نمونه دادخواست ملاقات فرزند


 

امروز با بررسی نحوه تنظیم نمونه دادخواست ملاقات فرزند با شما هستیم.

یکی از بیشترین سوالات مطرح شده درباره شرایط طلاق و حقوق مالی زوجه که بعضا به همین دلیل از آن اعلام گذشت می کنند، به دست آوردن حق حضانت فرزند در قبال بذل حقوق مالی زوجه است.

اما در ایام تعطیلات فروردین 98 تعدادی از کاربران شبکه های اجتماعی گروه وکلای رسمی خانواده مهر تهران، وابسته به برترین موسسه حقوقی تهران، مطرح شده است، ممانعت پدر یا مادر از ملاقات فرزند مشترک با دور کردن و یا مخفی کردن فرزندان از محل زندگی مشترک توسط یکی از زوجین است.

با مطالعه مقاله پیش رو که توسط دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی متخصص خانواده و ملاقات فرزندان تهیه و منتشر شده است، به پاسخ سوالات درباره نحوه تنظیم نمونه دادخواست ملاقات فرزند خواهید رسید.

نکات مهم در بررسی نمونه دادخواست ملاقات فرزند

  • چه مدارکی برای تقدیم نمونه دادخواست ملاقات فرزند لازم است؟
  • هزینه طرح دعوای ملاقات فرزند مشترک چگونه تعیین می شود؟
  • برای دریافت دستور موقت ملاقات فرزند چه شرایط و مراحلی لازم است؟
  • بهترین وکیل پرونده ملاقات فرزند در تهران کیست؟
مشاوره حقوقی اثبات نسب

شرایط طرح دعوای ملاقات فرزند مشترک

اگر یکی از زوجین اقدام به خارج کردن فرزندان از محل زندگی مشترک نموده و مانع تراشی برای ملاقات طفل داشته باشد چه اقدامی لازم است؟

برای اثبات ادعا در دعوای حقوقی، نیاز به دلیل محکمه پسند داریم.

یکی از دلایلی که در طرح دادخواست ملاقات فرزند معمولا مورد استفاده وکلا قرار می گیرد، شهادت شهود مبنی بر جلوگیری و ممانعت یکی از والدین از ملاقات دیگری است که با ممانعت از ورود به منزل مشترک و یا خارج کردن فرزندان از محل زندگی مشترک رخ می دهد.

دلیل بعدی، که میتوان از طریق ارسال اظهارنامه رسمی به آن دست یافت، اقرار خوانده در موضوع است، بدین نحو که با ارسال اظهارنامه رسمی، مراتب درخواست ملاقات با فرزندان را با طرف مقابل طرح کرده و به وی فرصتی می دهید تا نسبت به انجام تکلیف قانونی اقدام نماید و ضمانت اجرای آن را طرح دعوای حقوقی و کیفری اعلام خواهید نمود.

در پاسخ ممکن است خوانده به موضوع اقرار نموده و کار شما برای اثبات موضوع بسیار آسان شود.

متن نمونه دادخواست ملاقات فرزند

ریاست محترم دادگاه خانواده تهران

با سلام و احترام، اینجانب و خوانده محترم مدت دوازده سال است که با هم ازدواج نموده ایم و حاصل این ازدواج، دو فرزند دختر دو قلوی هفت ساله هستند.

در آغازین روزهای نوروز 98، همسرم فرزندان را از منزل خارج نموده و با مراجعه به منزل پدری خودشان، مانع از ملاقات بنده با فرزندان می شود و تاکنون علیرغم مراجعات مکرر موفق به ملاقات با فرزندانم نشده ام.

مشاوره حقوقی اینترنتی

با تقدیم دادخواست حاضر و مستندات پیوست، رسیدگی و صدور حکم در بدو امر به صدور دستور موقت ملاقات فرزندان مشترک و در نهایت دستور به تعیین وقت ملاقات دائمی با فرزندانم را دارم.

ضمنا با توجه به اینکه خوانده از باب تسبیب باعث تحمیل هزینه های دادرسی و حق الوکاله وکیل به بنده شده است، تقاضای محکومیت وی به پرداخت هزینه دادرسی، حق الوکاله وکیل و کلیه خسارات دادرسی را نیز دارم.

چه زمانی می توانیم تقاضای صدور دستور موقت ملاقات فرزند را داشته باشیم؟

بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی، امان طرح دستور موقت قبل از تقدیم دادخواست، توام با دادخواست و یا در جریان رسیدگی به پرونده در دادگاه امکان پذیر است.

صدور دستور موقت تاثیری در اصل دعوا نخواهد داشت و دادگاه در صورت احراز فوریت و ضرورت، بدون ورود در ماهیت دعوا دستور موقت صادر می کند و در غیر اینصورت نسبت به رد آن تصمیم گیری خواهد نمود.

وکیل متخصص پرونده ملاقات فرزند مشترک

تنظیم نمونه دادخواست ملاقات فرزند توسط برترین تیم وکلای خانواده تهران به صورت آنلاین و حضوری نیز امکان پذیر است.

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

021-88796143

021-88795408

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

وکیل دادگاه باهنر

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

09120067669

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

2/5 - (2 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *