راه رهایی از حبس مهریه


 

امروز با بررسی راه رهایی از حبس مهریه با شما همراه هستیم.

مطالبه مهریه از طریق دادگاه خانواده و یا شورای حل اختلاف، و عدم پرداخت آن پس از صدور اجراییه و ابلاغ به محکوم، می تواند موجب دریافت دستور جلب سیار برای بازداشت مرد شود.

یکی از بهترین راهها برای رهایی از حبس مهریه، توافق با همسرجهت پرداخت مهریه به صورت اقساط و به تدریج است و در صورتی که زوجه بتواند تمکن مالی شوهر خود را اثبات نماید، تمامی مهریه ما فی القباله باید نقدا به وی پرداخت شود.

دفتر حقوقی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی خانواده در نوشتار پیش رو به بررسی راههای رهایی از حبس مهریه خواهد پرداخت.

نکات مهم در بررسی راه رهایی از حبس مهریه

  • آیا مهریه بیش از صد و ده سکه قابلیت وصول دارد و به خاطر آن زوج حبس می شود؟
  • در صورتی که زن مهریه را به اجرا بگذارد می توان اموال را به نام شخص دیگری منتقل نمود؟
  • آیا حبس به دلیل عدم پرداخت مهریه در سوابق سوء پیشینه باقی می ماند؟
  • بهترین وکیل و مشاور حقوقی مهریه در تهران کیست؟
مشاوره حقوقی اینترنتی

چگونه از حبس بخاطر مهریه رها شویم؟

?مطابق ماده ۳ قانون نحوه‌ی اجرای محکومیت‌های مالی چنانچه محکوم‌ علیه تا سی روز پس از ابلاغ اجرائیه، ضمن ارائه صورت کلیه اموال خود، دعوای اعسار خویش را اقامه کرده باشد حبس نمی‌شود، مگر اینکه دعوای اعسار مسترد یا به موجب حکم قطعی رد شود.

?همچنین در تبصره ۱ ماده موصوف چنین آمده است که، چنانچه محکوم‌علیه خارج از مهلت مقرر در این ماده، ضمن ارائه صورت کلیه اموال خود، دعوای اعسار خود را اقامه کند، هرگاه محکوم‌له آزادی وی را بدون أخذ تأمین بپذیرد یا محکوم ‌علیه به تشخیص دادگاه کفیل یا وثیقه معتبر و معادل محکوم‌به ارائه نماید، دادگاه با صدور قرار قبولی وثیقه یا کفیل تا روشن شدن وضعیت اعسار از حبس محکوم علیه خودداری و در صورت حبس، او را ازاد میکند.

آیا مهریه بیش از صد و ده سکه قابلیت وصول دارد و به خاطر آن زوج حبس می شود؟

بر خلاف تصور عموم مردم که مهریه بیش از صد و ده سکه را قابل وصول نمی دانند، قانون حمایت خانواده جدید به خاطر کمتر شدن زندانیان مهریه، مقرر نمود که تا صد و ده سکه از مهریه ما فی القباله، قابلیت استفاده از حبس مرد برای مهریه را دارد و اگر مرد بتواند اعسار خود را اثبات نموده و یا صد و ده سکه را بپردازد دیگر بابت عدم پرداخت مهریه حبس نمی شود.

اما در افرادی که دارایی و اموالشان برای پرداخت بیش از صد و ده سکه کفایت می کند، موضوع متفاوت بوده و با توقیف اموال مرد، مهریه قابل وصول خواهد بود.

طلاق گرفتن از مردی که دست بزن دارد

در صورتی که زن مهریه را به اجرا بگذارد می توان اموال را به نام شخص دیگری منتقل نمود؟

انتقال یا فروش واقعی اموال حتی بعد از به اجرا گذاشتن یا مطالبه مهریه توسط زن هیچ اشکالی ندارد، اما معامله صوری به قصد فرار از پرداخت مهریه علاوه بر ضمانت اجرای کیفری، باعث ابطال معامله و امکان وصول مهریه توسط زن از همان اموال منتقل شده خواهد بود.

آیا حبس به دلیل عدم پرداخت مهریه در سوابق سوء پیشینه باقی می ماند؟

حبس مهریه موضوع کیفری نیست و در شمار جرایمی که باعث محرومیت از حقوق اجتماعی می شود، نیست.

بنابراین نیازی به گذشت زمانی برای رفع اثر از پیشینه نبوده و گواهی عدم سوء پیشینه کیفری صادر خواهد شد.

بهترین مشاور حقوقی پرونده اعسار در تهران

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری در رشته تعیین اقساط مهریه و نفقه، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل پرونده اعسار در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  • 021-88795408
  • 021-88796143
  • 09120067661
  • 09120067662
  • 09120067663
  • 09120067664
  • 09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل و مشاور حقوقی مهریه نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

دفتر وکیل دادگستری مهریه تهران

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *