طلاق از شوهر معتاد


بهترین وکیل خانواده تهران در این نوشتار به بررسی موضوع طلاق از شوهر معتاد پرداخته است.

چنانچه در این زمینه نیازمند اخذ مشاوره هستید با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمائید.

بررسی موضوع طلاق از شوهر معتاد

با تشکیل خانواده، زوج و زوجه با شناخت کامل خود از یکدیگر، زندگی مشترک را آغاز می‌ کنند. برای انجام این امر، باید با یکدیگر حسن معاشرت داشته باشند و همدیگر را در انجام بهتر وظایف خود معاضدت و یاری کنند.

ممکن است که یکی از زوجین در طول زندگی مشترک دچار عادات رفتاری نادرستی گردد که زندگی مشترک و طرف دیگر را با سختی رو به رو گرداند که اگر قابل رفع و حل نباشد، در نتیجه طرف متضرر بتواند به زندگی مشترک پایان دهد.

یکی از مواردی که در زندگی مشترک امروزه، شایع و مبتلابه می‌ باشد، اعتیاد زوجین در طول زندگی مشترک و یا قبل از ازدواج می‌ باشد و به خاطر تاثیر مخرب اعتیاد در زندگی مشترک، شخص را از انجام وظایف خود و یا حسن معاشرت با اعضای خانواده منع می‌ کند که اگر منجر به ترک اعتیاد نگردد، طرف دیگر میتواند درخواست طلاق بدهد و دادگاه به درخواست او تحت شرایطی ترتیب اثر می دهد.

ده وکیل برتر خانواده در تهران

طلاق از شوهر معتاد و یا طلاق دادن زن معتاد، یکی از راه حل های این مشکل می‌ باشد. با توجه به اینکه موارد درخواست طلاق از طرف زن، محدود می‌ باشد و یکی از موارد اعتیاد مضر زوج عنوان شده است، در این مقاله پاسخ سوالات عزیزان، درباره طلاق از شوهر معتاد، شرایط رسیدگی به اعتیاد شوهر و شرط صدور حکم طلاق از شوهر معتاد در دادگاه صالح، طلاق توافقی از شوهر معتاد، و راه های اثبات اعتیاد شوهر، که توسط موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، برترین موسسه حقوقی ایران و با تجربه ترین گروه وکلای ایران، با مشاوره محمد رضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی و کیفری منتشر می‌ گردد، پرداخته می‌ شود.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق از شوهر معتاد با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

امکان درخواست طلاق از شوهر معتاد

مطابق قانون ایران و به تبعیت از فقه اسلامی در امور خانواده، شوهر میتواند به هر علتی که بخواهد زن خود را با ارائه دادخواست به دادگاه، طلاق بدهد. در صورتی که درخواست طلاق از جانب زن، به هر علتی امکان پذیر نباشد، زن نمیتواند خود را مطلقه سازد، مگر در مواردی که وکالت در طلاق را از جانب شوهر داشته باشد و یا اینکه با اثبات هر یک از موارد عسر و حرج، بتواند دادگاه را برای طلاق از شوهر خود مجاب نماید.

یکی از مواردی را که قانون از مصادیق عسر و حرج می داند، اعتیاد شوهر به موادمخدر و روانگردان و  مشرو بات الکی و سکرآور می‌ باشد. با توجه به اینکه اداره زندگی مشترک، حسن معاشرت با اعضای خانواده و تامین نیازهای مالی خانواده از وظایف عمده شوهر می‌ باشد، اعتیاد شوهر میتواند در انجام هر کدام از این وظایف و تعهدات شوهر، تاثیرگذار باشد و مانع از انجام شود که در نتیجه عسر و حرج را برای طرف مقابل ایجاد گرداند. لذا قانون حق درخواست طلاق از شوهر معتاد را برای زن، فرض کرده است.

مشاوره حقوقی مجازی با وکیل خانواده

شرایط لازم برای صدور حکم طلاق ناشی از اعتیاد شوهر

در رابطه با اعتیاد شوهر، قانون صرف وجود اعتیاد شوهر یا زن را کافی و موثر برای قبول درخواست طلاق نمی داند. بلکه در صورت شرایطی می‌توان یکی از زوجین با توجه به اعتیاد طرف مقابل، برای درخواست طلاق اقدام نماید:

– اعتیاد شوهر یا زن باید به گونه ای باشد که امکان ادامه زندگی مشترک نباشد و به حدی که به اساس زندگی زناشویی مشترک خلل وارد کند و موجب عسر و حرج شوهر یا زن شود و باید به ضرر خانواده باشد.

– به صرف وجود اعتیاد شوهر، دادگاه اقدام به صدور حکم طلاق نمی‌ کند، بلکه در صورت احراز اعتیاد، به شوهر این فرصت را برای ترک می دهد و او ملزم به ترک اعتیاد می‌ شود و اگر ترک نکرد و الزام او به ترک ممکن نبود و یا بعد از ترک، برای بار مجدد معتاد گردید، دادگاه به درخواست زوجه، حکم طلاق را صادر می‌ کند.

راه‌های اثبات اعتیاد شوهر برای تقدیم دادخواست طلاق از طرف زن

در صورتی که زوجه از اعتیاد شوهر خود مطلع گردید، دادخواست طلاق خود را مبنی بر اعتیاد شوهر به دادگاه ارائه می دهد و دادگاه رسیدگی کننده به طلاق، شوهر را به پزشک قانونی جهت انجام آزمایش اعتیاد معرفی می‌ کند.

با توجه به اینکه این امکان وجود دارد که شوهر با استفاده از ترفندهایی، باعث شود که جواب مثبت آزمایش اعتیاد را به صورت منفی در بیاورد، به همین خاطر با شهادت شهود میتوان اعتیاد شوهر را اثبات کرد که این از طریق جمع آوری استشهادیه ی محل زندگی شوهر، امکان پذیر است.

شرح قانون راجع به رشد متعاملین

از طرفی دیگر هرگاه در ضمن سند ازدواج، شوهر شرط «ابتلای زوج به هرگونه اعتیاد مضری که به تشخیص دادگاه بر اساس زندگی خانوادگی خلل آور و ادامه زندگی برای زوجه دشوار باشد» را امضا کرده باشد، برای زوجه امکان بیشتری جهت صدور حکم طلاق می‌ باشد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق از شوهر معتاد با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

طلاق دادن زن معتاد

با توجه به این امر که طلاق به اراده مرد در هر زمان و بدون نیاز به اثبات امری امکان پذیر است، در این صورت هرگاه، زن معتاد باشد و اعتیاد او مخل زندگی مشترک گردد و امکان ترک و یا الزام او به ترک ممکن نباشد، در این صورت زوج میتواند دادخواست طلاق را با ذکر اعتیاد زن، به دادگاه بدهد و در صورت خلل آور و دشوار بودن ادامه زندگی به تشخیص دادگاه، مراحل صدور حکم طلاق بسیار آسان خواهد بود.

نمونه دادخواست طلاق به دلیل اعتیاد

در دادخواست طلاق به دلیل اعتیاد، زوجه در مقام خواهان، دادخواست طلاق خود را به دادگاه خانواده محل اقامت خوانده (شوهر) همراه با شرح دادخواست و علت دادخواست طلاق مبنی بر اعتیاد شوهر و همراه با ادله ای که حاکی از زیان بار بودن اعتیاد شوهر برای زندگی مشترک می‌ باشد، ارائه می دهد و در ضمن دادخواست، دلایل و مدارک خود از جمله تصویر مصدق عقدنامه و شناسنامه و شهادت شهود و معاینه پزشکی مبنی بر اعتیاد خوانده را ضمیمه دادخواست می‌ کند.

وکیل تخصصی ارث

طلاق توافقی از همسر معتاد

زوجین میتوانند با توافق یکدیگر طلاق بگیرند و به همین خاطر در صورت بخشش بخشی از مهریه توسط زن به شوهر خود، حکم طلاق آن ها صادر می‌ شود. البته در صورتی که شوهر معتاد باشد، زن میتواند با اثبات اعتیاد و عدم الزام او به ترک اعتیاد و اینکه اعتیاد او در زندگی مشترک خلل ایجاد می‌ کند، بدون توافق با شوهر خود، از شوهر معتاد خود طلاق بگیرد و جدا شود.

وکیل متخصص امور خانواده و قبول وکالت در طلاق

موسسه حقوقی و داوری بین‌ المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مشاوره محمدرضا مهری متانکلائی، به عنوان بهترین وکیل در زمینه‌ی امور مربوط به خانواده و طلاق، آقای فرامرز نصیری شفتی، وکیل و مشاور حقوقی بازرگانی و شهرداری ها و کارشناس رسمی دادگستری در امور گمرکی و بهترین وکیل دعاوی مالی و بازرگانی، محمد علی مهری متانکلائی، بهترین وکیل امور داوری و قراردادهای داوری بین‌ الملل، به همراه تیم وکلای تخصصی، اقدام به مشاوره و قبول دعاوی شما عزیزان می‌ کند.

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک 14- طبقه 4- واحد 9

تلفن های تماس موسسه حقوقی مهر پارسیان

021-88663925

021-88663926

021-88663628

تماس با دفتر وکیل آنلاین خارج از ساعات اداری و تعطیلات

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل تخصصی خانواده تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل متخصص

09120067664

09120067669

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حق حبس زن

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص طلاق از شوهر معتاد با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *