وکیل تجاوز به عنف


 

وکیل تجاوز به عنف

تجاوز جنسی به معنی انجام نزدیکی جنسی با فرد، بدون رضایت اوست . تشخیص تجاوز جنسی و یا مواردی تجاوز به عنف، به عهده پزشکی قانونی است. در صورت وجود علایمی چون پاره شدن پرده بکارت، خون مردگی و باقی ماندن تروما پس از تجاوز به عنف، اثبات آن تا حدی ساده است. اما مشکل جایی نمایان می‌شود، که مدت زیادی از تجاوز جنسی گذشته باشد و آثار و علایم آن از بین رفته باشد که اثبات تجاوز به عنف بسیار سخت خواهد بود.

از آنجا که اکثر موارد تجاوز جنسی توسط افراد آشنا با مجنی علیه اتفاق می‌افتد، شروع و ادامه تحقیقات در مورد تجاوز جنسی به ارداه، توانایی گزارش و توصیف آن، توسط قربانی بستگی دارد. شواهد بیولوژیک از قبیل وجود منی، خون، ترشحات واژینال، بزاق و سلول‌های اپیتلیال واژن (که معمولا توسط کیت تجاوز جنسی جمع ‌آوری می‌شود) ممکن است در آزمایشگاه جرم شناسی مشخص شده و از نظر ژنتیکی بررسی شود. اطلاعات به دست آمده از آنالیزها عموما می‌تواند مشخص کند آیا رابطه جنسی اتفاق افتاده است، و اطلاعاتی از موقعیت حادثه به دست دهد و با نمونه ‌های مرجع بیماران و مظنونین مقایسه شود.

 

مواد قانونی مجازات تجاوز به عنف

جرم تجاوز به عنف در نظام کیفری ایران، از پیچیده‌ترین پرونده‌های قضایی محسوب می‌شود. علت عمده‌ی آن هم از بین رفتن مدارک و آثار جرم در همان ساعات اولیه است. تعیین مجازات اعدام برای جرم تجاوز به عنف نششان از اهمیت ویژه این جرم در نظام حقوق کیفری ایران دارد. برای آگاهی عزیزان از مواردی که می‌توان به کمک آنها، شکایت تجاوز به عنف را به نتیجه درست رساند در ادامه خواهد آمد.

وکیل اینترنتی خانواده

 

راه‌های اثبات جرم تجاوز به عنف

اول: در صورت وقوع تجاوز، بلافاصله محل امنی یافته و با مطمئن‌ ترین شخص زندگی خود تماس بگیرید و از او بخواهید برای ساعت‌ های پس از وقوع بزه کنار شما بماند.  رفتار هیجانی لحظه ‌های بعد از وقوع تجاوز، عمده ‌ترین عامل از بین بردن مدارک است.

دوم : قبل از معاینه کامل توسط کمیسیون پزشکی قانونی، مدارک و شواهد تجاوز را از بین نبرید. حمام نروید و دندانهای خود را مسواک نزنید. لباس ‌های خود را با دقت در بیاورید و در پلاستیک تمیزِ دربسته‌ای نگهداری کنید. تمام جزئیات، به ویژه زمان‌ها، مکان وقوع و جزئیات صحنه تجاوز را یادداشت کنید.

سوم: در تجاوز سفید، میان متجاوز و قربانی، رابطه آشنایی وجود دارد. اسامی همه افرادی که به نوعی شاهد ملاقات شما بوده‌اند را به خاطر بیاورید. اگر مدت کوتاهی قبل از وقوع تجاوز در مکانی غذا خورده ‌اید، به سینما رفته ‌اید و یا از فروشگاهی خرید کرده ‌اید، نام و آدرس آن را در جایی بنویسید.

چهارم : اگر گمان می‌کنید به شما داروی خواب ‌آور یا مواد مخدر یا الکل داده شده است بخواهید از شما آزمایش خون و ادرار گرفته شود. با در جریان گذاشتن پزشک، از او بخواهید ضمن بررسی دقیق میزان جراحات، خطر بیماری‌ های مقاربتی و حاملگی ناخواسته را در نظر بگیرد.

پنجم: تصویر، صوت و تمامی مدارک الکترونیک از جمله لاگ تماس، پیامک، ایمیل، اینستاگرام، تلگرام، توئیتر، فیس‌بوک و…، از جمله دلایل اثبات ادعای شما محسوب می‌شوند. بنابراین کلیه مستندات و پیامهای تهدید و اخاذی احتمالی بعدی را با دقت و حساسیت جمع ‌آوری و در چند نسخه کپی و نگه ‌داری کنید.

وکیل خانواده در صادقیه

ششم: در صورت تمایل می‌توانید در مراجعه اولیه به کلانتری، از افسر ارشد، تقاضا کنید تحقیقات مقدماتی در کلانتری توسط افسر زن و با حفظ محرمانگی صورت گیرد. کلیه واحدهای کلانتری و پلیس آگاهی، موظفند از نیروی کافی پلیس زن برای ارائه خدمات انتطامی به بانوان، استفاده کنند.

هفتم: مهارت‌ های اجتماعی و ارتباطی پائین، برانگیختگی هیجانی، فرار از مسئولیت، علاقه به خشونت و بدرفتاری با حیوانات، سابقه خشونت و تحقیر افراد زیردست و کارمندان و رفتارهای پرخطر در هنگام مصرف الکل و مواد مخدر ویژگی‌های شخصیتی مشترک مرتکبان تجاوز هست.

 

دادگاه صالح رسیدگی به جرم تجاوز به عنف

با توجه به اهمیت جرم تجاوز به عنف و تعیین شدیدترین مجازت برای این جرم، رسیدگی به ان به صورت مستقیم و بدون نیاز به کیفرخواست در دادگاه کیفری یک و با حضور هیات قضایی انجام می‌شود.

 

دفتر وکیل تجاوز به عنف

بهترین وکیل کیفری تهران، همکار گروه وکلای کیفری مهر، با دارا بودن سابقه قضایی در امور کیفری، آماده ارائه مشاوره حقوقی تخصصی درباره جرم تجاوز به عنف می‌باشد. در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی آنلاین با برترین وکیل کیفری ایران، با موسسه حقوقی مهر پارسیان تماس بگیرید.

دپارتمان حقوق کیفری گروه وکلای مهر

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *