مجازات قاچاق انسان


در این نوشتار به بررسی میزان مجازات قاچاق انسان پرداخته ایم.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

مجازات قاچاق انسان

آیا از میزان مجازات تعیین شده برای جرم قاچاق انسان اطلاعی دارید؟ کنوانسیون حقوق بشر درباره مجازات قاچاق انسان چه قوانینی دارد؟ وکیل مدافع پرونده قاچاق انسان در ایران کیست؟ آیا قاچاق انسان به منظور استفاده از اندام های بدن انسان، مجازات معمولی دارد؟ قطعنامه سازمان ملل متحد درباره جرم قاچاق انسان چیست؟

موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با همکاری گروه وکلای مهر تهران، با بررسی اسناد بین‌ المللی درباره جرم قاچاق انسان و مجازات قاچاق انسان، به سوالات شما پاسخ می دهد.

مجازات قاچاق انسان در قوانین بین‌ المللی

در سال ۲۰۱۳، مجمع عمومی سازمان ملل طی قطعنامه ای، روز ۳۰ جولای را به عنوان روز جهانی مبارزه با قاچاق انسان در نظر گرفت تا قربانیان قاچاق انسان وحقوق آن ها مورد توجه قرار گیرند.

هر چند قوانین کشورها به شدت با این جرم مبارزه می‌ کنند، همچنان میلیون‌ ها نفر در دنیا وجود دارند که به نوعی به بردگی گرفته می‌ شوند یا در شرایطی شبیه بردگی زندگی می‌ کنند. کشورهای آفریقایی موریتانی و هائیتی و همچنین پاکستان و هند در مقایسه با جمعیتشان بیشترین میزان برده را در جهان به خود اختصاص داده‌ اند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص میزان مجازات قاچاق انسان با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

مجازات قاچاق انسان در قوانین ایران

قانون مبارزه با قاچاق انسان مصوب ۱۳۸۳/۰۴/۲۸ مجلس شورای اسلامی

وکیل پرونده تجاوز به عنف

 ماده 1ـ قاچاق انسان عبارتست از:

الف ـ خارج یا وارد ساختن و یا ترانزیت مجاز یا غیرمجاز فرد یا افراد از مرزهای کشور با اجبار و اکراه یا تهدید یا خدعه و نیرنگ و یا با سوء استفاده از قدرت یا موقعیت خود یا سوء استفاده از وضعیت فرد یا افراد یاد شده، به قصد فحشاء یا برداشت اعضاء و جوارح، بردگی و ازدواج.

ب ـ تحویل گرفتن یا انتقال دادن یا مخفی نمودن یا فراهم ساختن موجبات اخفاء فرد یا افراد موضوع بند (الف) این ماده پس از عبور از مرز با همان مقصود.

ماده 2ـ اعمال زیر در حکم «قاچاق انسان» محسوب می‌ شود:

الف ـ تشکیل یا اداره دسته یا گروه که هدف آن انجام امور موضوع ماده (1) این قانون باشد.

ب ـ عبور دادن (خارج یا وارد ساختن و یا ترانزیت)، حمل یا انتقال مجاز یا غیرمجاز فرد یا افراد بطور سازمان یافته برای فحشاء یا سایر مقاصد موضوع ماده (1) این قانون هرچند با رضایت آنان باشد.

ج ـ عبور دادن (خارج یا وارد ساختن و یا ترانزیت)، حمل یا انتقال غیرمجاز افراد به قصد فحشاء هرچند با رضایت آنان باشد.

ماده 3ـ چنانچه عمل مرتکب «قاچاق انسان» از مصادیق مندرج در قانون مجازات اسلامی‌ باشد مطابق مجازات های مقرر در قانون یادشده و در غیر این صورت به حبس از دو تا ده سال و پرداخت جزای نقدی معادل دو برابر وجوه یا اموال حاصل از بزه یا وجوه و اموالی که از طرف بزه دیده یا شخص ثالث وعده پرداخت آن به مرتکب داده شده است، محکوم می‌ شود.

تاثیر رابطه نامشروع زن بر حضانت فرزند

تبصره 1ـ چنانچه فرد قاچاق شده کمتر از هجده سال تمام داشته باشد و عمل ارتکابی از مصادیق محاربه و افساد فی الارض نباشد، مرتکب به حداکثر مجازات مقرر در این ماده محکوم می‌ شود.

تبصره 2ـ کسی که شروع به ارتکاب جرائم موضوع این قانون نماید لیکن نتیجه منظور بدون اراده وی محقق نگردد، به شش ماه تا دو سال حبس محکوم می‌ گردد.

تبصره 3ـ مجازات معاونت در جرم «قاچاق انسان» به میزان دو تا پنج سال حبس حسب مورد و نیز جزای نقدی معادل وجوه یا اموال حاصل از بزه یا وجوه و اموالی که از طرف بزه دیده یا شخص ثالث وعده پرداخت آن به مرتکب داده شده است، خواهد بود.

ماده 4ـ هرگاه کارکنان دولت یا موسسات، شرکت ها و سازمان های وابسته به دولت و نیروهای مسلح یا موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی یا نهادهای انقلاب اسلامی یا بطور کلی کارکنان قوای سه گانه به نحوی از انحاء در جرائم موضوع این قانون دخالت داشته باشند، علاوه بر مجازات های مقرر در این قانون، با توجه به نقش مجرم به انفصال موقت یا دائم از خدمات محکوم خواهند شد.

ماده 5ـ چنانچه موسسات و شرکت های خصوصی به قصد ارتکاب جرائم موضوع این قانون، ولو با نام و عنوان دیگری تشکیل شده باشند، علاوه بر اعمال مجازات های مقرر، پروانه فعالیت یا مجوز مربوط ابطال و موسسه و شرکت به دستور مقام قضائی تعطیل خواهد گردید.

ماده 6ـ چنانچه «قاچاق انسان» توام با ارتکاب جرائم دیگری تحقق یابد، مرتکب یا مرتکبان علاوه بر مجازات مقرر در این قانون، به مجازات های مربوط به آن عناوین نیز محکوم خواهند شد.

وکیل حرفه‌ای دادسرای ارشاد

ماده 7ـ هر تبعه ایرانی که در خارج از قلمرو حاکمیت ایران مرتکب یکی از جرائم موضوع این قانون گردد، مشمول مقررات این قانون خواهد بود.

ماده 8ـ تمامی اشیاء، اسباب و وسائط نقلیه ای که عالما و عامدا به امر «قاچاق انسان» اختصاص داده شده اند به نفع دولت ضبط خواهد شد.

قانون فوق مشتمل بر هشت ماده و نه تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیست و هشتم تیر ماه هزارو سیصد و هشتاد و سه مجلس شورای اسلامی تصویب و بدون ارائه نظر از سوی شورای نگهبان در مهلت مقرر در اصل نود و چهارم قانون اساسی، به تاریخ ۱۳۸۳/0۵/۲۵ به دولت جهت اجرا ارسال شده است.

جهت دریافت مشاوره در خصوص میزان مجازات قاچاق انسان با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل متخصص پرونده قاچاق انسان

به کارگیری برترین وکلای کیفری ایران در موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان و همچنین بررسی دقیق پرونده‌های قاچاق انسان توسط وکیل پایه یک دادگستری و برترین وکیل کیفری تهران، موجب اخذ نتیجه مناسب در پرونده‌ های بین‌ المللی قاچاق انسان توسط تیم تخصصی گروه وکلای مهر تهران شده است.

اختصاص نماد اعتماد الکترونیکی دو ستاره به وب سایت های موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان و همچنین امکان اخذ استعلام از نهادهای نظارتی درباره عملکرد این موسسه، باعث اطمینان خاطر موکلین در سپردن پرونده‌ های مهم به این موسسه شده است. جهت مشاوره حقوقی با بهترین وکیل کیفری تهران با ما تماس بگیرید.

وکیل خانواده شهرک ژاندارمری

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دپارتمان حقوق کیفری گروه وکلای مهر تهران

جهت دریافت مشاوره در خصوص میزان مجازات قاچاق انسان با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهی به مقاله

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *