمدرضا مهری از طریق شماره موبایل های اعلامی امکان پذیر است.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

5/5 - (22 امتیاز)
پس گرفتن پول از همسر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *