طلاق به دلیل کراهت و تنفر زوجه

بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی موضوع طلاق به دلیل کراهت و تنفر زوجه پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

طلاق به دلیل کراهت و تنفر زوجه

در زندگی مشترک، علاقه و ارتباط عاطفی زوجین، موجب حسن معاشرت آن ها با یکدیگر و در نتیجه منجر به حل بهتر مسائل زندگی می‌ شود. وجود برخی ناسازگاری ها و ناملایمتی زوجین که بعضا از جانب زوجه مطرح می‌ گردد، میتواند معلول رفتار و خواست زوجه و در بعضی موارد معلول رفتارهای نادرست زوج با همسر خود باشد. گاه این ناسازگاری در طول زمان، منجر به کراهت و تنفر زوجه از همسر خود می‌ گردد که با ادامه این کراهت، ممکن است به طلاق بیانجامد.

طلاق به دلیل کراهت و تنفر زوجه، درصد قابل توجهی از پرونده‌ های طلاق در دادگاه خانواده را تشکیل می دهد و بر همین اساس این نوع طلاق به عنوان یکی از طلاق های شایع در زندگی زوجین مطرح می‌ شود. در طلاق به دلیل کراهت و تنفر زوجه، ممکن است که هیچگونه تمکینی از جانب زوجه صورت نپذیرد و با این حال مرد خواهان تمکین و وظایف خود را هم انجام داده باشد. از طرف دیگر هرگاه کراهت و تنفر زوجه به جهت عسر و حرجی باشد که مرد برای او ایجاد کرده، میتواند دادخواست طلاق بدهد و منطقی خواهد بود.

وکیل طلاق توافقی ونک

لذا طلاق به دلیل کراهت و تنفر زوجه تحت شرایط متعدد امکان پذیر می‌ باشد که در این مقاله به بررسی طلاق به دلیل کراهت و تنفر زوجه و امکان انجام آن و همچنین آثار همراه با آن، که توسط موسسه‌ حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان منتشر می‌ گردد، پرداخته می‌ شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق به دلیل کراهت و تنفر زوجه با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

ماهیت طلاق به دلیل کراهت و تنفر زوجه

کراهت و تنفر زوجه از همسر خود در صورتی که ناشی از بی علاقگی زن باشد و در واقع هیچگونه تخلفی هم از جانب شوهر خود در انجام وظایف زناشویی واقع نشود، به خاطر عدم وجود رابطه عاطفی، در صورتی که منجر به طلاق شود، طلاق صادره از نوع طلاق بائن و از انواع طلاق خلع خواهد بود که در صورت رضایت مرد به ادامه جریان طلاق، حکم طلاق به دلیل کراهت و تنفر زوجه صادر یا طلاق خلع صادر می‌ شود.

ولی هرگاه کراهت و تنفر زوجه از شوهر خود به دلیل عسر و حرج باشد، با تقدیم دادخواست و صدور حکم طلاق، دیگر طلاق از نوع خلع نبوده و نیازی هم برای رضایت مرد به جهت صدور حکم طلاق خلع نخواهد بود.

شرایط صدور حکم طلاق به دلیل کراهت و تنفر زوجه

به صرف کراهت و تنفر زوجه از شوهر خود، زوجه نمیتواند از دادگاه تقاضای طلاق بدهد؛ چرا که کراهت و تنفر زوجه، از مصادیق عسر و حرج زوجه محسوب نمی‌ شود که بتواند دادخواست طلاق را به دادگاه بدهد و متعاقب آن حکم طلاق صادر شود. با توجه به اینکه این نوع طلاق، طلاق خلع نامیده می‌ شود، در حالتی است که زن از همسر خود کراهت و تنفر دارد و تحت شرایطی حکم طلاق خلع او صادر می‌ شود که:

حقوق مالی زن پس از طلاق

1- مرد هم برای طلاق با زن رضایت داشته و توافق کرده باشند.

2- زن برای اینکه از شوهر خود طلاق به دلیل کراهت و تنفر بگیرد، باید مالی را که کمتر از مهریه یا معادل مهریه و یا بیشتر از مهریه می‌ باشد به شوهر خود ببخشد و این بسته به رضایت شوهردارد که میزان آن را قبول نماید.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق به دلیل کراهت و تنفر زوجه با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

آثار صدور حکم طلاق به دلیل کراهت و تنفر زوجه

در صورتی که طلاق به دلیل کراهت و تنفر زوجه، از نوع خلع باشد در این صورت طلاق از نوع باین خواهد بود و دارای آثار ذیل می‌ باشد:

– با صدور طلاق به دلیل کراهت و تنفر زوجه، اگر طلاق خلع باشد، زوج در ایام عده حق رجوع به زوجه را نخواهد داشت و نمیتواند زندگی با رجوع مرد به حالت سابق بازگردد، مگر اینکه زوجه بابت مالی که به عنوان مهریه بذل کرده، به مرد رجوع نماید.

– با صدور حکم طلاق خلع به دلیل کراهت و تنفر زوجه، بین زوجه و زوج در ایام عده طلاق، رابطه و علقیت زوجیت وجود نخواهد داشت.

– با توجه به الزام زوج به پرداخت نفقه حتی در ایام عده، در طلاق خلع که به دلیل کراهت و تنفر زوجه صادر شده، زوج هیچ الزامی به پرداخت نفقه نخواهد داشت.

– شرط تملیک نصف دارایی زوج به زوجه، در صورتی که طلاق به دلیل کراهت و تنفر زوجه از نوع خلع بوده باشد، محقق نخواهد شد.

ده وکیل برتر خانواده در تهران

تحقق طلاق در صورت کراهت و تنفر زوجین از یکدیگر

گاه کراهت و تنفر در زندگی مشترک، محدود به کراهت زوجه نمی‌ شود و این امکان وجود دارد که زوجین از یکدیگر تنفر داشته و بخواهند از یکدیگر جدا شوند. در این صورت اگر دادخواست طلاق از جانب زوجه و زوج که به طلاق توافقی رضایت داشته باشند، مطرح شود، طلاق از نوع مبارات خواهد بود و اگر  زوجه بر همین اساس بخواهد از زوج جدا شود، مالی کمتر از میزان مهریه و یا معادل مهریه را به شوهر بذل می‌ کند که در این صورت در ایام عده نفقه به مرد به ذمه مرد نخواهد بود و حق رجوع هم نخواهد داشت.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق به دلیل کراهت و تنفر زوجه با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

 گروه وکلای مهر

موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با همکاری تعدادی از وکلای تخصصی و مجرب در امور حقوقی مرتبط با خانواده و طلاق و همچنین در امور حقوقی، کیفری، ثبتی، مالیاتی، حسبی، قراردادی، تجاری و بین‌ المللی، به صورت تخصصی آماده مشاوره و راهنمایی، تنظیم قراردادهای حقوقی، دادخواست های حقوقی و قبول وکالت مراجعین محترم در امور متعدد و از جمله امور مربوط به طلاق در همه صور می‌ باشد. بنابراین میتوانید به جهت تنظیم وقت قبلی برای مشاوره حضوری و یا تلفنی، با موسسه تماس حاصل فرمایید.

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

وکیل تخصصی خانواده

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

4/5 - (3 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *