دادخواست اجازه ازدواج مجدد


بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی دادخواست اجازه ازدواج مجدد پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

نحوه دادخواست اجازه ازدواج مجدد

یکی از شرایط مندرج در سند ازدواج که به زن وکالت در طلاق می دهد، و در صورت امضای مرد و عمل بر خلاف آن به اصطلاح حق طلاق برای زن ایجاد می‌ شود، ازدواج مجدد مرد است.

در بین افراد جامعه گاهی مشاهده می‌ شود که مرد متاهل، به واسطه ایجاد رابطه با زن دیگری و دلبستگی به او، تن به ازدواج دائم یا موقت با معشوقه داده و با توجه به لزوم ثبت ازدواج دائم در دفتر اسناد رسمی ازدواج و الزام مرد به ثبت ازدواج موقت در صورت بارداری زوجه، مشکل عدم امکان ثبت ازدواج پیش می آید.

ازدواج مجدد مرد متاهل بدون حکم دادگاه و ثبت ازدواج مجدد بدون حکم دادگاه توسط سردفتر ازدواج، مجازات هایی را در پی خواهد داشت.

گروه وکلای مهر با تشکیل دپارتمان تخصصی حقوق خانواده و بررسی شرایط ازدواج مجدد مرد بدون اجازه همسر، موارد نه گانه صدور اجازه ازدواج مجدد توسط دادگاه به درخواست مرد را مورد بررسی حقوقی قرار داده که نتیجه آن در قالب مقاله حاضر در سایت رسمی موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان درج خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص دادخواست اجازه ازدواج مجدد با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

موارد صدور اجازه ازدواج مجدد از سوی دادگاه خانواده

در قانون جدید حمایت خانواده و قانون جدید طلاق توافقی، ماده 23 به مواردی پرداخته است که دادگاه خانواده با احراز سایر شرایط، نسبت به صدور اجازه ازدواج مجدد مرد اقدام خواهد نمود. اعلام رضایت همسر اول، عدم قدرت همسر اول به ادای وظایف زناشویی، عدم تمکین خاص زن از شوهر پس از صدور حکم الزام به تمکین وی، مبتلا شدن زن به جنون یا بیماری های لاعلاج و محکومیت قطعی زن در جرائم عمدی به مجازات حبس بیش از یک سال یا جزای نقدی که بر اثر عجز از پرداخت به بازداشت بیش از یک سال تبدیل می ‎شود، از مواردی است که دادگاه خانواده با تقدیم دادخواست اجازه ازدواج مجدد از سوی مرد، میتواند این اجازه را صادر نماید.

ابتلای زن به اعتیاد مضری که به تشخیص دادگاه خانواده اساس زندگی خانوادگی را مختل نماید، سوء رفتار یا سوء معاشرت زن تا جایی که ادامه زندگی مشترک را غیر ممکن سازد، ترک زندگی خانوادگی از طرف زن به مدت بیش از ۶ ‌ماه، عقیم بودن زن و غایب شدن وی به مدت بیش از یک سال نیز، از جمله مواردی است که طبق قانون، مرد حق درخواست اجازه ازدواج مجدد را دارد.

اخذ اجازه ازدواج مجدد از طریق همسر دوم

گاهی اوقات برای کوتاه کردن راه دریافت اجازه ازدواج مجدد از سوی مرد، وی با تبانی همسر دوم، اقدام به ازدواج دائم نموده و سپس، همسر دوم در مقام شاکی، از عدم ثبت ازدواج دائم توسط همسر شکایت مطرح می نماید.

با توجه به اینکه مقام قضایی که به پرونده کیفری رسیدگی می‌ کند، مکلف است تا ضمن صدور حکم محکومیت مرد به جرم عدم ثبت ازدواج موقت، دستور ثبت ازدواج دائم را نیز صادر نماید، طرفین به خواسته خود، بدون صرف هزینه‌ های دادرسی و در معرض خطر عدم صدور اجازه ازدواج مجدد از سوی دادگاه خانواده، رسیده و موفق به ثبت ازدواج دوم می شوند.

جهت دریافت مشاوره در خصوص دادخواست اجازه ازدواج مجدد با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

نمونه دادخواست اجازه ازدواج مجدد

مانند همه دادخواست هایی که در مسائل حقوقی تقدیم دادگاه می‌ شود، رسیدگی به درخواست صدور اجازه ازدواج مجدد لازم است در فرم های مخصوص چاپی دادخواست، تنظیم شود.

ستون خواهان و خوانده، شرح خواسته و مبلغ آن که در دادخواست اجازه مجدد لازم نیست، دلایل و مستنداتی که پیوست دادخواست می‌ شود، از مواردی است که لازم است در دادخواست اجازه ازدواج مجدد قید شود.

نمونه متن دادخواست را میتوان به شرح ذیل نگارش کرد:

ریاست محترم دادگاه خانواده تهران

با سلام و احترام، به حکایت سند ازدواج که تصویر مصدق آن به پیوست دادخواست تقدیم می‌ شود، خوانده مدت چهار سال است که همسر شرعی و قانونی بنده می‌ باشد.

بر اساس دادنامه قطعی شماره … صادر شده از شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان تهران، خوانده محکوم به الزام به تمکین شده است.

با صدور دستور اجرای حکم صادر شده، از سوی شعبه … دادگاه خانواده ونک، خوانده محترم با گذشت یک سال از قطعیت دادنامه الزام به تمکین، از تمکین خاص خودداری نموده است.

با تقدیم دادخواست حاضر و مستندات پیوست، تقاضای رسیدگی و صدور حکم به اجازه ازدواج مجدد را دارم – با احترام مجدد – خواهان

جهت دریافت مشاوره در خصوص دادخواست اجازه ازدواج مجدد با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

وکیل خوب خانواده در تهران

اگر سال هاست که در جستجوی وکیل پایه یک دادگستری و متخصص امور خانواده در دادگستری سرگردان هستید، اگر نیاز به مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری در امور خانواده را دارید، اگر از تعویض وکلای متعدد خسته شده اید، میتوانید یک بار برای همیشه از خدمات مشاوره حقوقی وکیل پایه یک دادگستری و عضو گروه وکلای مهر بهره مند شوید.

وکیل دادسرا جنوب تهران

تنظیم دادخواست مطالبه مهریه، دفاعیه پرونده‌ های خانواده، وکالت در پرونده‌ های کیفری خانواده، معرفی وکیل طلاق توافقی در تهران و سایر شهرستان ها، قبول وکالت در پرونده‌ های طلاق توافقی تخصص گروه وکلای خانواده مهر می‌ باشد.

ادعای مشاوره حقوقی رایگان خانواده از وکلا و موسساتی است که معنی خدمات حقوقی را درک نکرده اند و با توجه به حجم پایین مراجعین، سعی در جذب مخاطب دارند.

انجام وکالت در پرونده‌ های خانواده، با همراهی حداقل دو وکیل پایه یک دادگستری انجام خواهد شد.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

نشانی موسسه حقوقی مهر پارسیان

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی

دپارتمان حقوق خانواده گروه وکلای مهر

امتیاز دهی به مقاله

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *