نمونه رای الزام به طلاق


 

امروز با ارائه نمونه رای الزام به طلاق با شما هستیم.

در مواردی که زوج در پرونده طلاق به درخواست زوجه محکوم به الزام به طلاق می شود و از اجرای رای طلاق خودداری می نماید، دادگاه به عنوان ولی ممتنع از طرف زوج اقدام به اجرای صیغه طلاق با معرفی نماینده خواهد نمود.

دفتر وکالت محمدرضا مهری بهترین وکیل خانواده در تهران به بررسی رای الزام زوج به طلاق خواهد پرداخت و نکات مهم پرونده را توضیح خواهد داد.

نکات مهم نمونه رای الزام به طلاق

  • در چه مواردی الزام به طلاق از سوی دادگاه خانواده صادر می شود؟
  • جستجوی بهترین وکیل طلاق در ایران چگونه انجام می شود؟
  • چه مواردی باعث صدور حکم طلاق به درخواست زوجه در دادگاه خانواده می شود؟

✅چکیده:

اگر زوج مجهول المکان، به کلی از جریان حکم به طلاق بی اطلاع باشد، الزام او به طلاق تکلیف آور نبوده و لغو است زیرا امتناعی از دستور محکمه بعمل نیاورده تا قاضی از باب ولی الممتنع به دفترخانه اجازه اجرای صیغه طلاق را دهد.

?تاریخ رای نهایی: 1392/07/20 ?شماره رای نهایی: 9209970908200193

✅رای دیوان در پرونده الزام زوج به طلاق

اعتراض فرجامی وکیل فرجام‌خواه وارد و مؤثر نمی‌باشد زیرا اولاً در شرایطی که زوج مجهول‌المکان است و به کلی از جریان حکم محکمه به طلاق بی‌اطلاع است، دیگر الزام او به طلاق الزامی تکلیف‌آور نبوده و لغو است و بر همین اساس نیز امتناعی از دستور محکمه به عمل نیاورده تا این‌که قاضی دادگاه از باب ولی‌الممتنع به دفترخانه اجازه اجرای صیغه طلاق دهد.

وصول مهریه از دیه متوفی

ثانیاً از نظر شکلی وکیل خواهان بدوی آقای ع.ف. وکیل پایه یک دادگستری بوده که به همراه خود، خانم کارآموزی را هم شرکت می‌داده که اجتماع و انفراد آن‌ها در مواردی که در امر پرونده دخالت داشته‌اند مؤثر بوده و در صورت عدم دخالت هر کارآموزی که استعفا دهد نیز اصل وکالت آقای ف. به قوت خود باقی بوده و می‌بایست به مقتضای وظیفه وکالتی، در مواقع لازم انجام وظیفه نماید و چنانچه خود مستقیماً وارد عمل نمی‌شود وکیل دیگری را جهت اعمال وکالت مجتمعاً و منفرداً شرکت دهد.

چنان‌که در پرونده امر نامبرده به همین منوال اقدام می‌نموده لذا با این وضعیت معلوم است که استعفا یک کارآموز به نام خ.ه. خدشه‌ای در بقای وکالت وکیل پایه یک ایجاد نکرده و نخواهد کرد، نشانی وی همان نشانی دفتر وکالت آقای ف. بوده، حقیقتی جز ابلاغ به شخص آقای ف. یا هر کارآموز دیگری که در دفتر حضور دارد نداشته است.

بنابراین قرار رد دادخواست تجدیدنظرخواهی با لحاظ همین مسایل و جهات قانونی صحیحاً و موجهاً صادر گردیده است فلذا دادنامه شماره 436 – 2/3/91 صادره از شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان در مانحن فیه ابرام می‌شود.

?رئیس شعبه 22 دیوان‌ عالی کشور – عضو معاون

وکیل متخصص طلاق

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل خانواده در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • 021-88795408
  • 021-88796143
  • 09121281014
  • 09120067661
  • 09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

دفتر وکیل دادگستری مهریه تهران

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *