وکیل دادگاه ولنجک

وکیل دادگاه ولنجک

وکیل دادگاه ولنجک


امروز با موضوع وکیل دادگاه ولنجک با شما مخاطبان گرامی همراه هستیم.

قبل از گفتن هر چیز باید بگوییم اگر درگیر پرونده و دعاوی حقوقی مانند دعاوی خانوادگی و یا دعوای کیفری مانند کلاهبرداری و سرقت و جرایم اقتصادی و … هستید جهت دسترسی به بهترین وکلای پایه یک دادگستری از طریق شماره تماس های درج شده در این مقاله با ما در تماس باشید.

در ابتدا باید گفت در دعاوی مرتبط با خانواده هم می‌توان در دادگاه محل اقامت خانم (زن) طرح دعوا کرد و هم دادگاه محل اقامت خوانده (مرد).

فرض کنید که خانمی مقیم شهر تهران است ولی همسر او اصفهان می باشد. خانم می تواند دادخواست طلاق را به دادگاه خانواده تهران یا اصفهان، هر کدام که مایل باشد تقدیم کند.

در شهر تهران نیز با توجه به وسعت شهر و جمعیت، شعب دادگاه خانواده زیادی وجود دارد که رویه بر این است که پرونده به نزدیکترین دادگاه خانواده به محل اقامت خانم به جهت رسیدگی ارجاع می‌شود.

نکات مهم وکیل دادگاه ولنجک

1) چه دعاوی قابل طرح در دادگاه ولنجک هستند؟
2) آدرس دادگاه ولنجک کجاست؟

دعاوی قابل طرح از سوی زوجه (زن):

مهریه:

مهریه به عنوان یک حق مالی برای زن، دارای سابقه تاریخی طولانی است و حتی در قانون حمورابی (قوانین کهنی که به دستور شاه حمورابی نوشته شده است) نیز به آن اشاره شده است و مهرالسنه (مهریه حضرت زهرا (س)) را به عنوان الگو برای مردم تعیین نموده است.

 توافق در خصوص  مهریه آزاد گذاشته شده است و طرفین عقد ازدواج می‌توانند در هنگام عقد ازدواج در خصوص نوع و میزان مالی که به عنوان مهریه تعیین می‌شود توافق نمایند.

مراجع صالح رسیدگی به دعاوی مهریه

منظور از مراجع صالح رسیدگی به دعوای مهریه این است که در صورت بروز اختلاف در خصوص مهریه در چه دادگاهی طرح دعوا کرد یا اینکه چه دادگاهی به موجب قانون می‌تواند به این دعاوی رسیدگی کند.

مراجع قضایی:

در صورتی که زن قصد مطالبه مهریه خویش را داشته باشد می‌تواند به دادگاهی که در محل زندگی خود واقع است مراجعه نماید و دادخواست خود را مبنی بر مطالبه مهریه به دادگاه خانواده ارائه نماید.

با توجه به اینکه دعوای مطالبه مهریه یک دعوای مالی است می بایست هزینه دادرسی به میزان 3.5 درصد بهای خواسته را در زمان تقدیم دادخواست پرداخت شود.

در صورتی که قادر به پرداخت این هزینه نباشد باید دادخواست خود را به همراه دادخواست اعسار (نداشتن توانایی مالی) از هزینه دادرسی مطرح کند و دادگاه های خانواده می‌توانند بدون تشکیل جلسه رسیدگی در خصوص اعسار خواهان از پرداخت هزینه دادرسی تصمیم‌گیری نمایند و سپس به دعوای اصلی رسیدگی نمایند.

بنابراین دادگاه صالح برای رسیدگی به این دعوای حقوقی دادگاه محل اقامت زن است و این امر بر خلاف سایر دعاوی حقوقی است که در آن‌ها دادگاه محل اقامت خوانده صالح به رسیدگی است.

مراجع ثبتی:

با توجه به اینکه سند ازدواج یک سند رسمی است بنابراین خواهان می‌توانند اجرای مفاد و محتوا سند ازدواج را از دایره اجرای اسناد رسمی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مطالبه نماید و برای انجام آن لازم است که زن یا وکیل دادگستری وی به دفترخانه ازدواج که عقد ازدواج در آنجا ثبت رسمی شده مراجعه نماید و تقاضای صدور اجراییه و ابلاغ آن به مرد را به نماید.

پس از صدور اجرائیه، زن به اداره اجرای اسناد رسمی مراجعه و تقاضای مطالبه وجه آن را می‌نماید.

اداره ثبت یک نسخه از اجرائیه را به بدهکار (مرد) ابلاغ می نماید و مرد باید ظرف مهلت مقرر آن را اجرا نماید و پس از انقضای مهلت مذکور پرونده اجرایی تشکیل و به درخواست زن اموال و دارایی های مرد توقیف و سپس کارشناسی و مزایده می گردد و طلب بستانکار از محل آن پرداخت می‌گردد.

اما بر اساس قانون برنامه ششم توسعه اینک برای مطالبه مهریه، خانم‌ها باید به اداره پنجم اجرای اسناد رسمی زیر نظر اداره کل ثبت اسناد و املاک تهران مراجعه نمایند.

دادگاه‌های خانواده تهران عبارتند از:

مجتمع قضایی خانواده ۱، دادگاه خانواده محلاتی، مجتمع قضایی خانواده ۲ (دادگاه خانواده ونک)، دادگاه خانواده غرب تهران واقع در مجتمع قضایی شهید مفتح در شهرزیبا، دو شعبه خانواده در مجتمع قضایی شهید مطهری، چند شعبه خانواده در شرق تهران واقع در مجتمع قضایی شهید باهنر، دو شعبه خانواده در مجتمع قضایی شهید صدر.

بسیار از ما پرسیده می‌شود از ساعت کار دادگاه خانواده یا نشانی سایت دادگاه خانواده تهران که جواب این است که ساعت کار دادگاه خانواده مثل همه‌ی ادارات دولتی است و تفاوتی با آن‌ها ندارد و ضمنا هیچ‌کدام از دادگاه‌های خانواده مذکور سایت مستقل به جهت اطلاع رسانی ندارند.

البته تلفن ۱۲۹ مربوط به پاسخ به سوالات حقوقی وابسته به قوه قضاییه می‌باشد.

علاقه‌مندان به مباحث حقوقی خانواده یا رویه دادگاه اطلاعات مربوط را می‌توانند از طریق سایت گروه وکلای مهرپارسیان به دست آورند و ضمنا مشاوره حقوقی توسط وکیل پایه یک دادگستری مجرب در امور خانواده امکان پذیر است.

شایان ذکر است شوراهای حل اختلاف متعددی در شهر تهران وجود دارد که تعدادی از پرونده‌های مربوط به خانواده که در صلاحیت رسیدگی آن‌جا می‌باشد را رسیدگی می‌کنند.

معمولا نفقه معوقه یا نفقه فرزند کمتر از ۲۰ میلیون تومان همچنین استرداد (پس گرفتن) جهیزیه از طریق شورای حل اختلاف انجام می‌شود.

آدرس جدید دادگاه خانواده کجاست؟

دادگاه خانواده ولنجک یا همان مجتمع قضایی خانواده ۲ تهران در خیابان ولنجک، بلوار دانشگاه، خیابان عدالت واقع شده است.

وکیل پایه یک دادگستری در دعاوی مرتبط با دادگاه ولنجک

قبول وکالت در پرونده‌های حقوقی و مشاوره تلفنی و حضوری با وکلای پایه یک دادگستری و مشاوره آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری، توسط وکلای متخصص امکان پذیر است.

موسسه حقوقی مهر پارسیان تحت نظر دفتر وکالت دکتر محمدرضا مهری و مسعود تیموری هیچ شعبه دیگری در تهران ندارد.

جهت هماهنگی و دریافت مشاوره با دفتر وکالت دکتر محمدرضا مهری و مسعود تیموری و سایر وکلای پایه یک دادگستری در موسسه حقوقی مهرپارسیان با شماره تماس‌های موجود در سایت تماس بگیرید.

وکیل دادگاه ولنجک

_

نشانی دفتر وکالت وکیل آنلاین در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9 و 10

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری) در تهران

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت مهر پارسیان – محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری

خدمات دفتر وکالت و امور حقوقی بین المللی محمدرضا مهری

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
خدمات وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معرفی بهترین وکیل کیفری تهران
بهترین وکیل ملکی تهران
معرفی بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
بهترین وکیل خانواده تهران
معرفی بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
بهترین وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
معرفی بهترین وکیل فرجام خواهی

5/5 - (21 امتیاز)
اثبات جرایم منافی عفت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *